Kas yra 2018 metų sezono favoritai? Pernai „Ferrari“ ir „Mercedes“ aiškiai išsiskyrė ir didžiausią intrigą kūrė tarpusavio dvikovoje, tačiau šįmet tarp jų gali įsiterpti ir trečia komanda.

Testai parodė, kad „Red Bull“ ekipa visai nedaug nusileidžia abiem lenktynių favoritėms, o kartais stoja su jomis į tą pačią gretą.

Pilotų karuselėje permainų nedaug – „Sauber“ vietoje vokiečio Pascalio Wehrleino į automobilį pasodino Charlesą Leclercą. Kitas naujokas – rusas Sergejus Sirotkinas, perėmęs „Williams“ komandoje atsisveikinusio Felipe Massos vietą.

Įtempčiausia kova prognozuojama tarp L. Hamiltono ir S. Vettelio. Abu pilotai jau yra laimėję po keturis čempionų vardus, tad papildoma motyvacija kovoje dėl penktojo titulo lenktynėms suteiks daugiau intrigos.

Didžiausia naujojo sezono naujovė – automobiliuose atsiradusi apsaugos sistema „Halo“. Tiesa, ji tuojau sulaukė kritikos. „Kartais jaučiuosi, lyg vairuočiau autobusą“, – patobulinimą supeikė L. Hamiltonas.

Dėl „Halo“ apsaugos mažiausia automobilio svorio riba buvo padidinta iki 733 kg.

Aštriau komandos sureagavo į variklių taisyklių pakeitimus. Iki šiol per sezoną buvo leidžiama turėti 4 variklius, o 2018 metais ekipos panaudoti galės tik tris agregatus. Jei komandoms prireiktų daugiau variklių, automobilio lenktynininkui tektų susitaikyti su bausme, bloškiančią jį per kelias starto pozicijas atgal.

Yra pakeitimų ir padangų srityje – visos padangos viena pakopa tapo minkštesnio mišinio. „Pirelli“ atsakingieji tikisi, kad komandos bus priverstos dažniau sukti į techninio aptarnavimo juostą, o lenktynėse atsiras daugiau įtampos.

Sirgalių naudai „F-1“ pakeitė ir lenktynių starto laiką. Nuo šiol jos prasidės ne pavyzdžiui, lygiai 15 val., bet 15 val. 10 min.

„Daugelis kanalų transliaciją įjungdavo lygiai valandos pradžioje, todėl sirgaliai nematė visų emocijų prieš startą. Tam nuo šiol bus skirtos pirmosios 10 valandos minučių“, – aiškina „F-1“ lenktynių organizatoriai.

Priminsime, kad Lietuvoje neliko tiesioginių „Formulės-1“ transliacijų, kurios pastaruosius metus buvo rodomos per „Viasat Sport Baltic“ ir TV6 kanalus. Nuo šio sezono lenktynes galima bus stebėti tiesiogiai internetu per „F-1 TV“ platformą.

Kokie rekordai gali būti pagerinti 2018 metais?

Iškovotų taškų serija

2016 metų lenktynės Malaizijoje buvo paskutinis kartas, kai L. Hamiltonui nepavyko prasibrauti į finišavusiųjų dešimtuką. Neįtikėtina serija, besitęsianti per 25 etapus, reiškia, kad naujajame sezone britui prireiks dviejų lenktynių iki Kimi Raikkoneno rekordo – 27 lenktynės iš eilės, kuriose suomis pelnė taškus. Rekordą K. Raikkonenas pasiekė 2012 ir 2013 metais, prieš V8 variklių eros pabaigą.

Trys nusitaikė į 100 podiumų laimėjimą

S. Vetteliui veikiausiai pavyks pasiekti magišką 100 podiumų ribą, tačiau K. Raikkonenas ir F. Alonso tuo negali būti tikri. Kol kas per 100 kartų ant pakylos lipo Michaelis Schumacheris, L. Hamiltonas ir Alainas Prostas. S. Vetteliui trūksta tik vieno karto, K. Raikkonenui – devynių, o F. Alonso – trijų. Klausimas ar „McLaRen“ komanda tinkama ispanui, kad pasiektų tikslą.

Kas žengs į penkių titulų klubą?

45 metus Juanas Manuelis Fangio buvo vienintelis lenktynininkas, laimėjęs penkis čempiono titulus. Tuomet atėjo M. Schumacheris ir 2002 metais pakartojo argentiniečio pasiekimą. Vokietijos nesustojo – 2003 ir 2004 metais šį skaičių padidino iki septynių titulų. S. Vettelis ir L. Hamiltonas pretenduoja prisidėti prie šių „F-1“ žvaigždžių. Tiek vokietis, tiek britas iki šiol yra laimėję po keturis čempiono vardus.

300 lenktynių riba

F. Alonso gali tapti ketvirtuoju sportininku lenktynių istorijoje, perkopusiu 300 lenktynių ribą. Iki ispano tai pavyko padaryti Rubensui Barrichello, M. Schumacheriui ir Jensonui Buttonui. Jei F. Alonso lenktyniaus ir 2019 metų sezoną, jis pralenks R. Barrichello su 322 lenktynėmis.

„Mercedes“ pakartos „Ferrari“ laimėjimą?

„Sidabrinės Strėlės“ gali laimėti penktą titulą iš eilės, ką jau anksčiau yra pavykę padaryti „Ferrari“ komandai. Į automobilius sudėjus V6 variklius 2014 metais, „Mercedes“ laimėjo keturis iš eilės čempionatus.

Daugiau „visų laikų jauniausias“ rekordų

Sunku patikėti, kad ketvirtą sezoną pradedantis olandas Maxas Verstappenas yra tik 20-ies metų amžiaus. Jis turi visas galimybes nuraškyti daugiau „visų laikų jauniausias“ serijos rekordų. Iki šiol jis yra jauniausias „F-1“ laimėtojas, iškovojęs taškus, lipęs ant prizininkų pakylos, „susukęs“ greičiausią ratą. Šį sezoną olandas veikiausiai pridės „jauniausias pirmosios starto pozicijos laimėtojas“. Pastarasis rekordas priklauso S. Vetteliui, kuris yra ir jauniausias lenktynininkas, laimėjęs pasaulio čempionatą.

2018 metų Lenktynių kalendoriuje yra 21 etapas skirtingose trasose. Po metų pertraukos „F-1“ grįžta į Vokietiją, po 10 metų pertraukos – į Prancūziją. Kalendoriuje vietos neliko Malaizijos „Grand Prix“, kurios nebus pirmą kartą nuo 1999 metų.

Visi 2018 metų „F-1“ pasaulio čempionato etapai:

Kovo 25Australijos Grand PrixMelburn
Balandžio 8Bahreino Grand PrixSakhir
Balandžio 15Kinijos Grand PrixShanghai
Balandžio 29Azerbaidžano Grand PrixBaku
Gegužės 13Ispanijos Grand PrixBarcelona
Gegužės 27Monako Grand PrixMonaco
Birželio 10Kanados Grand PrixMontreal
Birželio 24Prancūzijos Grand PrixLe Castellet
Liepos 1Austrijos Grand PrixSpielberg
Liepos 8D. Britanijos Grand PrixSilverstone
Liepos 22Vokietijos Grand PrixHockenheim
Liepos 29Vengrijos Grand PrixBudapest
Rugpjūčio 26Belgijos Grand PrixStavelot
Rugsėjo 2Italijos Grand PrixMonza
Rugsėjo 16Singapūro Grand PrixSingapore
Rugsėjo 30Rusijos Grand PrixSochi
Spalio 7Japonijos Grand PrixSuzuka
Spalio 21JAV Grand PrixAustin
Spalio 28Meksikos Grand PrixMexico City
Lapkričio 11Brazilijos Grand PrixSao Paulo
Lapkričio 25Abu Dabio Grand PrixAbu Dhabi

2018 metų sezono komandos, automobiliai, varikliai ir lenktynininkai:

MERCEDES

Automobilis: „Mercedes W09“

Variklis: „Mercedes“

Nr. 44 – Lewisas Hamiltonas (Didžioji Britanija)

Nr. 77 – Valtteri Bottas (Suomija)

Lewisas Hamiltonas ir Valtteri Bottas

FERRARI

Automobilis: „Ferrari SF71H“

Variklis: „Ferrari“

Nr. 5 – Sebastian Vettel (Vokietija)

Nr. 7 – Kimi Raikkonenas (Suomija)

Sebastianas Vettelis ir Kimi Raikkonenas

RED BULL

Automobilis: „Red Bull RB14“

Variklis: „TAG Heuer“ („Renault“)

Nr. 3 – Danielis Ricciardo (Australija)

Nr. 33 – Maxas Verstappenas (Nyderlandai)

Danielis Ricciardo ir Maxas Verstappenas

FORCE INDIA

Automobilis: „Force India VJM11“

Variklis: „Mercedes“

Nr. 11 – Sergio Perezas (Meksika)

Nr. 31 – Estebanas Oconas (Prancūzija)

Sergio Perezas ir Estebanas Oconas

WILLIAMS

Automobilis: „Williams FW41“

Variklis: „Mercedes“

Nr. 18 – Lance'as Strollas (Kanada)

Nr. 35 – Sergejus Sirotkinas (Rusija)

Lance'as Strollas ir Sergejus Sirotkinas

RENAULT

Automobilis: „Renault RS18“

Variklis: „Renault“

Nr. 27 – Nico Hulkenbergas (Vokietija)

Nr. 55 – Carlosas Sainzas (Ispanija)

Nico Hulkenbergas ir Carlosas Sainzas

SCUDERIA TORO ROSSO

Automobilis: „Scuderia Toro Rosso STR13“

Variklis: „Honda“

Nr. 10 – Pierre'as Gasly (Prancūzija)

Nr. 28 — Brendonas Hartley (Naujoji Zelandija)

Pierre'as Gasly ir Brendonas Hartley

HAAS F1

Automobilis: „Haas VF-18“

Variklis: „Ferrari“

Nr. 8 – Romainas Grosjeanas (Prancūzija)

Nr. 20 – Kevinas Magnussenas (Danija)

Romainas Grosjeanas ir Kevinas Magnussenas

MCLAREN

Automobilis: „McLaren MCL33“

Variklis: „Renault“

Nr. 2 – Stoffelis Vandoorne'as (Belgija)

Nr. 14 – Fernando Alonso (Ispanija)

Stoffelis Vandoorne'as ir Fernando Alonso

ALFA ROMEO SAUBER

Automobilis: „Sauber C37“

Variklis: „Ferrari“

Nr. 9 – Marcusas Ericssonas (Švedija)

Nr. 16 – Charlesas Leclercas (Prancūzija)

Marcusas Ericssonas ir Charlesas Leclercas

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (19)