Moteris pasidalijo visos istorijos atomazga. O pasakojimo pradžią galite rasti ČIA.

GIMDYMO ISTORIJA. Atomazga.

2020 m. lapkričio 27 d. išsiunčiau skundą Kauno klinikinei ligoninei.
2020 m. gruodžio 4 d. gavau atsakymą, jog mano skundas neatitinka teisės aktų reikalavimų.
2020 m. gruodžio 21 d. pakartotinai išsiunčiau skundą.
2021 m. sausio 21 d. gavau atsakymą į skundą.

Atsakymą matote nuotraukoje.

Ligoninės atsakymas

Nevertinant pagrindinės priežasties, dėl kurios buvo rašomas skundas – galimai neetiško sveikatos priežiūros specialistų elgesio („galimai“ rašau dėl to, kad tam įrodymų neturiu, o specialistai tokį elgesį, žinoma, paneigė) – vis dar lieka kitos teiktos paslaugos, kurių vertinimui, manau, ne skunde minimi specialistai, o įstaigos sudaryta komisija sprendė, ar jos buvo teiktos kokybiškos bei kvalifikuotos.

Pagal pateiktą įstaigos atsakymą, galima daryti išvadą, kad:

– specialios įrangos nesuteikimas, esant fizinei traumai, laikoma kokybiška ir kvalifikuota paslauga;
– minimalus (1 kartas per 6 dienas) pagalbos suteikimas elementarios higienos klausimu laikomas kokybiška ir kvalifikuota paslauga;
– dokumentų davimas pasirašyti iškart po 17,5 val. trukusio gimdymo laikomas kokybiška ir kvalifikuota paslauga;
– dokumentų davimas, pasirašyti už paslaugas, kurių nesuteikia (bent jau iki dokumentų pasirašymo tai tikrai), laikomas kokybiška ir kvalifikuota paslauga;
– medicinos studentų dalyvavimas gimdyvės ir jos vaiko priežiūroje be gimdyvės sutikimo (tiksliau, su jos nesutikimu) laikomas kokybiška ir kvalifikuota paslauga;
– išsamaus išrašo, kuriame būtų nurodyta sveikatos būklė, patirta trauma, jos istorija bei siūlomos rekomendacijos, nebuvimas išvykstant iš gydymo įstaigos laikomas kokybiška ir kvalifikuota paslauga.

Keičiu savo nuomonę dėl to, kad problema tik kai kuriuose specialistuose, o ne įstaigose.

Nepaisant aukštos kvalifikacijos ir aukštomis moralinėmis normomis besivadovaujančių medicinos specialistų, dirbančių minimoje įstaigoje (kurių tikrai yra), niekam nerekomenduoju rinktis
LSMU Kauno ligoninės Akušerijos ginekologijos skyriaus kaip įstaigos, kurioje planuojate sulaukti savo atžalos.

Taip pat visoms, kurios esate kada nors susidūrusios su panašiu elgesiu, labai rekomenduoju rašyti oficialius skundus įstaigoms, kuriose gimdėte. Kiek žinau, tai galima padaryti per vienerius metus nuo galimai patirto netinkamo elgesio jūsų atžvilgiu. Jei kam nors reikėtų pagalbos šiuo klausimu, drąsiai rašykite man asmeniškai, patarsiu ir padėsiu kiek galėsiu. Mano atveju, parašius skundą, niekas iš esmės nepasikeitė, kitaip ir nesitikėjau. Įrodymų dėl neetiško elgesio ir patirto psichologinio smurto, žinoma, neturiu. Bet jei ne visi, bet bent dauguma tokių atvejų, būtų oficialiai registruojami, tikiu, būtų galima tikėtis didesnio dėmesio ne tik iš pačių gydymo įstaigų, bet galbūt ir iš kažko, kas atsakingas už šių įstaigų tinkamą veiklą.

Taip pat visas moteris, gimdžiusias 2019-2020 m., labai kviečiu skirti laiko ir užpildyti anketą apie savo patirtį ČIA. Surinkti duomenys Motinystę globojančių iniciatyvų sąjungos dėka, tikėkimės, padės skleisti žinią apie gimdyvių teises ir jų svarbą, gimdymo priežiūros specialistai gaus gerą atgalinį ryšį bei bus kuriama sklandesnio dialogo tarp visų tikslinių grupių galimybė.

Daugelis istorijų baigiasi taip

VETO LT advokatų profesinės bendrijos advokatas Povilas Kazakevičius sutiko pakomentuoti ligoninės atsakymą. „Mano praktikoje „vidiniai“ gydymo įstaigų atliekami klinikinių atvejų tyrimai absoliučioje daugumoje atvejų pasibaigia konstatavimu, jog medicinos paslaugų teikimo procese klaidų nepadaryta. Šiuo atveju gimdyvei nusiskundimus dėl jai teiktų paslaugų sudėtinga ar beveik neįmanoma pagrįsti dėl jai teiktų sveikatos priežiūros paslaugų specifikos, t.y. gimdymo procesui esant visiškoje medicinos personalo kontrolėje, gimdyvės patirtų emocinių išgyvenimų, psichologinės traumos ir su tuo susijusių nusiskundimų galimai sąmoningai nefiksuojant asmens apsilankymo gydymo įstaigoje istorijoje. Tačiau vertinant objektyviai, moters pasirinkimas tokią intymią ir asmeninę gimdymo istoriją viešinti ir aptarinėti, mano vertinimu, yra nors ir netiesioginis, tačiau pakankamas įrodymas konstatuoti, kad gimdymo procesas šiuo atveju medicininio personalo, tikėtina, nebuvo organizuojamas sklandžiai ir profesionaliai. Be to, iš gydymo įstaigos atsakymo galima spręsti, jog kokybiškų ir kvalifikuotų sveikatos priežiūros paslaugų kriterijaus gydymo įstaiga iš esmės netaiko gimdyvės patirtiems emociniams išgyvenimams, psichologiniam diskomfortui, medicininio personalo empatijos trūkumui moteriai itin jautriame, skausmingame ir svarbiame gyvenimo įvykyje. Kitaip tariant, pati gimdymo kultūra ir žmogiškas kontaktas su gimdyve tarsi eliminuojamas iš paciento teisių į kokybiškas sveikatos priežiūros paslaugas apimties, nors reikėtų suvokti, jog tokie psichologiniai išgyvenimai žeidžia ne mažiau nei fiziniai ir teisine prasme tai yra asmens teisių į kokybiškas sveikatos priežiūros paslaugas pažeidimas, kuris turi būti ginamas paciento teises užtikrinančių institucijų. Galiausiai ir Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymas byloja apie tai, jog gydytojai ir slaugytojai privalo ne tik gydyti, tačiau ir gerbti pacientus“, – sakė advokatas.

Paprašius ligoninės dar kartą pakomentuoti situaciją, atsakymo redakcija kol kas nesulaukė. Tą kartą įstaiga teisinosi pandemija ir žadėjo išsiaiškinti situaciją. „Labai apgailestaujame dėl šio apmaudaus nesusipratimo. Paprastai LSMU Kauno ligoninės Akušerijos ginekologijos skyrius sulaukia daug padėkų ir šiltų atsiliepimų apie mūsų darbuotojus ir jaukią aplinką, kuri yra artima namams. Todėl ypač gaila, kad pacientė nesikreipė į skyriaus vadovus iškart, o išsinešė nuoskaudą. Tada būtų daug lengviau objektyviai vertinti situaciją, priimti atitinkamus sprendimus. Mums labai svarbi kiekviena pacienčių pastaba, tuo labiau, kad tokie nusiskundimai nėra įprasti", – rašoma LSMU Kauno ligoninės vyr. komunikacijos specialisto Sauliaus Tvirbuto atsiųstame atsakyme. Anot jo, pandemijos metu dėl didelės psichologinės įtampos visuomenėje tiek pacientai, tiek medikai įvairias situacijas gali įvertinti ne visai objektyviai, bet jų įstaiga kiek įmanoma maksimaliai bandys išsiaiškinti šios situacijos aplinkybes.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (289)