Žinojo, kad egzamino neišlaikys

Šiemet mokyklą baigusio šiauliečio Povilo egzaminų tvarkaraštyje buvo įtraukta ir matematika. Nors vaikinui šis valstybinis egzaminas buvo svarbus tik dėl galimybės universitete mokytis nemokamai, visgi buvo apmaudu sužinojus, kad įvertinimas neigiamas.

„Niekada nebuvau matematikas, o egzaminą laikiau tik dėl galimybės mokytis nemokamai. Žinojau, kad jei egzaminą išlaikysiu, tai įvyks tik dėl didelio pasisekimo“, – poegzamininėmis nuotaikomis dalinasi abiturientas.

Asociatyvinė nuotr.

Povilas teigia, kad jam labiau gaila ne savęs, o tų mokinių, kurie dėl neišlaikyto egzamino negalės studijuoti išsvajotose programose: „Kai sužinojau, kad egzamino neišlaikiau, nenusiminiau – juk žinojau, kad, ko gero, neišlaikysiu. Skaudžiau buvo išgirsti draugų istorijas apie tai, kad nors kiti egzaminai išlaikyti aukštais balais, matematika pakišo koją siekti savo svajonių.“

Mokytoja sakė: „Egzamine šansų tau mažai“

Nuo 10-os klasės matematikos Povilas mokėsi A lygiu, tačiau pajutęs, kad darosi sunku, 12-os klasės antrame pusmetyje perėjo į žemesnįjį B lygį.

„Kol matematikos mokiausi A lygiu, mokytoja mane visuomet skatindavo ir motyvuodavo, tačiau pradėjus gilintis į sunkesnes temas, pajaučiau, kad nepajėgsiu“, – teigia šiaulietis. Pašnekovas prideda, kad pradėjus dalyką mokytis B lygiu, iš mokytojos motyvacijos nesulaukė, o sykį ši pasakė: „Egzamine daug šansų neturi.“

Nors ir neišlaikęs egzamino, Povilas viliasi įstoti ten, kur ir nori: „Nepaisant šios nesėkmės, mano konkursinis balas yra aukštas.

Mokytoja: „Šiuolaikiniai vaikai mokytis tingi“

Matematikos mokytoja Aušra, kuri mokykloje dirba jau kone trisdešimtmetį, svarsto, kad šįmet tokį masinį egzamino neišlaikymą lėmė kelios priežastys.

„Pirmiausia – švietimo sistemos spragos. Manau, kad įtakos turėjo mokinių diferencijavimas į A ir B kursus. Anksčiau B kursą rinkdavosi tie mokinai, kurie neplanuodavo laikyti matematikos egzamino, tačiau dabar mokiniai renkasi B kursą, kad galėtų turėti geresnį metinį pažymį ir galėtų laikyti egzaminą“, – paaiškina mokytoja. Jos manymu, mokinys, pasirinkęs B kursą, neturėtų laikyti egzamino.

„Kad mokinys išlaikytų egzaminą, užtenka surinkti dešimt taškų, bet dažnai dėl prastų rezultatų kartelė nuleidžiama iki devynių“, – sako specialistė ir priduria, kad egzamine yra apie 40 procentų užduočių, kurios priskiriamos B kursui.

Antra vertus, prie prastų mokymosi rezultatų prisideda ir ydingas mokinių požiūris.

„Mokiniai yra nemotyvuoti. Jie pasirenka A kursą, tačiau nė kiek nesistengia, nes žino, kad egzaminą galės laikyti turėdami net dvejetą, dažnai sako: „Aš pabandysiu laikyti egzaminą, kas man uždraus?“ Ir jie yra teisūs, jokių draudimų nėra“, – sako mokytoja Aušra.

Asociatyvinė nuotr.

O kas galėtų mokinį motyvuoti? „Mokytojui skatinti mokinį gilintis į matematikos žinias yra sunkus ir juodas darbas. Vaikams padėti turėtų tėvai: jie galėtų mokinį palaikyti ir paaiškinti, kad rezultatai priklauso tik nuo paties vaiko noro ir pastangų, o mokytojas yra tik pagalbininkas, kuris tikrai visuomet padės“, – teigia pašnekovė.

„Dabar vaikai tingi mokytis. Anksčiau dirbant su dvyliktokais ir ruošiantis egzaminui, nespėdavau ruošti užduočių, mokiniai dideliais kiekiais spręsdavo jas, pasiruošimui skirdavo daug laiko. O dabar užduočių galima ruošti kiek nori – mokiniui sunku jas įsiūlyti“, – pastebi jau kelis dešimtmečius su vaikais dirbanti specialistė.

Sako, kad šiųmetinis egzaminas sunkesnis nebuvo

Nors šiais metais nemaža dalis abiturientų matematikos egzamino neišlaikė, visgi mokytoja Aušra nemano, kad jis buvo sunkesnis nei buvę egzaminai.

Asociatyvinė nuotr.

„Pats egzaminas nebuvo sunkesnis. Buvo daug teksto, kurį reikėjo apdoroti, o vaikai įpratę spręsti standartinius uždavinius, pamatę daug teksto, jie pradeda painiotis, nervinasi. Taip pat abiturientai skundėsi, kad trūko laiko sprendžiant uždavinius, kurie reikalauja įrodyti, pagrįsti, taip pat tikimybių uždavinius. Prireikia tikrai nemažai laiko juos išsispręsti ir perkelti į švarraštį“, – sako Aušra.

Mokytoja pastebėjo, jog tai, kad matematikos egzaminas yra privalomas, norint gauti nemokamą vietą universitete, nėra ydinga: „Išmokti matematiką ir egzamine surinkti minimalų taškų skaičių, kad egzaminas būtų išlaikytas, tikrai įmanoma. Matematika ugdo loginį mąstymą. Juo labiau, žmogus, įgijęs aukštąjį išsilavinimą, turi turėti žinių.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (314)