Puiku, jei mamos suvokia šią tiesą ir žino kaip tvarkytis su nuolat augančia įtampa, tačiau ką daryti jei gyvenimas „paleidžiamas“ savieigai? Rezultatas – ženkliai sumažėjęs darbingumas, didesnė klaidų tikimybė, nekalbant jau apie emocinius „prasiveržimus“ ant šeimos narių... neretai ir ant savo mylimiausių vaikų.

Streso valdymo ir sveikatingumo konsultantas, „StressOff“ programos autorius Lukas Mackevičius, išskiria šešis dalykus, kurie gali padėti dirbančioms mamoms išvengti nepageidautinų streso pasekmių.

Planuotis į priekį ir būti pasiruošusiai viskam

Organizuotumas, anot L.Mackevičiaus, yra gyvybiškai svarbus įgūdis dirbančioms mamoms. Kasdienės rutinos planavimas ir numatymas labiausiai tikėtinų „nemalonių situacijų“ leistų būti pasiruošusioms. Pavyzdžiui, atsarginių rūbų komplektas mašinoje būtų tikra palaimą, vaikui netyčia ištepliojus mamos palaidinę ar marškinėlius.

Lukas Mackevičius

Išmokti pasakyti „ne“

Dirbančios mamos atlieka daug vaidmenų – mamos, specialistės, vadovės, žmonos, draugės, verslininkės... negana to, atsiduoda joms visa savo esybe, nes kitaip ir būti negali. Todėl kartais (greičiausiai beveik visada) jos mano, kad negali pasakyti „ne“. Tačiau tam, kad dirbanti mama būtų sėkminga, nebūtina į kiekvieno pageidavimą atsakyti „taip“. Anaiptol, į tam tikras prisiimtas atsakomybes ir prašymus, kurie nėra gyvybiškai būtini, pasakymas „ne“ sudaro puikias galimybes skirti daugiau laiko svarbesniems dalykams.

Sveikų ribų nustatymas ir ryšio su vaikais išsaugojimas

Tyrimai rodo, kad vaikai, besijaučiantys atstumti, dažniau rodo kaprizus, tuo tarpu mamos, kurios jaučiasi neskiriančios pakankamai dėmesio savo vaikams, išgyvena kaltės jausmą ir patiria didesnį stresą. Laimei, streso mažinimui nebūtina atsisakyti laiko su savo vaikais. Priešingai, dėmesingas ir kokybiškai praleistas laikas kartu su vaiku gali ne tik sumažinti patiriamą stresą, bet ir sustiprinti santykius su juo. Primenu, kad mokėjimas pasakyti „ne“ leidžia atrasti laiko.

Gera fizinė ir emocinė būsena

Tai privaloma sėkmės prielaida darbe ir namuose. Todėl mamos privalo rūpintis savimi taip, kaip rūpinasi savo vaikais – tai reiškia gerai išsimiegoti, tinkamai ir laiku pavalgyti... ir skirti kažkiek laiko sau. Teigiamas grįžtamasis ryšys šeimoje (apsikabinimai su vaikais) ir darbe (komplimentas, pagiriamas žodis) suteikia džiaugsmo ir prasmės gyvenime, bei suteikia daugiau energijos. Suprantu, kad tai įterpti į jau perpildyta dienotvarkę atrodo neįmanoma, tačiau tinkamas rūpinimasis savimi leidžia būti produktyvesnei.

Foto: Vida Press

Išmokti paprašyti pagalbos

Daug dirbančių mamų nesusimąsto (arba nenori susimąstyti), kad aplinkui yra žmonių galinčių joms padėti jei tik jos paprašytų. Labai dažnai šeimos nariai norėtų užsukti į svečius dažniau ir pasiūlyti savo pagalbą, jei tik jų paprašytų. Draugai ir kaimynai irgi gali ištiesti pagalbos ranką. Atkreipiu dėmesį, kad įvairių užduočių delegavimas (darbe ir namuose) yra puiki priemone dirbančioms mamoms mažinti streso šaltinius.

Paprastų streso valdymo metodikų taikymas

Tokiems metodams kaip kvėpavimas ar gilus atsipalaidavimas užtektų skirti tik kelias minutes per dieną, o rezultatas nustebintų teigiamai. Idealiai tinka mūsų autogeninė treniruotė, sukurta pagal specialią metodiką. Ją galima įsirašyti į telefoną ir klausytis patogiu metu.

Mielos, mamos, stebėkite savo vaiko emocijas ir elgesį! Tokios priemonės kaip gilus kvėpavimas, sąmoninga tylos pertraukėle ar pėdų masažas gerokai sumažina streso lygį tiek vaikui, tiek ir mamai.