Maždaug 50 – 80 proc. kūdikio besilaukiančių moterų nurodo patiriančios atminties spragas arba koncentracijos problemas. Šis fenomenas, galintis užsitęsti ir po gimdymo, vadinamas „mamnezija“ arba „nėščiosios smegenimis“, rašo hindustantimes.com.

Kas yra mamnezija?

„Atliekant vieną neuropsichologinį tyrimą, 412 nėščių moterų, 272 motinų ir 386 kūdikio nesilaukiančių moterų buvo paprašyta atlikti atminties testus. Nėščioms moterims buvo sunkiausia atlikti atminties užduotis, kurioms reikėjo didesnių pastangų. Nors klinikiniai tyrinėjimai nerodo, kad nėštumo metu kažkaip pakistų smegenų struktūra, bandymai rodo, kad funkciniai pokyčiai yra realūs“, – teigė daktarė Shallu Kakkar iš Džaipūro moterų centro „Fortis La Femme“.

Ji citavo ir kitą mokslinę studiją, kurios metu nėščioms moterims buvo atliekamas magnetinis rezonanso tyrimas. Jis parodė, kad nėštumo metu prarandama dalis pilkosios medžiagos, ypač tose smegenų dalyse, kurios yra atsakingos už socialinį mąstymą ir gebėjimą matyti kitų žmonių perspektyvas.

Mokslininkai spėlioja, kad šitokiu būdu smegenys apleidžia neuronų tinklus, kurių motinai nereikia, ir taip paruošia ją glaudesniam ryšiui su kūdikiu. Daug reikšmės gali turėti ir gyvenimo būdo pokyčiai. Pavyzdžiui, tokie veiksniai kaip stresas, nerimas ir bemiegės naktys gali pakenkti smegenų funkcijoms.

Kaip spręsti atminties problemas?

Tokios medžiagos kaip magnis, cinkas ir omega-3 riebiosios rūgštys gali sušvelninti atminties sutrikimus. Į mitybą taip pat vertėtų įtraukti dėmesingumą gerinančius produktus: mėlynes, burokėlius, kokoso riešutus, graikinius riešutus, pilno grūdo kepinius ir pomidorus.

Daktarė Ranjana Becon iš Kolumbijos – Azijos ligoninės Gaziabade siūlo kelias strategijas, kaip sau padėti, kai pradeda strigti atmintis.

  • Jei dažnai pamirštate, ką turite padaryti, labai padeda užrašai su planuojamais darbais.
  • Namuose palaikykite tvarką ir stenkitės daiktus dėti ten, kur priklauso.
  • Naudokite atminties (mokymosi) triukus. Jei susipažįstate su nauju asmeniu, ieškokite asociacijų, kurios padėtų prisiminti jo vardą.
  • Stenkitės pakankamai miegoti. Miego stoka kenkia smegenų funkcijoms.
  • Darykite pratimus, kurie stiprina kūno ir psichinę sveikatą bei padeda išsivaduoti nuo streso.
  • Kad išvengtumėte nuovargio ir streso, buities darbų naštą dalykitės su savo partneriu ar šeimos nariais.