Iki naujo prezidento rinkimų laikinai pareigas buvo patikėta eiti oreiviui Robertui Komžai.

Keturioliktas LAK prezidentas J. Mažintas išrinktas vienbalsiai atviru balsavimu. Į šį postą daugiau kandidatų keliama nebuvo.

J. Mažintas yra aviatorius (skraidymų patirtis – 10 tūkst. val.), visuomenės veikėjas, aviacijos sporto problemos jam gerai žinomos. Iš karto po LAK prezidento rinkimų įvyko improvizuotas atviras pirmas tarybos posėdis. Šia nauja – atviro posėdžio – tradicija, kuri žada būti tęsiama, J. Mažintas pakvietė visus bendradarbiauti, inicijuoti naujas idėjas.

Lietuvos aeroklubas dvelkia aviacijos romantika

Lietuvos aeroklubas yra didžiausias bendrosios aviacijos junginys Lietuvoje ir vienija keletą tūkstančių narių, po jo sparnu – 12 aviacijos sporto organizacijų. LAK įkurtas 1927 metais. Lietuvos aviacijos sporto pradžia glaudžiai susijusi su nepriklausomybės kovose gimusia karo aviacija, o jos ištakose stovėjo tokie garbūs vyrai kaip Steponas Darius, Antanas Gustaitis, pirmi supratę, jog įkūrus aeroklubą aviacija taps prieinama platesnei visuomenei.

Lietuvos aeroklubo istorija dvelkia aerodromų dvasia, aviacijos romantika, svariais pasiekimais ir šalies garsinimu pasaulyje. Per 84-erius metus išaugo ne viena sparnuota karta, tūkstančiai jaunuolių aerodromuose sėmėsi kūno ir dvasios jėgų, įvaldė aviacijos techniką, daugelis rado savo gyvenimo kelią. Atgavus Nepriklausomybę, lietuviai ne kartą organizavo Europos bei pasaulio aviacijos sporto varžybas mūsų šalyje, aktyviai siekia meistriškumo tarptautiniuose čempionatuose, skatina jaunimą skraidyti ir kviečia visus į daugybę aviacinių renginių.

Trumpai apie 14-ą LAK prezidentą

J. Mažintas gimė 1947 m. spalio 10 dieną Raseiniuose. 1966–1968 metais mokėsi Kirovogrado (Rusija) aukštesniojoje aviacijos mokykloje (skrydžių vadovu). 1968–1971 metais dirbo skrydžių vadovu Vilniaus oro uoste, dalyvavo aeroklubo veikloje – sklandė su sklandytuvais, buksyravo sklandytuvus su lėktuvais (400 val.) Kyviškių, vėliau Paluknio aerodromuose.

1971–1972 metais mokėsi Sasovo lakūnų mokykloje ir tapo lėktuvo An-2 antru pilotu, o netrukus – An-2 vadu, 1973-iais tapo „Aerofloto“ grandies vadu ir netrukus eskadrilės vado pavaduotoju, o 1975-ais eskadrilės vadu Vilniuje.

1978–1983 m. mokėsi Vilniaus universitete (pramonės ekonomika). 1988–1990 m. mokėsi Leningrado (dabar Sankt Peterburgas) civilinės aviacijos akademijoje. 1990 m. J. Mažintas tapo vienu pirmųjų (kartu su Česlovu Balčiūnu ir Vidmantu Vaškiu) LR susisiekimo ministerijoje įsteigto Aviacijos skyriaus darbuotoju. 1991–1992 m. vadovavo Susisiekimo ministerijos Civilinės aviacijos departamentui. 1992–1993 m. Susisiekimo ministerijos Transporto politikos ir ekonominių prognozių padalinio vadovas.

1993–1998 m. dirbo Valstybinės civilinės aviacijos inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos (vėliau Civilinės aviacijos inspekcijos Civilinės aviacijos direkcijoje) viršininku. 1998 m. buvo Lietuvos aviacijos pramonės įmonių asociacijos prezidentu, 2000–2003 m. Lietuvos civilinės aviacijos lakūnų asociacijos prezidentu. 2002–2003 m. – Susisiekimo ministerijos civilinės aviacijos departamento direktoriaus pavaduotojas, 2003–2006 m. – VĮ „Oro navigacija“ generalinio direktoriaus patarėjas, 2004–2006 m. Vilniaus aeroklubo (Paluknio aerodrome) valdybos pirmininkas ir klubo viršininkas. 2006-2010 m. – VĮ „Oro navigacija“ skrydžių srautų planavimo ir duomenų dorojimo skyriaus viršininkas. Nuo 2010 m. birželio – pensininkas.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją