Kokie konkretūs saugumo reikalavimai šiuo metu galioja mokyklose, galite rasti ČIA.

Vadovaujasi saugumo reikalavimais

Edita Matulevičienė, Alytaus Dainavos progimnazijos direktorė, džiaugiasi, kad vadovauja mažai mokyklai, kurioje galima sudaryti sąlygas saugiam mokymuisi.

„Susidūrėme su daugybe iššūkių ir naujovių. Pagrindiniu dokumentu, kuriuo vadovavomės, mums tapo operacijų vadovo sprendimas, kuriame yra išvardinta daugybė punktų, ką mokyklos vadovas turi užtikrinti ir ką padaryti“, – darbo užkulisius atskleidžia E. Matulevičienė.

„Padarėme, kas įmanoma, kad mokyklos bendruomenė būtų saugi. Sveikatos ir švietimo ministrai akcentavo, kad reikia stengtis siekti geriausio įmanomo rezultato“, – štai tokiais pastebėjimais dalijasi mokyklos vadovė.

Anot pašnekovės, ji džiaugiasi mokykla, kuriai vadovauja: „Alytaus Dainavos progimnazija įsteigta pakankamai dideliame statinyje, dėl to sėkmingai galime sureguliuoti mokinių srautus: pradinių klasių mokiniai nesusitinka su vaikais iš pagrindinių klasių.“

E. Matulevičienė pabrėžia, kad kai kurių mokyklų vadovai padaro viską, ką gali, tačiau tampa įkaitais statinio, kuriame dirba: „Ne visose mokyklose galima užtikrinti srautų judėjimą ar saugius atstumus tarp vaikų.“

Mokytojas
Foto: Shutterstock


Nustebino vaikų supratingumas

Edmundas Grigaliūnas, Vilniaus Žirmūnų gimnazijos direktorius, dalijasi pirmaisiais prasidėjusių mokslo metų įspūdžiais. Tiesa, pedagogas pasakoja, kad iššūkių ir naujovių tikrai nestigo.

„Mūsų mokyklai tekę iššūkiai yra tokie patys kaip ir kitose ugdymo įstaigose. Kadangi situacija dėl koronaviruso pandemijos nuolat keitėsi, turėjome viską padaryti per trumpą laiką ir greitai“, – prisimena mokyklos direktorius ir prideda, kad mokyklos darbuotojai stengėsi padaryti viską, kad būtų užtikrintas ir mokinių saugumas, ir ugdymo procesas.

„Buvome susitikę su sveikatos ir švietimo ministrais, mus patikino, kad neturime primygtinai vykdyti visų operacijų vadovo nurodymų, o svarbiausia atsižvelgti į mokyklos galimybes ir padaryti viską, kas yra įmanoma. Ką galėjome padaryti, tą ir padarėme“, – paaiškina E. Grigaliūnas.

Mokyklos direktorius atskleidžia, kaip mokykloje, kurioje jis dirba, vyksta ugdymo procesai: „Mūsų mokykloje vaikų yra labai daug, dėl to negalime užtikrinti saugaus srautų judėjimo, jeigu visi mokiniai vienu metu būna mokykloje. Todėl mes esame parengę tokią tvarką, pagal kurią pirmos ir trečios klasės lyginėmis savaitėmis mokosi gimnazijoje, o nelyginėmis – nuotoliniu būdu. Priešingu grafiku mokosi antros ir ketvirtos klasės.“

O kaip vaikams sekasi laikytis naujųjų taisyklių? „Pačių vaikų bendradarbiavimas mane nustebino gerąja prasme. Visi mokiniai pertraukų metu dėvi kaukes, iš jų nesulaukiame jokio pasipriešinimo. Mokiniai suvokia situaciją, nė pastabų duoti jiems nereikia“, – džiaugiasi E. Grigaliūnas.

Foto: Zuma Press / Scanpix


Naujiems mokslo metams ėmė ruoštis dar pavasarį

Vaidotas Kalinas, Ukmergės rajono savivaldybės Švietimo ir sporto skyriaus vedėjas, teigia, kad naujiems mokslo metams buvo pradėta ruoštis iš anksto – pirmieji darbai vyko dar gegužės mėnesį.

„Birželį, prieš Jonines, Ukmergės savivaldybės atstovai buvo susitikę su ugdymo įstaigų direktoriais, analizavo, kaip mokyklos turėtų pasiruošti darbui nuo rugsėjo pirmosios pagal tris scenarijus: įprastą, mišraus ugdymo ir nuotolinio ugdymo“, – ankstyvą pasiruošimą prisimena V. Kalinas.

Skyriaus vedėjas atskleidžia, kad Ukmergės savivaldybė gavo 28 nešiojamus kompiuterius, skirtus mokytojams, ir daugiau nei 600 planšečių: „Akivaizdu, kad pasistiprinti reikės.“

„Pirmąją rugsėjo savaitę stebino ukmergiškių – mokinių, tėvelių, mokytojų, sąmoningumas. Šaunu yra tai, kad pertraukų metu visi mokyklos bendruomenės nariai dėvi kaukes, laikosi atstumo. Susidaro toks įspūdis, kad visi supranta, jog yra dirbama ir gyvenama kitokiomis sąlygomis. Ir mokytojai, ir mokiniai nori mokytis ne namuose, o mokykloje. Užeiti į mokyklą yra jauku ir gera“, – įspūdžiais dalijasi Ukmergės rajono savivaldybės atstovas.

V. Kalinas vardina ir problemas, su kuriomis susiduria pedagogai.

„Viena jų – seni mokyklų pastatai, kuriuose yra mažų – per mažų – klasių. Tokiose sunku užtikrinti saugų atstumą tarp mokinių“, – pastebi specialistas. Kaip dar vieną problemą vyras įvardina mokymo priemones, o tiksliau – interaktyvias lentas, kurių mokytojai, deja, negali su savimi nešiotis į visas klases. Tačiau jis teigė, kad ieškant sprendimų galima visus sunkumus įveikti ir nesunkiai pavysta užtikrinti ugdymo kokybę ir saugumą.