Medikė prisipažįsta, kad rizika susigadinti regėjimą šiuo metu yra išties labai didelė. „Nors už lango pavasaris, nepaisant gražaus oro, vis tiek turime daug laiko praleisti namuose. Vaikai namie mokosi, daugelį užduočių atlieka kompiuteriu, todėl reikėtų atkreipti dėmesį į keletą svarbių dalykų. Visų pirma, vaikas turi suprasti, kad tai nėra atostogos ir reikia laikytis režimo. Jei pamokos daromos prie kompiuterio, norint pailsėti, nereikėtų sėsti prie kompiuterinių žaidimų ar televizoriaus“, – sakė akių gydytoja.

Ji primena, kad vaikams iki 2 metų ekranai apskritai yra nerekomenduojami, o 2-5 metų vaikams laiką prie ekranų reikėti riboti. O ką daryti su mokyklinukais? „Reikėtų pagalvoti apie gerą apšvietimą. Kur yra jų stalas, kur padėtas kompiuteris. Patikrinkite, kad būtų patogus stalas, kėdė, kad būtų stalinė lempa ir bendras apšvietimas. Kad kompiuteris būtų nei per arti, nei per toli. Reikia stengtis išlaikyti apie 40 cm atstumą. Sukurkite patogią darbo vietą“, – sakė specialistė.

Kitas, anot jos, svarbus dalykas – pertraukos. „Nebe reikalo mokyklose yra pertraukėlės. Jas reikėtų daryti ir namuose. Per pertraukas reikėtų pailsinti akis. Rekomenduojama taisyklė – 20 minučių ir 20 sekundžių, kai 20 min yra veikla iš arti ir tada 20 sekundžių žvilgsnis į tolį. Kiti pratimai, padėsiantys pervargusioms akims, užsimerkti, kad akių raumenys atsipalaiduotų, tada atsimerkti ir sumirksėti apie 10-20 kartų. Pakartoti kelis kartus. Galima užsimerkti ir pamasažuoti akių obuolius, kad suintensyvėtų kraujotaka. Akys sudrėgtų. Pasižiūrėti į tolį, suskaičiuoti ten ką nors. Padaryti pertraukėlę. Žinoma, labai gerai žmonėms, kurie turi nuosavus namus ir gali išeiti į lauką. Tyrimai rodo, kad vaikams per savaitę gryname ore šviesiu paros metu reikėtų pabūti apie 14-15 valandų. Tik tokiu būdu akys pailsi nuo krūvio“, – teigė medikė.

Foto: Shutterstock

Anot jos, po pamokų nereikėtų vėl sėsti prie kompiuterio ar planšečių. Verčiau stengtis sugalvoti fizinę veiklą ir pabūti gryname ore.

„Laisvalaikiui reikia pasirinkti kitus dalykus – stalo žaidimus, pasivaikščiojimą, fizinę veiklą, bet ne kompiuterinius žaidimus. Dar vienas labai svarbus dalykas, kad negalima tamsoje naudotis ekranais. Žmogaus akis sukurta dirbti šviesioje aplinkoje. Mes tamsoje adaptuojamės, bet tam nesukurti. Mūsų akiai geriausias yra natūralus apšvietimas. Be jo, ilgainiui akis pavargsta. Per vieną vakarą jūsų regėjimas dėl to nesuges, bet pasekmės pasimatys vėliau“, – teigė pašnekovė.

Bet kaip pasakyti vaikui, kad jis negali žiūrėti televizoriaus, nes dėl pamokų labai daug laiko praleido prie ekranų? „Nieko tokio, jei pusvalandį vaikas pažiūrės televizorių. Šiuolaikiniai televizoriai yra dideli, niekas jų nežiūri iš arti. Taip pat reikėtų nežiūrėti gulomis. Tvarkingai atsisėsti. Nepamiršti įjungti apšvietimo. Kompiuterių, planšečių ir telefonų ekranai yra mažesni, todėl nuo jų akys greičiau pavargsta“, – sakė gydytoja.

O gal išlaikyti aštrų regėjimą padės atitinkamo maisto valgymas? „Maisto papildai, vitaminas D yra svarbus. Bet maisto produktai labiau reikalingi bendrai sveikatai, o jei valgysime daug morkų ar uogų, nuo to mūsų regėjimas tikrai nepasitaisys, akiai reikia gauti natūralios šviesos, vaikui reikia turėti režimą, užsiimti fizine veikla, kuri sustiprina mūsų imuninę sistemą“, – sakė pašnekovė.