Po Heathrow oro uoste vykusių derybų, FIA prezidentas Maxas Mosley teigė, kad diskusijos dėl biudžetų ribojimo bei kitų klausimų vyko draugiškoje atmosferoje, tačiau baigėsi be konkrečių rezultatų.

„Tai buvo visai draugiškas susitikimas, tačiau galų gale viskas baigėsi tuo, kad komandos išėjo pabandyti surasti ką nors geresnio už biudžetų ribojimą.“

„Mes paaiškinome, kad negalime atidėti paraiškų dalyvauti pateikimo termino, nes jis jau paskelbtas, o taip pat negalime pakenkti norinčių ateiti potencialių naujų komandų interesams. Tačiau mes esame pasiruošę išklausyti, ką jos norėtų pasakyti“, – pasakojo „Formulės-1“ lenktynes reguliuojančios organizacijos vadovas.

„O kol kas taisyklės yra tokios, kokios buvo paskelbtos. Mes paaiškinome, kad norime, jog visi lenktyniautų pagal tas pačias taisykles. Mes paaiškinome, jog norėtume, jog visos komandos laikytųsi biudžetų ribojimo ir jos išėjo tai apsvarstyti.“

„Mes sakėme, jog neįsivaizduojame, kaip kas nors nenorėtų dirbti ribojant biudžetus, o tai reikštų palaipsniui vykdomą techninio reglamento laisvinimą, ko taip trokšta visi inžinieriai. Mes sakėme, kad pasirinkimas yra tarp intelektinės laisvės bei finansinių apribojimų ir intelektinių apribojimų bei finansinės laisvės, ką jos turėjo iki šiol.“

„Mes joms parodėme, o apie tai jau kalbėjo inžinieriai, jog dabartinė „Formulė-1“ susideda iš begalinio tobulinimo didžiulėmis kainomis, o mes norime nuo to nutolti ir padidinti inovacijų bei kūrybiškumo svarbą, tačiau galime tai padaryti tik apriboję išlaidas, nes neapribojus kaštų niekas to sau negalėtų leisti.“

„Manau, kad kai kurios iš komandų sutinka su šia idėja, kai kurios ne, ir dabar jos tai aptars.“

M. Mosley patvirtino, kad po šio susitikimo dabartinė situacija nepasikeitė – „Ferrari“, „Red Bull“, „Renault“, „Toyota“ bei „Toro Rosso“ ir toliau žada neteikti paraiškų dalyvauti 2010 m. čempionate, jei taisyklės nebus pakeistos.

„Na, kol kas niekas nepasikeitė, tokia yra situacija“, – pripažino FIA prezidentas.

Po susitikimo su FIA, „Formulės-1“ komandos surengta atskirą pasitarimą tarpusavyje, kurio metu bandė priimti vieningą poziciją dėl susidariusios situacijos. Deja, joms to padaryti nepavyko – kalbas ekipos pratęs kitą savaitgalį Monake.

Dauguma derybose dalyvavusių komandų vadovų atsisakė komentuoti jų turinį ir skubiai pasišalino iš renginio vietos. Kelis žodžius, neatskleisdamas detalios informacijos, tarė bene vienas „Ferrari“ komandos vadovas Stefano Domenicali.

„Manau, kad susitikimas parodė, kad vienoje pusėje yra labai vieninga komandų grupė, kuri su FIA prezidentu diskutavo apie ateitį, o ypač apie šias taisykles. Tai viskas, ką galiu pasakyti“, – pareiškė italas.

Žurnalistų paklaustas, ar FIA ir „Formulės-1“ komandų konflikte apskritai įmanoma pasiekti kompromisą, S. Domenicali neatmetė tokios galimybės ir pažymėjo, jog būtent ta linkme ir dirbama.

„Manau, kaip jau sakėme, ta linkme dirbama. Mes sunkiai dirbame ieškodami sprendimo ir manau, kad šiandien komandos pademonstravo mūsų vienybę, kiek kitokia perspektyva, tačiau buvo svarbu įtvirtinti savo kertines vertybes“, – abstrakčiai kalbėjo „Ferrari“ komandos vadovas.

Italas pastebėjo, kad ekipos tarpusavyje kalba ne tik apie biudžetų ribojimą bei dviejų lygių taisykles, bet ir kitus dalykus – sporto reguliavimo ir taisyklių sudarymo procesus, kur siekiama sumažinti FIA įtaką.

„Manau, kad kalba eina ne tik apie tai (biudžetų ribojimą ir dviejų lygių taisykles – red. past.). Mums reikia diskutuoti apie kitus dalykus, apie sporto reguliavimą, apie taisyklių sudarymo procesą. Diskusijose buvo sprendžiamas ne tik šis klausimas“, – atskleidė jis.

Paklaustas apie artėjantį terminą – gegužės 29 d. – pateikti paraiškas dėl dalyvavimo kitų metų čempionate, S. Domenicali priminė „Ferrari“ poziciją, tačiau išreiškė viltį, jog žadamo boikoto galų gale bus išvengta.

„Mūsų poziciją žinote. Manau, kad laiko liko nedaug, tačiau mes mėginsime labai sunkiai dirbti“, – pridūrė jis.

Daugiau informacijos ieškokite www.f-1.lt.