„Vakar kaip tik kalbėjome, kokiomis mokytojomis norime būti, kur dar turime tobulėti, ko išmokti. Atsiribojome nuo įvairiausių analizių, statistikų ir rekomendacijų, tiesiog pabandėme atsiriboti ir jausti širdimi, prisiminti tėvų atsiliepimus ir vaikų poreikius“, – dalijasi „Family Lab Academy“ mokytojos Brigita Šimaitytė ir Karolina Čiaraitė.

Kalbėdami apie tai, kokiu mokytoju turi būti mokytojas ankstyvajame ugdyme, ugdantis vaikus iki 6 metų, iš karto mintyse kilo nuolat besišypsantis, nenustygstantis ir smalsus pasakų herojus, kuris veda vaikus į pasakų šalį, kasdien susiduria su pačiais netikėčiausiais nuotykiais bei iššūkiais ir stengiasi nuolat būti įdomus, šiuolaikiškas ir intriguojantis bet kokioje situacijoje.

Vaikų vystymąsi šiame etape stipriai veikia juos supanti aplinka ir šis poveikis toliau daro didelę įtaką likusiam gyvenimui. Pedagogo išsilavinimas yra svarbus, norint dirbti su vaikais, tačiau visi žinome, kad būti geru mokytoju yra daugiau nei tik planuoti veiklas ar užsiimti su vaikais.

Kokios TOP savybės yra pačios svarbiausios, norint dirbti su vaikais?

1. Bendravimo įgūdžiai
Maži vaikai ne visada moka išreikšti save ar pranešti apie savo poreikius ir norus. Ir tai tik viena priežastis, kodėl pedagogas turi gerai mokėti suprasti vaikus ir su jais atitinkamai bendrauti. Mokytojai taip pat turi mokėti palaikyti ryšį ir su vaikų tėvais, kadangi jie nori kuo daugiau sužinoti apie savo vaiko dieną ir kaip jie tobulėja, todėl labai svarbu, kad pedagogai žinotų, kaip ramiai, aiškiai ir profesionaliai suteikti visą reikiamą informaciją tėvams.

2. Pasitikėjimas savimi
Be galo svarbu yra tikėti tuo, ką darai, žinoti, ką darai, ir parodyti tai aplinkiniams. Dauguma tėvų, atvedusių savo atžalas į darželį, tikisi, kad jie yra atiduodami į patikimas rankas, tad mokytojo darbas yra įrodyti, kad vaikas čia bus saugus, aprūpintas ir nuolat ugdomas. Tačiau tėvus bus sunku įtikinti, jei pedagogas pats nepasitiki savimi. O tai lengviausia padaryti atvirai kalbantis, dalinant patarimus ir rekomendacijas, kurias būtų galima pritaikyti ir namuose.

3. Kūrybiškumas
Planuojant veiklas, kurios įtrauktų vaikus ir kartu juos ugdytų, reikia kūrybiškumo. Tam, kad pasiektumėte puikių rezultatų dirbdami pedagogo darbą, turite mąstyti už ribų ir suteikti vaikui saugią ir kūrybišką mokymosi aplinką. Smagios veiklos planavimas ir motyvuotų bei susidomėjusių vaikų išlaikymas yra pagrindinis darbo aspektas, todėl turite rasti būdų, kaip lavinti savo kūrybinį mąstymą ir pritaikyti jį įvairiems vaidmenims. Jei mokytojas parodys meilę kūrybiniam procesui, tai ir vaikai pajus laisvę tyrinėti savo kūrybinius projektus. Žaiskite ir tyrinėkite kartu su vaiku, taip jam bus drąsiau pažinti aplinką. Nebijokite įsijausti į veiklą, išsitepti ar sušlapti – juk tai vaikystės džiaugsmas!

4. Kantrybė
Niekas negimė mokėdamas – tikriausiai dažnai girdima frazė. Kiekvienas vaikas yra unikalus ir mokosi skirtingai, todėl pedagogo darbas tampa dar sudėtingesnis. Tos pačios dainelės klausymas, nuolatinis žodžių kartojimas ar nesutarimai reikalauja begalinės kantrybės. Po ilgos, varginančios dienos, kupinos iššūkių, mokytojai turi grįžti namo ir kitą dieną vėl susidurti su tais pačiais ir naujais iššūkiais. Kantrybė padeda mokytojams ramiai priimti kiekvienos dienos pakilimus ir nuosmukius, sutelkiant dėmesį į galutinį tikslą. Pradėjus jausti nuovargį, esant galimybei bent kelioms minutėms atsitraukite nuo darbų (pakvėpuokite gryno oro, atsigerkite vandens, nurimkite), tam, kad galėtumėte grįžti su nauja energija dirbti toliau.

5. Entuziazmas
Pedagogas turi gebėti įveikti kliūtis, dėl kurių vaikui gali būti sunku progresuoti, ir atverti duris sėkmei. Kiekvieno vaiko pakilimus ir nuosmukius gana lengvai gali priimti entuziastingas mokytojas. Svarbu parodyti atkaklumą ir atsidavimą, kai darote tai, kas, jūsų manymu, yra geriausia vaikams, atsižvelgiant į jų švietimo problemas ar kitus poreikius. Turite būti entuziastingi, kad paskatintumėte vaikus užbaigti savo veiklą, tai jiems bus puikus motyvacijos šaltinis. Rodykite pavyzdį vaikams, neišeikite iš veiklos pirma laiko, net ir tada, kai lieka tik vienas vaikas.

6. Bendradarbiavimas
Ikimokyklinio ugdymo įstaigų mokytojai neretai dirba kartu su kitų profesijų specialistais, todėl galimybė bendradarbiauti su kitais ir mokėti dirbti komandoje yra svarbi šios specialybės dalis. Siekdami bendro tikslo – padėti vaikams augti, mokytis ir tobulėti, privalo palaikyti ryšį su kolegomis, bendrauti ir kartu spręsti iškilusias problemas. Nuolat dalinkitės tarpusavyje idėjomis, žiniomis, patirtimi, juk tik mokantis vienas iš kito, galima pasiekti norimą rezultatą.

7. Organizuotumas ir lankstumas

Svarbu, kad pedagogai gebėtų greitai įveikti netikėtus posūkius bei nesklandumus ir rastų tam tinkančias alternatyvas, atsižvelgiant į vaikų poreikius, nes veiklų pritaikymas vaikams reikalauja lankstumo. Nepriklausomai nuo to, kaip gerai organizuota mokytoja yra ir kaip gerai ji yra suplanavusi dieną, ji turi išlikti lanksti, kad galėtų susidoroti su visais iškylančiais nesklandumais. Taip pat turi būti pasirengusi prireikus keisti planus ir idėjas. Sėkminga ankstyvojo ugdymo mokytoja pasitelkusi kūrybiškumą ir lankstumą, kiekvieną dieną paverčia nuostabia kelione į neatrastus vaikystės lobius!

8. Santykių kūrimas
Vaikai turi begales įvairių emocijų ir dar daugiau jų išreiškimo būdų, bet kartu mokosi jas atpažinti ir valdyti. Pavyzdžiui, įkandus – vaikas nežino, kaip elgtis. Tokiu atveju pedagogas gali užmegzti santykį su vaiku ir taip padėti jam geriau pažinti ir išgyventi savo emocijas. Saugus prisirišimas vystosi, kai mokytojai prisitaiko prie vaiko poreikių ir tinkamai į juos reaguoja. Kalbėdami su vaiku stenkitės užmegzti akių kontaktą, bendraukite ramiu balso tonu, vaikui suprantamais žodžiais ir nepamirškite jo išklausyti.

9. Meilė darbui ir vaikams
Mokytojo darbas – tai nuolatinis tobulėjimas ir siekis įgyti naujų žinių bei jas pritaikyti darbo praktikoje. Labai svarbu mylėti darbą, nes visi jaučiasi saugiau ten, kur yra laukiami, tad ne išimtis ir vaikai. Jie nori jausti skleidžiamą šilumą ir pagalbą iš mokytojo pusės. Tad kai yra noras tobulėti savo srityje, tuomet daug lengviau pamilti savo darbą ir padėti tobulėti vaikams. Drąsiai galima teigti, kad mokytojo darbas tinkamas tiems, kurie nuoširdžiai myli vaikus, nes meilė vaikams – jų supratimas ir palaikymas.

10. Problemų sprendimo įgūdžiai
Dirbant su vaikais, pasitaiko daug situacijų, kai pedagogas turi greitai veikti ir priimti tinkamą sprendimą, kad išspręstų tam tikrą problemą. Jūsų gebėjimas priimti teisingus sprendimus ir analizuoti įvairius sprendimų aspektus yra dar vienas reikalingas įgūdis, kurį svarbu turėti, norint dirbti tokio pobūdžio darbą. Svarbu tinkamai pasirinkti ir greitai priimti sprendimus ekstremaliomis situacijomis, pavyzdžiui, kai vaikas žaloja save ar draugus, reaguoti greitai ir efektyviai, siekiant išvengti didesnių pasekmių. Kalbėkite su vaiku apie netinkamą poelgį, papasakokite, kaip kitą kartą jis turėtų pasielgti panašioje situacijoje.

„Family Lab Academy“ mokytojai savo patirtimis ir žiniomis dalinsis su jaunaisiais, ką tik pradėjusiais ir vis dar į švietimo įstaigų gyvenimą besiintegruojančiais mokytojais ir kurs, palaikys, kad jie kuo ilgiau turėtų motyvacijos, įkvėpimo ir mokytųsi būti tais mokytojais, apie kuriuos visi tik ir svajoja.

Daugiau informacijos apie šį socialinį nemokamą projektą rasite čia.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (10)