„Aš mažai kada kišuosi prie vaiko namų darbų, ypač matematikos – man tai skaudi tema. Tačiau vakar netikėtai priėjau prie dukros, kai vaikiškas programos balsas aiškino šio uždavinio sprendimą. Galvoju – oho! Kodėl gi toks uždavinys aiškinamas taip sudėtingai?“ – svarstė G. Kondakovė.

Antros klasės mokiniams skirtose pratybose pateiktas, atrodo, visiškai paprastas matematikos uždavinys: 72-6. Tačiau uždavinio sąlyga prašo vienaženklį skaičių atimti išardant dešimtį. Kitame puslapyje paaiškinamas sprendimas: 72 reikia išskaidyti į 6 dešimtis ir 1 dešimtį bei 2 vienetus. Tada iš 12 atimti 6 – gaunama 6. Galiausiai 60 ir 6 sudedami.

Moters dukra uždavinį išsprendė skaičiuodama stulpeliu – toks sprendimo būdas taip pat tinkamas, tačiau pateiktas ilgasis sprendimo išaiškinimas G. Kondakovę privertė susimąstyti.

„Mokslas – geras dalykas, bet kartais galvos yra apkraunamos tokiais sudėtingais ir, atrodytų, nelabai logiškais dalykais. Kam gi daryti sudėtingai, jei čia viskas taip paprasta?“ – klausė ji.

Moteris atskleidė, kad po šiuo pasidalinimu socialiniame tinkle daugelis jos sekėjų juokaudami sakė, kad nenori, jog jų vaikai pradėtų eiti į mokyklą, nes tokie paaiškinimai nesuprantami net jiems, o juk dar ir vaikui reikia išaiškinti. Kiti sutiko su G. Kondakove sakydami – kam gi reikia viską paversti taip sudėtingai?

Tėvų sprendimai savaime suprantami

Paprašyta pakomentuoti šį pradinių klasių matematikos uždavinį Vilniaus „Žiburio“ pradinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Rita Banel patikino, kad iš tiesų jis nėra sudėtingas, o pateiktą ilgą sprendimą lengva paaiškinti.

„Juo vaikams paaiškinamas atimties peržengiant dešimtį principas. Vėliau spręsdami tokius veiksmus stulpeliu vaikai turės supratimą, ką reiškia „pasiskolinti“ dešimtį. Juk skaičiuodami stulpeliu atliekame lygiai tą patį (išskaidome septynias dešimtis (sakome „pasiskoliname dešimtį“) ir ją pridedame prie vienetų, tuo būdu šešis atimame jau iš dvylikos. Šis uždavinys paaiškina visą veiksmo sprendimo eiliškumą“, – išdėstė R. Banel.

Jos teigimu, tėvai turi sudaryti vaikui galimybes atlikti namų darbus, bet ne atlikti už juos. O tai, kad kai kurie uždaviniai jiems gali pasirodyti neįkandami, – nieko keisto.

„Kartais tėvams užduotys atrodo sudėtingos, nes jų sprendimui patys pritaiko savo gilesnes žinias ir ilgametę patirtį. Tuo metu vaikams pradinukams tai yra pati pradžia, pagrindų išsiaiškinimas, kuris vėliau tampa savaime suprantamu arba automatizuotu“, – sakė specialistė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (181)