Britų „The Times“ teigimu, bus sudaryta itin konkreti motorų specifikacija, kuria griežtai vadovaujantis visi agregatų tiekėjai privalės gaminti savo produkciją, o galbūt net ją įsigyti iš nepriklausomos kompanijos. Vienintelis skirtumas tarp gaminių, tvirtinama, bus logotipas ant bloko paviršiaus.

Tokiu būdu „Formulės-1“ varžybose dalyvaujančių automobilių gamintojų paruošti varikliai bus visiškai vienodi – nesvarbu, tai „Ferrari“, „Mercedes“, BMW, „Renault“, „Toyota“ ar „Honda“. Šių kompanijų žinioje nesančios komandos motorus gaus iš nepriklausomo tiekėjo, gaminsiančio agregatus pagal tą pačią specifikaciją.

B. Ecclestone'as šiuo metu yra užsidegęs variklius „Formulėje-1“ visiškai standartizuoti nuo 2010 m. čempionato pradžios. Nors jau ne kartą panašaus pobūdžio radikalios reformos taip ir liko neįgyvendintos, lenktynių pasaulio veteranas šį kartą tvirtina viską užbaigsiąs iki pat galo.

„Šiuo metu mane labiausiai jaudina standartizuoto variklio idėjos stūmimas, stūmimas ir dar kartą stūmimas. Nauji varikliai bus lygūs ir bus leidžiama jį pakeisti tik du kartus per metus, todėl išlaidos sumažės dramatiškai. Pabrėžiu, dramatiškai“, - prieš Japonijos GP lenktynių savaitgalį pareiškė B. Ecclestone'as.

Varžybose dalyvaujantys automobilių gamintojai variklių standartizavimo idėją atmetą bemaž vienu balsu. Kai kurie iš jų atvirai grasina pasitraukti iš „Formulės-1“ lenktynių, jei ši mintis bus įgyvendinta realybėje.

Vis dėlto, daugumos komandų vadovai sutinka, jog išlaidas mažinti tikrai reikia, o tam lengviausias kelias – atskirų bolido dalių, išskyrus variklius, standartizavimas. Tiesa, kai kurie gamintojai sutiktų, jei laisvė motorų kūryboje būtų bent dar šiek tiek apribota.

„Standartizuotas variklis yra tai, kas mums tikrai nepatinka. Manau, kad yra ir kitų priemonių mažinti išlaidas“, - pareiškė Mario Theissenas iš „BMW Sauber“.

„Specialistai nagrinėja tokius būdus, kaip veikimo resurso pratęsimas, dalių homologavimas, dalių standartizavimas, tačiau ne visos varomosios grandinės standartizavimas, nes tokiu atveju gamintojams būtų gana sunku pateisinti savo dalyvavimą“, - pažymėjo Bavarijos automobilių gamintojui priklausančios komandos vadovas.

„Jei kalba eina apie standartizuotą variklį, kaip apie visiškai vienodą variklį, pagamintą kito gamintojo, ir visi jie visiškai vienodi, mes tam labai prieštaraujame“, - kolegai antrino Nickas Fry.

„Variklis yra vienas iš svarbiausių vertybių „Honda“ ir kitiems automobilių gamintojams. Mes esame didžiausias vidaus degimo motorų gamintojas pasaulyje ir tikrai nebūtume patenkinti varikliu, kurį būtų pagaminęs kas nors kitas. Norime kurti, tobulinti ir gaminti variklius“, - teigė vienas „Honda“ komandos vadovų.

„Vis dėlto, mes, be abejo, remiame mažesnės variklių kainos idėją. Mes sutiktume, jei motorų kūrimo specifikacija būtų labiau apribota ir jų gamyba kainuotų mažiau“, - pridūrė jis.

Daugiau informacijos ieškokite .">