Mokymų ir psichologinio konsultavimo centro psichologė Vitalija Mikutaitienė dalijasi patarimais.

1. Paprašyti vaikų laikytis už rankų ir pasėdėti ant sofos arba pasodinti vienas priešais kitą ir liepti žiūrėti į akis. Į akis žiūrėjimas paprastai vaikams būna linksmas ir juokingas pratimas. Pradžioje šį būdą reikia išbandyti taikoje, o po to galima ir kai kyla konfliktas. Labiau tinkamas mergaitėms.

2. Aprengti abu vaikus vienais marškinėliais. Du kūnai vieni marškinėliai. Marškinėliai būna vadinami meilės marškinėliais ar bausmės marškinėliais. Aprengus vaikus, jie turėtų pamėginti vaikščioti, bėgioti, šokinėti. Tik sutarus ir pajutus vienas kitą, galima geriau atlikti užduotis.

3. Darbo indas, kai susipyksta vaikai, galima sakyti „darbo indas“, o tai reiškia, kad vaikai turi traukti iš indo lapelį, kuriame yra užrašytas darbas, ką jis turėtų atlikti. Tame inde turėtų būti daug lapelių su skirtingais darbais, ką vaikai jau gali atlikti. (sutvarkyti kambarį, išsiurbliuoti grindis, palaistyti gėles, pavedžioti šunį ir t.t.) Labai šaunu jei tuos pačius darbus patys vaikai ir sugalvoja.

4. Svarbiausia tėvams likti ramiems. Naudoti įvairius savęs nuraminimo būdus, kad neįsiveltų į vaikų ginčą, nepultų nei vieno kaltinti, teisti, o tik stengtųsi sutaikyti, abu išklausant atskirai.

5. Išskirti vaikus, kuo greičiau į atskirus kampus, kambarius, kad kurį laiką pabūtų vieni.

6. Išsiųsti į lauką pasivaikščioti abu. Jei jau yra tinkamo amžiaus gali vieni vaikščioti, jei ne, galima eiti visai šeimai kartu. Grįžtame į namus, kai jau taika.

7. Skyrimas individualaus laiko kiekvienam vaikui atskirai. Individualaus dėmesio skiriame tada jau kai vaikai yra geros nuotaikos. Svarbiausia išsiaiškinti, ką jis norėtų nuveikti su mama kartu. Namų darbų ruošimas netinka. Gali būti žaidimai, maisto gaminimas ir kiti buities darbai tinka tik tuo atveju, jei to nori vaikas. Pažaisti ir pabūti su vaiku reiktų ne trumpiau nei 20-30 min. Labai šaunu, jei ir tėčiai įsitraukia į šią veiklą su vaikais.

8. Apsikabinti ir būti apsikabinus vaiką tol, kol praeis pyktis. Apkabinti reiktų tą vaiką, kuris sunkiau dar valdo pyktį ir greičiau paleidžia kumščius. Žinoma, po to reikia pakalbėti ir su kitu vaiku.

9. Paprašyti vaikų eiti tvarkyti namų ir toliau galės žaisti tik tada, kai bus atlikę tam tikrus ruošos darbus. Darbeliai turėtų būti sutarti iš anksto. Pvz.: surinkti žaislus, sutvarkyti kambarius, iššluoti, susirūšiuoti skalbinius.

10. Mokyti abu vaikus būti viena komanda. Tam labiausiai tinka stalo žaidimai, slėpynės, gaudynės. Šių žaidimų esmė, kad vaikai turi sudaryti vieną komandą prieš tėvus. Vaikams turi būti smagu ir jie turi išmokti, kad tik bendradarbiaudami gali pasiekti gerų rezultatų. Žaidžiant galima ir nusileisti vaikams, svarbiausia geros emocijos.

11. Pinigų indas. Pinigai yra kraštutinė priemonė, kai jau niekas neveikia galime išbandyti. Tinka tik mokyklinio amžiaus vaikams. Šis būdas gali būti ne tik vaikų santykių gerinimui skirtas, bet ir verslumo ugdymui. Mėnesio pradžioje vaikams paskiriama tam tikra pinigų suma (tokia, kad jau motyvuotų elgtis tinkamai). Pinigų vaikai negali pasiimti ir išleisti kam nori. Taigi jei vaikai tarpusavyje susipyksta, pinigai (ar dalis pinigų) keliauja mamai. Jei vaikas labai nukentėjo, nuo brolio/sesės, jis gali gauti piniginę kompensaciją. Taip pinigai juda iki mėnesio galo.

Galiausiai arba vaikai gauna pinigų, arba lieka be jų. Vis tik reikėtų stengtis, kad vaikams pavyktų bent kiek pasilikti pinigų, kad jie norėtų tęsti ir jų elgesys gerėtų. Labai greit vaikai išmoksta, kad naudingiau nesipykti, nesimušti, bet gražiuoju išsiaiškinti santykius.

Šaltinis
Temos
www.psichologijoscentras.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (58)