Dauguma žmonių žino, kad sveikos mitybos racioną turi sudaryti daug vaisių, daržovių, visadaliai grūdai, liesi baltymai ir sveikieji riebalai. Tačiau kūdikio besilaukiančios moterys gali nežinoti, jog kai kurie vaisiai nėštumo metu yra itin naudingi. Tinklalapis medicalnewstoday.com išsamiai surašė, kokius vaisius ir kodėl turėtų valgyti nėščiosios.

1. Abrikosai

Abrikosai turi vitaminų A, C ir E, kalcio, geležies, kalio, beta karoteno, fosforo, silicio. Visos šios maistingosios medžiagos padeda vaisiui augti ir vystytis. Geležis apsaugo nuo anemijos, o kalcis yra reikalingas stipriems kaulams ir dantims.

2. Apelsinai

Foto: Shutterstock

Apelsinai yra puikus folio rūgšties, vitamino C ir vandens šaltinis. Apelsinai padeda užtikrinti, kad žmogus gaus pakankamai vandens ir bus sveikas. Vitaminas C apsaugo nuo žalos ląstelėms ir padeda pasisavinti geležį. Folio rūgštis apsaugo embrioną nuo nervinio vamzdelio defektų, kurie gali sukelti kūdikio smegenų ir stuburo apsigimimus.

3. Mangai

Mangai turi daug vitaminų A ir C. Vienas puodelis pjaustytų mangų aprūpina žmogų visa rekomenduojama vitamino C paros norma ir daugiau kaip trečdaliu vitamino A paros normos. Kūdikis, gimęs su vitamino A stoka, bus silpnesnio imuniteto, jam kils didesnė pogimdyvinių komplikacijų, pavyzdžiui, kvėpavimo takų infekcijų, rizika.

4. Kriaušės

Kriaušės turi daug šių maistingųjų medžiagų: skaidulų, kalio, folio rūgšties. Nėštumo metu skaidulos padeda išvengti vidurių užkietėjimo. Kalis yra naudingas tiek motinos, tiek vaisiaus širdies sveikatai. Jis taip pat skatina ląstelių regeneraciją.

5. Granatai

Foto: Shutterstock

Granatai kūdikio besilaukiančią moterį aprūpina vitaminu K, kalciu, folio rūgštimi, geležimi, baltymais ir skaidulomis. Daugybę naudingų medžiagų turintys granatai taip pat yra geras energijos šaltinis, o didelis juose esančios geležies kiekis padeda išvengti problemų su hemoglobinu. Vitaminas K yra svarbus sveikiems kaulams. Tyrimai rodo, kad geriant granatų sultis, sumažėja placentos pažeidimų tikimybė.

6. Avokadai

Avokadai yra puikus vitaminų C, E ir K, mononesočiųjų riebiųjų rūgščių, skaidulų, B vitaminų, kalio ir vario šaltinis. Avokadai turi sveikųjų riebalų, kurie suteikia energijos ir apsaugo nuo nervinio vamzdelio defektų. Jie taip pat stiprina ląsteles, kurios yra atsakingos už besivystančio vaisiaus odos ir smegenų audinių formavimąsi. Avokaduose esantis kalis gali sumažinti kojų mėšlungį – įprastą nėštumo simptomą, itin dažnai pasitaikantį trečiajame trimestre.

7. Guajavos

Guajavos turi daug vitamino E ir folio rūgšties, todėl tai yra idealus vaisius nėščiosioms. Jose taip pat yra daug vitamino C, polifenolių, karotenoidų, izoflavonoidų. Guajavos nėštumo metu gali atpalaiduoti raumenis, pagelbėti virškinimui ir apsaugoti nuo vidurių užkietėjimo.

8. Bananai

Foto: Shutterstock

Bananai turi daug vitamino C, kalio, vitamino B6, skaidulų. Daug skaidulų turintis bananų minkštimas tinka toms nėščiosioms, kurias vargina vidurių užkietėjimas. Kai kurie tyrimai taip pat rodo, kad vitaminas B6 nėštumo pradžioje padeda nuo pykinimo ir vėmimo.

9. Vynuogės

Valgant daug vynuogių, galima papildyti organizmą vitaminais C ir K, folio rūgštimi, antioksidantais, skaidulomis, organinėmis rūgštimis, pektinu. Vynuogėse esančios maistingosios medžiagos taip pat yra naudingos biologiniams pokyčiams, vykstantiems nėštumo metu. Jos turi imunitetą stiprinančių antioksidantų, pavyzdžiui, flavonolo, taninų, linalolio, antocianinų ir geraniolio, kuris taip pat saugo nuo infekcijų.

10. Uogos

Uogos yra puikus vitamino C, sveikųjų angliavandenių, antioksidantų ir skaidulų šaltinis. Uogos taip pat turi daug vandens, taigi jos puikiai drėkina organizmą. Vitaminas C padeda pasisavinti geležį ir stiprina imunitetą.

11. Obuoliai

Obuoliai yra kupini maistingųjų medžiagų, reikalingų besivystančiam vaisiui. Tarp jų yra vitaminai A ir C, skaidulos, kalis. Viena studija yra parodžiusi, kad nėštumo metu valgant daug obuolių, sumažėja tikimybė, kad kūdikis bus alergiškas ar sirgs astma.

12. Džiovinti vaisiai

Džiovinti vaisiai turi daug skaidulų, vitaminų ir mineralų, be to, suteikia daug energijos. Džiovintuose vaisiuose būna visos tos pačios medžiagos, kaip ir šviežiuose vaisiuose. Taigi nėščios moterys tą pačią vitaminų ir mineralų paros normą gali gauti valgydamos ir džiovintus vaisius, kurie yra mažesni už šviežius vaisius. Tačiau vertėtų atminti, kad džiovinti vaisiai gali turėti daug cukraus. Be to, jie neturi vandens, kuris būdingas šviežiems vaisiams.