Aptarus, kokių maistinių medžiagų reikia nėštumo metu, tinklapyje brightside.me sudarytas sąrašas maisto produktų, kuriuos būsimoms mamoms reikėtų valgyti kiekvieną savaitę.

Pirmosios savaitės

Maisto produktai, kuriuos valgysite pirmosiomis nėštumo savaitėmis, taps jūsų ir kūdikio maistinių medžiagų atsarga, todėl labai svarbu prikaupti reikalingų medžiagų. Šiuo metu patariama valgyti daug folio rūgšties turinčių produktų, nes jie padeda vystytis stuburui. Magnio turintys vaisiai ir daržovės padės sumažinti rytinį pykinimą.

Šiuo metu reikėtų valgyti:

• Lapinių daržovių

• Brokolių

• Kiaušinių

• Ankštinių augalų

Foto: Shutterstock

4–12 savaitė

Maždaug 6-ąją nėštumo savaitę ima formuotis kūdikio raudonosios kraujo ląstelės ir plakti širdis. Kad palengvintumėte šį procesą, reikėtų vartoti daug geležies turinčių maisto produktų. Gyvulinės kilmės produktuose esančią geležį organizmas įsisavina lengviau, tačiau jei esate vegetarė, geležies įsisavinimo procesą galite pagreitinti gerdama vaisių sultis, pavyzdžiui, apelsinų sultis, kuriose gausu vitamino C.

Šiuo metu reikėtų valgyti:

• Pieno produktų

• Kiaušinių

• Mėsos

• Jūros gėrybių

Pasibaigus pirmajam trimestrui greičiau už visas kitas kūno dalis ima vystytis kūdikio smegenys. Šiam procesui reikiamų medžiagų gausite valgydama omega 3 riebalų rūgščių ir dokozaheksaeno rūgšties turinčių produktų.

Šiuo metu reikėtų valgyti:

• Skumbrės

• Sardinių

• Prieš gimdymą vartojamų vitaminų, kuriuose yra eikozapentaeno rūgšties ir dokozaheksaeno rūgšties

13–28 savaitė

Šis etapas labai svarbus, nes kūdikis vystosi labai gretai, todėl reikėtų suvartoti daug maistinių medžiagų.

Beta karotenas ir dokozaheksaeno rūgštis padės akims.

Reikėtų valgyti:

• Morkų

• Batatų

• Špinatų

• Skumbrės

• Sardinių

Saldžioji bulvė
Foto: Shutterstock

Kalcis padės vystytis ir stiprėti kaulams.

Reikėtų valgyti:

• Pieno

• Jogurto

• Sojų varškės

• Sūrio

• Sardinių

Vitaminas C padės įsisavinti kalcį.

Reikėtų valgyti:

• Sardinių

• Silkės

• Vitaminais papildyto pieno

Cinkas padės vystyti ir atstatyti DNR bei palaikyti normalią jos veiklą.

Reikėtų valgyti:

• Raudonos mėsos

• Vėžiagyvių

• Pupelių

• Riešutų

• Nesmulkinto grūdo produktų

• Pieno produktų

Foto: Shutterstock

29–40 savaitė

Artėjant paskutinėms nėštumo savaitėms į savo dietą reikėtų įtraukti nemažai produktų.

Vitaminas K padės susidaryti kraujo krešuliams.

Reikėtų valgyti:

• Garbiniuotųjų kopūstų

• Špinatų

• Žalių salotų

• Lapinių runkelių

• Brokolių

• Žiedinių kopūstų

• Kopūstų

Kalcis ir magnis padės sutvirtinti kaulus.

Reikėtų valgyti:

• Pieno

• Sūrio

• Ankštinių daržovių

• Avokadų

• Bananų

• Aviečių

Selenas padės palaikyti plaučių sveikatą.

Reikėtų valgyti:

• Bertoletijos riešutų

• Kiaušinių

• Rudųjų ryžių

Virti kiaušiniai
Foto: Shutterstock

Po gimdymo

Po gimdymo labai svarbu maitintis tinkamai, nes jūsų vartojami produktai per pieną pasieks ir kūdikį. Be to, svarbu palaikyti ir savo sveikatą.

Varis padės sumažinti uždegimą.

Reikėtų valgyti:

• Sezamo sėklų

• Migdolų

• Anakardžio riešutų

Beta karotenas padės kūdikiui vystytis. Kūdikio akys po gimimo vystosi dar šešis mėnesius, todėl šį procesą palengvinsite valgydama beta karoteno turinčių produktų, kurie pasieks kūdikio organizmą per pieną.

Reikėtų valgyti:

• Morkų

• Batatų

Nepamirškite valgyti kaloringų produktų! Pirmuosius mėnesius maitinant krūtimi per dieną reikia suvartoti maždaug 300 kalorijų daugiau negu paprastai, todėl nebadaukite.