„Vote4Art“ – taip vadinasi platforma, kurioje galės įsiamžinti kiekvienas, nusprendęs dalyvauti žaidime. Žaidimas prasidės gegužės 20 dieną ir tęsis iki pat EP rinkimų. Prasidėjus žaidimui kiekvienas užsiregistravęs žaidėjas gaus po 1 virtualų pikselį per valandą ir per parą galės sukaupti iki 24 pikselių. Visus virtualius pikselius žaidėjai tą pačią dieną galės panaudoti virtualioje drobėje kurdami savo piešinį (dienai pasibaigus nepanaudoti pikseliai bus anuliuojami), tačiau kulminacija laukia atėjus į EP rinkimus ir atidavus savo balsą.

Iniciatyvos „Vote4Art“ plakatas
Foto: Organizatorių nuotr.

Atėjęs į rinkimų apylinkę, nuskenavęs plakatą su QR kodu ir patvirtinęs savo buvimo vietą žaidėjas gaus papildomus 84 pikselius virtualiam piešiniui kurti. Visus juos bus galima išnaudoti iki gegužės 26 dienos 20 valandos ir taip prisidėti prie piešinio, tapsiančio visų mūsų istorijos dalimi.

„Vote4Art“ idėja gimė vasario mėnesį Europos namuose Vilniuje vykusio „Votecraft“ hakatono metu. Tris dienas trukusiame renginyje varžėsi dvylika komandų, pasiryžusių sukurti jauniems žmonėms aktualų IT produktą, skatinantį žmones nuo 18 iki 29 metų ateiti į EP rinkimus ir atiduoti savo balsą.

Arnoldas Pranckevičius

Kaip užsiminė vienos iš renginio iniciatorių, Europos Komisijos atstovybės Lietuvoje, vadovas Arnoldas Pranckevičius, „jauni žmonės dažniausiai nestinga entuziazmo, domėjimosi, smalsumo, dažnai yra labai proeuropietiški ir aktyviai naudojasi ES teikiamomis galimybėmis, studijomis užsienyje, keliavimu, darbu, „Erasmus +“ programomis, tačiau yra pasyvūs rinkimuose.

Dažnai jie tiesiog nenueina iki rinkimų balsadėžių ir nebalsuoja, verčiau renkasi skleisti savo nuomonę socialinėje erdvėje, kas taip pat yra labai gerai, tačiau didžioji dalis, beveik du trečdaliai, neišnaudoja savo pilietinės teisės ateiti ir dalyvauti rinkimuose.“

Dėl šių priežasčių nuspręsta sukurti platformą, kurioje žmonės galėtų išreikšti savo idėjas virtualioje erdvėje ir įgytų daugiau motyvacijos prisidėti renkant EP atstovus.

Rinkti labiausiai įgyvendinti vertą idėją į hakatoną buvo pakviesti dizaino, startuolių, programavimo ekspertai.

Paklaustas, kodėl patikėjo „Vote4Art“ idėja, vienas iš hakatono komisijos narių, pramogų, naujųjų medijų ir bendruomenių tinklo „Trys kubai“ įkūrėjas, Darius Kniūkšta patikino tikintis žaidimo motyvacine galia:

„Tai yra tiesiog asociacijų kūrimas, nes daug jaunų žmonių pagalvoja apie balsavimą, bet neprisiverčia į jį nueiti. Visą laiką trūksta kažkokios motyvacijos, o „Vote4Ar“ ją suteikia. Įsitraukdamas į žaidimą tu gauni pramogą, bet už jos slypi žinios. Žmogus šį tą sužino apie balsavimo procesą, nueina į rinkimus, pajunta, ką reiškia atiduoti balsą, ir tokie dalykai gali paskatinti balsuoti ne tik šiuose, bet ir sekančiuose rinkimuose <...>

Visi [komisijos nariai] pamatė gana aiškią naudą, kad šį projektą gana lengva integruoti. Prie žaidimo gali prisidėti ne tik individualūs žmonės, bet ir bendruomenės ar prekių ženklai, nuomonių formuotojai ir tame piešinyje pavaizduoti savo idėją ar parodyti ženklą, rodantį, kad štai, mes prisidedame prie balsavimo“, – pasakojo D. Kniūkšta.

Idėjos autoriai, trys jauni IT entuziastai, Kamilė, Eva ir Laurynas, pabrėžė ieškoję nepolitiško būdo skatinti jaunimo pilietiškumą. „Aš manau, kad toks projektas gali paskatinti jaunimą balsuoti, kadangi tai yra toks žaidimas, žaidimo forma. Šis projektas nėra tiesiogiai susiję su politika, bet skatina pilietiškumą. <...> Bendraamžių ir jaunimo susidomėjimas projektu kilo pamačius, kad „Vote4Art“ nėra susijęs su kažkokiu konkrečiu politiku, agitacija ar spaudimu, kad tu privalai balsuoti. Tai yra kūrybiškos Europos projektas, jis duoda laisvę pasireikšti žmogui ir kartu nuveikti kažką didelio ir gražaus“, – tikino hakatoną laimėjusios komandos lyderė Kamilė Jarošiūtė.

Laura Matjošaitytė

Projekto partnerių, Vyriausiosios rinkimų komisijos (VRK), pirmininkė Laura Matjošaitytė išreiškė viltį, kad projektas sulauks pasisekimo ir prie balsadėžių atves daugiau jaunimo bei pastebėjo, kad jaunų žmonių požiūris į rinkimus sparčiai kinta.

„Matom jaunimo susidomėjimą rinkimais. Tą susidomėjimą jau buvo galima pajusti 2016 metų pirmojo Seimo rinkimų turo metu, kuomet amžiaus kategorijoje nuo 18 iki 24 metų rinkėjų aktyvumas siekė apie 38 proc. Šiais metais jaunimas dar aktyviau domisi rinkimais ir socialiniuose tinkluose noriai dalijasi nuotraukomis tiek su išankstinio balsavimo vokais, tiek prie VRK Katedros aikštėje pastatytų tūrinių „Aš balsuosiu“ raidžių. <...> Visuomenė tikrai įsitraukia ir jaunimas tampa sąmoningesnis, pilietiškesnis. Kas žino, galbūt ateityje mes turėsime labai gerus rodiklius šioje srityje“, – nuomone dalijosi L. Matjošaitytė.