Stabtelėti nebūtų verta, jeigu ne situacijos, kuomet loginė įvykių slinktis iš tiesų keliauja pas Hitlerį, o tą matančius mėginama rutiniškai užčiaupti ir išjuokti, tarsi jie darytų būtent šitą klaidą (kikentojai girdėjo kažką apie klaidas, bet per mažai, kad suprastų, kuo jos yra klaidos, kur ir kada jos yra, o kur ir kada – nėra; na, arba viską jie supranta ir taip elgiasi tyčia).

Paaiškinsiu: viskas priklauso nuo x turinio santykio su tuo, kas Hitlerį daro Hitleriu. Jei Jonas sako, kad šis rankų darbo kilimas buvo pagamintas XVI amžiaus Bagdade, tai argumentas, kad Hitleriui irgi patiko senoviniai persiški kilimai, dar niekaip nedaro Jono informacijos apie kilimo kilmę klaidinga, o paties Jono – Hitlerio simpatiku. Bet jei Jonas žydus vadina parazitais arba siūlo atskirti ir izoliuoti „genetiškai žemesnę“ visuomenės dalį nuo likusios, pranašesnės, tai jo siūlymas tikrai yra Trečiojo Reicho ideologijos segmentas, ir įvardinti atitinkamai – ne ad Hitlerum, o paprastasis modus ponens (taisyklingo loginio samprotavimo tipas).

Ką bendra, na ką bendra su ta žvaigžde turi „galimybių pasas“, o vakcinuotis ne tik Astrazeneca, bet ir Modena, ir Pfizer atsisakantys subjektai – su žydais?! Sugretinimas – neadekvatus, paranoiškas, kvailas, dar blogiau: amoralus (neleisti be „paso“ į koncertą arba kavinę – jau Holokaustas?!).

Kokia proga apie tai rašau? Ką bendra ši tema turi su mūsų aktualijomis? Dabar – viską. Antikovidinės kampanijos įkarštyje socialiniuose tinkluose plinta memai su aliuzijomis į geltonas žvaigždes, o ta kita, blaivi, racionali, išsilavinusi piliečių kategorija gūžčioja pečiais, sukioja pirštus prie smilkinių ir kikena: tarp kokių tamsuolių, lygianančių nelygintinus dalykus, gyvename, ad Hitlerum!

Ką bendra, na ką bendra su ta žvaigžde turi „galimybių pasas“, o vakcinuotis ne tik Astrazeneca, bet ir Modena, ir Pfizer atsisakantys subjektai – su žydais?! Sugretinimas – neadekvatus, paranoiškas, kvailas, dar blogiau: amoralus (neleisti be „paso“ į koncertą arba kavinę – jau Holokaustas?!).

Be to, žydai juk nekalti, kad tokiais gimė, ir nieko negalėjo padaryti, kad būtų pripažinti pirmarūšiais žmonėmis ir žvaigždės išvengtų, o nesiskiepijantys (nejučia loginių klaidų ekspertų redukuojami į antivakserius) kalti dar ir kaip: o tegu pasiskiepija!

O tegu viruso neplatina (vakcinų informaciniai lapeliai ir pati LR Sveikatos ministerija sako, kad vis tiek platins, ir užsikrėsti vis tiek galės, jei kiek ir mažiau, tai neaišku, kiek būtent ir kokiam laikotarpiui, ir nuo kokių viruso atmainų; šiaip ar taip, kalba eina apie ne daugiau kelis mėnesius, per kuriuos jūs ir be vakcinos veikiausiai niekuo nesusirgsite, bet ši informacija vakcinų ir pasų entuziastų nė kiek netrikdo)! Ką gi kito daryti su piktybiniais kenkėjais (kenkiančiais, tiesą sakant, maždaug tiek pat, kiek ir atsakingieji)? Galimybes jiems apriboti – palyginti, dar švelnu.

Gerai, stabtelkime prie žydų ir pakapstykime to meto įvykius giliau: jūs tikrai manote, kad tai, kas tada nutiko, buvo aklas absurdiškas tamsios minios siautėjimas prieš padorius kaimynus, akivaizdus savo neteisingumu kiekvieno išsilavinusio protingo žmogaus akyse?

„Žydas“ tapo agresijos ir panikos objektu ne todėl, kad jidiš slengas, juodi plaukai ar erelio nosis estetiškai trikdė ksenofobišką blondinę tamsuomenę (kuri, esą, intuityviai „nekenčia kitokių“), ir ne todėl, kad nekrikščionis (dauguma nacių irgi tokiais nebuvo), o kad epochos mokslas žengė septynmyliais žingsniais, atrado genus, peniciliną ir socialdarvinizmą.

Tokiu atveju nieko panašaus nutikę nebūtų – išsilavinę įtakingi žmonės nebūtų leidę. Tokiu atveju, jūsų realus istorinis išsilavinimas – pradinis. „Žydas“ tapo agresijos ir panikos objektu ne todėl, kad jidiš slengas, juodi plaukai ar erelio nosis estetiškai trikdė ksenofobišką blondinę tamsuomenę (kuri, esą, intuityviai „nekenčia kitokių“), ir ne todėl, kad nekrikščionis (dauguma nacių irgi tokiais nebuvo), o kad epochos mokslas žengė septynmyliais žingsniais, atrado genus, peniciliną ir socialdarvinizmą.

Tas pats mokslas, kurio dėka riedėjo traukiniai, į dangų kilo dirižabliai, karietoms nebeprireikė arklių ir tapo įmanoma akimirksniu pasikalbėti su draugu Amerikoje, kurio galios ir tiesos nedrįso ginčyti niekas, nustatė, kad „rasės“ – nelygios, kad kai kurios ligos – paveldimos ir cirkuliuoja uždarose socialinėse grupėse, o kitos plinta dėl higienos stokos, kurios šaltinis – grupės, gyvenančios vis dar sanitariniuose „viduramžiuose“ (žydų varguomenė), o kai kurios jų religinės praktikos yra būdai perduoti infekcijoms.

Rūpestis populiacijos sveikata ir nedefektyviais palikuonimis tapo obsesija ir, kuo labiau buvote tuo metu išsilavinęs, kuo daugiau skaitėte, tuo stipriau buvote įtikintas. Idėjas skleidė ne minia, o mokslas, mokykla ir laikraščiai. Netrukus ir valstybės institucijos: mokslu grįsta politika.

Kuo (klaustumėte savęs) pasikliauti racionaliau: oficialia, prestižine, visuotine tikrovės versija, kurią reprezentuoja profesoriai, blaivūs atsakingi valstybės tarnautojai, dailių manierų, R. Wagnerį skambinantys, R. M. Rilkę cituojantys, gražiai nuaugę stilingi elitinės SS nariai Hugo Boss uniformomis, ar kažkokių marginalų brošiūros, rėksniai komunistai (savo ruožtu, kriminalinis elementas) ir tamsios kaimo moteriškės „širdis“?

Žvilgtelėtumėte pasitikrinti į žydą gete: purvinas, apžėlęs, apskuręs, sulinkęs, dvokia… Fe! Kaip nepatikėsi? Visuomenei (sakytumėte) iškilo pavojus: jos viduje kaip niekur nieko cirkuliuoja martini patogenai, gimsta nesveiki vaikai – atskirkime, izoliuokime, pradžiai griežčiausiai uždrauskime mišrias vedybas (grįžtant į šiandieną: o galima bus tuoktis “galimybių paso” neturinčiam su turinčiu, neskiepytam su skiepytu?).

Holokautas prasidėjo ne dujų kameromis, o racionaliai atrodančiu draudimu „pavojingoms“ grupėms apsipirkti tam tikrose parduotuvėse, lankytis bendrose viešose vietose ir vaikščioti šaligatviais

Galutinis Sprendimas buvo ne kas kita, kaip Vokietijos Organizmo, Vokietijos politinio kūno imuniteto (SS) kova su patologiškais mikroorganizmais (taip, vartota būtent tokia retorika). Holokautas prasidėjo ne dujų kameromis, o racionaliai atrodančiu draudimu „pavojingoms“ grupėms apsipirkti tam tikrose parduotuvėse, lankytis bendrose viešose vietose ir vaikščioti šaligatviais.

O ką daryti dabar su tikrais ar tariamais antivakseriais? KažkąDarytiReikia – antraip per juos visi išmirsime nuo kovido, nepaisant skiepijomosi: pati jų prezencija yra grėsmė!

Pavyzdžiui, ekonomistas Raimondas Kuodis socialiniame tinkle į klausimą, ar pateisina prieš juos fizinę prievartą, atsako „Yra veiksmingų ekonominių/teisinių priemonių“ (gerai, kad yra – jei nebūtų, pasiųstume prieš juos policiją ir paskiepytume surakintus?), o patinka tai daug kam, įskaitant Seimo narę konservatorę Jurgitą Sejonienę.

Kitas konservatorius kitoje vietoje potencialius „Šeimų maršo“ dalyvius pavadina erkėmis.

„Galimybių pasą“ sveikinančių su palinkėjimais „antivakseriams“ kokia nors forma greičiau gauti galą – pilna (dominuoja TS-LKD ir „Laisvės“ partijos rinkėjai). O kur dar garsusis „Kol išmirs karta...“? Bet „mes tik vykdom įsakymus“?