Tačiau patyrusios mamos tvirtina, kad tokią užduotį ne visada lengva įgyvendinti, ir siūlo cukrų pakeisti organizmui naudingomis alternatyvomis.

Gazuoti gėrimai ir sultys

Vanduo ir pienas yra vieninteliai gėrimai, kuriuos jūsų vaikai turėtų vartoti. Gazuoti gėrimai neturi jokios maistinės vertės ir yra perpildyti cukrumi ar dirbtiniais saldikliais. Nors vaisių sultyse yra vitaminų, tačiau gamybos metu, pašalinus visą ląstelieną, vitaminų jose lieka nedaug.

Norint sultis pakeisti vandeniu, prireiks šiek tiek atkaklumo ir užsispyrimo. Jei jūsų vaikas iki šiol vartojo daug gazuotų gėrimų bei sulčių, pradėkite juos skiesti vandeniu, kasdien vis didindami vandens kiekį. Norėdami nukreipti vaiko dėmesį, turėkite daugybę linksmų puodelių, stiklinių ir leiskite jiems pasirinkti žaismingą šiaudelį. Pabandykite eksperimentuoti ir su ledo kubeliais – juos galite užšaldyti su įvairiais vaisiais. Vaikai mėgsta stebėti vandenyje tirpstantį ledą, tad tai taps tam tikru žaidimu.

Spalvoti ledo kubeliai
Foto: Shutterstock

Vaikų maitinimas

Jeigu jūsų vaikas dieną pradės valgydamas sausus pusryčius, kuriuose yra didelis kiekis cukraus, po kurio laiko jo organizmas vėl jo reikalaus. Todėl kur kas geriau sausus pusryčius pakeisti, pavyzdžiui, avižų koše, kuri yra puikus, pigus ir sveikas būdas maitinti savo šeimą.

Norint sumažinti cukraus kiekį, maistą reikia gaminti namuose. Pats sveikiausias maistas jūsų vaikui yra tas, kurį jūs patys pagaminate. Lengvai ir greitai paruošiamų pusfabrikačių sudėtyje yra daug cukraus, o nekaltai atrodantys padažai yra didžiausi priešai. Todėl siūloma padažus ir maistą gamintis patiems, juos laikyti šaldytuve ar šaldiklyje tiems atvejams, kai pritrūksta laiko gaminti. Nustebsite, kiek įvairių ir skanių patiekalų ir padažų galima pasigaminti namuose.

Pavargusius ir alkanus iš mokyklos grįžusius vaikus stenkitės pamaitinti maistu, turinčiu baltymų ir riebalų, kurie jiems suteiks energijos ir palaikys ją iki vakarienės.

Jogurtas

Viena didžiausių klaidų yra pirkti jogurtus, kuriuose yra mažai riebalų, arba jų visai nėra. Ant pakuotės jie pažymėti kaip sveiki, tačiau iš tiesų jie tokie pat saldūs kaip spurgos. Nepamirškite: riebalai nėra priešas, todėl rinkitės ne mažiau riebalų, o mažiau cukraus turinčius jogurtus. Stenkitės vaikui duoti natūralų jogurtą. Graikiškas jogurtas taip pat labai geras pasirinkimas, nes jame yra vaikui naudingas didesnis baltymų kiekis.

Ledai

Nieko blogo kartais pasilepinti ledų porcija, tačiau patartina juos gamintis namuose naudojant kuo mažiau cukraus. Vasarą vaikai dievina valgyti šaldytų vaisių ledus. Juos taip pat galite pasigaminti patys nenaudodami cukraus ir dirbtinių saldiklių. Gamindami ledus kūrybiškai praleisite laiką su vaikais ir galėsite pasirinkti vaisius, kuriuos jie mėgsta labiausiai.

Namų gamybos ledai
Foto: Shutterstock

Vaisiai

Daugelis vaisių yra natūraliai saldūs, todėl kasdien siūlykite juos vaikams – netruksite įsitikinti, kad laikui bėgant jūsų atžalos įpras valgyti šiuos skanėstus. Nebijokite eksperimentuoti: vaisius galima užšaldyti arba iš jų pasigaminti šmaikščių figūrėlių. „Pinterest“ tinkle galite atrasti daugybę pavyzdžių, kaip kūrybiškai patiekti vaisius.

Kalbėkite apie maistą

Mes žinome, kad vartoti cukrų nėra gerai, tačiau mūsų vaikai nesupranta, kodėl turime maitintis sveikais maisto produktais, kurie, jų manymu, nėra tokie skanūs. Svarbu kalbėtis ir aiškinti, ką valgome ir kodėl. Nesakykite, kad nuo netinkamo maisto „tu nutuksi“, geriau paaiškinkite teigiamas savybes – valgydamas sveikus maisto produktus „užaugsi didelis ir stiprus“. Nepamirškite –pozityvumas yra tiesiausias kelias į sėkmę.