Visuomenės sveikos specialistė Sandra Kapeliorienė pastebi, kad mokyklinio amžiaus vaikams pusryčius itin svarbūs. „Pusryčių nevalgymas yra viena iš blogybių. Kaip galvojate, kodėl po antros ar trečios pamokos vaikai iki paskelbus šalyje karantiną pas mane ateidavo su skaudančiomis galvomis ir pilvukais? Todėl, kad nevalgydavo pusryčių, o jie juk yra svarbiausias dienos valgymas. Prieš daugiau nei metus atliktoje apklaustoje iš 100 apklaustų mokinių vos kas penktas valgydavo pusryčius. Visi kiti valgydavo pietus arba tik grįžę po pamokų – vėlyvus pietus“, – specialistė darsyk akcentuoja, kad visi įpročiai ateina iš šeimos.

Pasak jos, maitintis reiktų 5 kartus per dieną: pusryčiai, pietūs, vakarienė ir du užkandžiai. Pusryčiams geriausias pasirinkimas – sudėtiniai angliavandeniai, kad turėtume energijos visai dienai. Pusryčiaujantys vaikai geriau mokosi, lėčiau pavargsta, geriau koncentruoja dėmesį, geresnė jų tiek trumpalaikė, tiek ilgalaikė atmintis.

Foto: Shutterstock

Iš vykusio projekto „Pusryčiai – svarbi dienos pradžia‘‘ matyti, kad mokiniai pusryčiams dažniausiai renkasi įvairių rūšių pusrytines košes su šviežiais, šaldytais vaisiais ar uogomis. Virtus ar keptus kiaušinis su daržovėmis, vaisių ir daržovių glotnučiais. Sveikus sumuštinukus su daržovėmis ir šviežiais daigais bei vaikų mylimus ir mėgiamus blynus.

Vienas iš svarbiausių mitybos principų yra įvairovė, taigi renkantis skirtingų kruopų košes pusryčiams gauname skirtingų maistinių medžiagų. Valgydami košes papildysime organizmą vitaminais, mineralais, augaliniais baltymais ir riebalais, be to, tai – puikus skaidulinių medžiagų šaltinis.

Košių skonius galima pasirinkti kiekvienam pagal pageidavimą ar valgyti su šviežiais, šaldytais vaisiais arba uogomis, o gal su šviežiomis ar šaldytomis daržovėmis – vienaip ar kitaip jos tampa sočios ir maistingos košės variantas.

Receptai visai savaitei

Tikriausiai daugeliui ryte svarbi kiekviena minutė, todėl pasimėgauti ilgais, neskubiais pusryčiais dažnas gali tik savaitgaliais. Kad skaniai, sveikai ir sočiai papusryčiauti jūsų vaikas spėtų ir paprastą mokslo savaitės rytą, siūlome išbandyti 5 skirtingus itin greit paruošiamų pusryčių receptus.

Košė – sveikai ryto pradžiai

Foto: Shutterstock


Jums reikės:

  • greit paruošiamos mėgstamos košės
  • šlakelio pieno (nebūtina)
  • mėgstamų priedų: įvairių vaisių, uogų, riešutų, medaus

Išvirkite košę taip, kaip nurodyta ant pakuotės – užtruksite vos kelias minutes. Jei taip jums bus skaniau, šliūkštelėkite šlakelį pieno. Gardinkite savo košę mėgstamais priedais – banano griežinėliais, šviežiomis ar šaldytomis uogomis, smulkintais riešutais arba patinkančiais prieskoniais. Greita, sotu ir sveika!