„Miegas turi kelias fazes. Viena svarbiausių yra gilioji miego fazė. Jei vaikams trūksta miego, prastėja jų darbingumas ir emocijos. Mokyklinukams užtenka 9-10 valandų miego, paaugliams – 10-11 valandų miego. Bent porą valandų iki miego reikėtų vengti telefono, kompiuterio ir televizoriaus. Šie veikia stimuliuojančiai ir paskui gali būti sunku užmigti. Sportas teigiamai veikia miego kokybę, bet intensyviai pasportavus pakyla kūno temperatūra, dėl to gali būti sunkiau užmigti“, – pasakojo kineziterapeutė. Ji rekomenduoja vakarais turėti ramius ritualus, pavyzdžiui, pokalbį su tėvais, dienos aptarimą.

Anot specialistės, svarbu ir sudaryti miegui palanką aplinką. Rekomenduojama miegui rinkti ekologišką patalynę. Kambario temperatūra turėtų būti nuo 17 iki 21 laipsnio.

„Vakare taip pat svarbus tinkamas maistas. Rekomenduojama vakarais rinktis lengvesnį maistą, atsisakyti saldumynų, traškučių“, – patarimais dalijosi pašnekovė.

Vis tik daugelis mokyklinukų tėvų sutiks, kad ypač sunku būna vaiką pažadinti rytais. „Didžiausia klaida – staigus vaiko žadinimas. Žadinti reikėtų ramiai. Galbūt atsisakyti žadintuvo. Geriau tebūnie švelnus mamos prisilietimas. Rekomenduojama įleisti šviesos. Energijos dienai suteiks ir vanduo, mankšta, maistingi pusryčiai. Jie turėtų būti sočiausia dienos dalis. Iš ryto rekomenduojami kardio pratimai“, – pasakojo kineziterapeutė ir parodė keletą pratimų, kurie rytais padės išjudinti net didžiausius miegalius.