Valgykite kartu

Sveikesnių įpročių formavimą šeimoje pradėkite nuo valgymo kartu. Bendri šeimos pietūs ar vakarienė yra ne tik puiki galimybė pabendrauti tarpusavyje, bet ir edukuoti vaikus apie sveiką mitybą.

Šeimos pietų metu venkite bet kokių trikdžių – nesinaudokite telefonais, paprašykite vaikų nežaisti prie bendro stalo. Tai leis susikoncentruoti ties maistu, atrasti naujus skonius ir pajusti kūno siunčiamus signalus, kurie rodo, ar vaikas vis dar alkanas, ar jau sotus. Taip pat kiek įmanoma laikykitės rutinos. Tyrimai rodo, kad valgymas tuo pačiu metu padeda suformuoti mitybos įpročius, o laikui bėgant – ir išugdyti sveikos mitybos principus.

Į maisto gaminimo procesą įtraukite vaikus

Maisto gamyba kartu su vaikais yra ne tik smagus užsiėmimas. Taip pat tai gera proga pasikalbėti apie sveikos mitybos svarbą.

Pradėkite nuo savaitinio valgiaraščio sudarymo kartu su vaikais, įtraukite į jį sveikus ingredientus. Prieš eidami į parduotuvę, paprašykite vaikų pagalbos sudaryti pirkinių sąrašą. Kad šis procesas būtų linksmesnis, galite jį paversti žaidimu – nupieškite planuojamą pirkti produktą ir leiskite vaikams atspėti, ką nupiešėte, arba pasakykite jiems kokį patiekalą planuojate gaminti ir paprašykite sudaryti tam patiekalui reikalingų ingredientų sąrašą. Linksma pramoga galite paversti ir apsipirkimą parduotuvėje – paprašykite vaikų parodyti produktus, reikalingus jūsų norimam patiekalui paruošti.

Kartu planuodami savaitės valgiaraštį, apsipirkdami ir gamindami turėsite galimybę papasakoti ir parodyti vaikams, kaip gaminami patiekalai, iš kur ant stalo atkeliauja juose naudojami ingredientai, kaip jie auginami ir kuo yra naudingi organizmui.

Rinkitės sveikus užkandžius

Visi mėgsta užkandžiauti, todėl svarbu pasirūpinti, kad namuose visada būtų sveikų užkandžių. Šaldiklyje visada turėkite užšaldytų vaisių ir uogų, kad bet kada galėtumėte suplakti gardų glotnutį, o išvykoms pasiruoškite džiovintų vaisių ir riešutų, kuriuos galėsite pasiimti su savimi.

Foto: Adobe Stock

Taip pat kaip užkandžius galite valgyti ir šviežius vaisius ar daržoves. Tam puikiai tiks lazdelėmis supjaustytos morkos, salierai, agurkai, be to vaikams patiks bananai, obuoliai, apelsinai ir vynuogės. Nuolat siūlydami vaikams sveikus užkandžius pastebėsite, kad jie greitai prie jų pripras ir rinksis sveikesnes alternatyvas net tuomet, kai jūsų šalia nebus.

Atkreipkite dėmesį į porcijų dydį ir turinį

Ruošti sveikus patiekalus ir užkandžius yra puiku, bet taip pat svarbu atkreipti dėmesį į maisto porcijų dydį, skirtą vaikams. Atsižvelgiant į brandos ir augimo laikotarpį, vaikų organizmui reikalingas skirtingas maisto kiekis.

Svarbiausia, laikytis tinkamų proporcijų: kiekvieno vaiko lėkštėje didžiąją dalį turėtų sudaryti daržovės, taip pat baltymų šaltiniai (mėsa, kiaušiniai, žuvis, lęšiai ar pupelės) ir angliavandenių turintys produktai: viso grūdo makaronai, rudieji ryžiai, bulvės su odele – joje gausu organizmui reikalingų skaidulų.

Būkite pavyzdys vaikams

Valgydami kartu ne tik džiaugiamės šeimos narių draugija ir suartiname šeimos ryšį, šią akimirką derėtų išnaudoti ir gero pavyzdžio rodymui vaikams.

Vaikai ima pavyzdį iš tėvų stengdamiesi atkartoti tai, ką jie daro ar sako, todėl rodydami jiems subalansuotos mitybos pavyzdį lengviau pasieksite savo tikslo – vesti vaikus sveikesnio gyvenimo link. Į savo racioną įtraukę daugiau daržovių, vaisių bei grūdinės kultūros produktų. Po kurio laiko pastebėsite, kad jūsų vaikai taip pat pamėgs šiuos produktus.