Šis vienas iš racionaliausių politinių sprendimų Lietuvoje yra pavyzdys, kaip galima sėkmingai vienoje margoje koalicijoje po 3 metų suderinti skirtingus idėjinius principus: jei naujasis likusių metų ministras ir Prezidentas neigiamai abejoja fizinio Žemės ūkio ministerijos kraustymo į Kauną nauda, o gerbiamasai Seimo kultūrų komiteto pirmininkas teigiamai užsispyręs pasisako už šį daug pokyčių suteiksiantį veiksmą, ministerijos traukinio paleidimas Vilnius–Kaunas–Vilnius išlaisvina politikos keleivius nuo bet kokio konflikto.

Taigi registraciją į priėmimą ministerijos traukinyje Lietuvos geležinkeliai vykdys ta pačia skaitmenine tvarka, kaip ir parduodami bilietus internetu artimajam susisiekimui: užsisakysite klausimą bet kuria ES kalba, tada elektroninė sistema parinks jums vietą, laiką ir keliausit.

Pirmajame stoties perione aptiksite išskirtine – racionalaus grūdo simbolika ir teigiamojo politiko portretu pažymėtą Žemės ūkio ministerijos traukinį, pasirinksite atitinkamo departamento vagoną ir įlipsite tvarkyti reikalų.

Kiekvienas vagonas bus paženklintas įžymaus tarpukario politiko, susijusio su žemės ūkiu, vardu – pavyzdžiui, M. Krupavičiaus, J. Tūbelio, A. Stulginskio, J. Aleksos, J. Skaisgirio: šis mobilus įamžinimo sprendimas galės ne tik skleisti įžymių žmonių atminimą, bet ir jį apsaugos nuo galimų nenuspėjamojo Šimašiaus norų įrašus nuplėšti: vargu, ar Vilniaus meras pavytų žemės ūkio politikos traukinį.

Kol ministerijos traukinys vyks į Kauną, piliečiai aptarinės, derins, o jeigu nesiseks – galės praleisti laiką ministerijos vagone-restorane. Galbūt jiems pasiseks grįžtant.

Pirmame vagone įrengiamas vaikų darželis ministerijos valdininkų ir jos lankytojų vaikams – šitaip Vyriausybė prisidės spręsdama vietų trūkumą Vilniaus savivaldžiavimo darželiuose suteikdama išskirtinio džiaugsmo tam tikrai grupei vaikučių. Auklėtojomis dirbti prioriteto tvarka priimamos iki šiol atleistos ministerijos darbuotojos, kurios nenorėjo kraustyti savo gyvenimų į Kauną.

Paskutinis vagonas skirtas ministrui, tačiau bus prikabinamas tada, kai p. Palionis neposėdžiaus su p. Skverneliu Vilniuje Vyriausybės posėdyje. Europinių reikalų vagonas priešingai – popiet bus prikabinamas Kaune, grįžtant į Vilnių.

Traukinys vyks ne mažesniu kaip 110 km per val. greičiu, tačiau stos ne vien Pravieniškėse, bet ir tose visose stotelėse, kuriose pakelės interesantai iš anksto užsisakys sustojimą ir pageidaus įlipti, kad pasimatytų su valdininkais, viceministrais arba kartais – ministro svečiais iš Europos.

Dėl nenumatytų, skubių provincijos gyventojų reikalų – sausrų, lijundrų ar šalčių – modernios skaitmeninės technologijos užtikrins galimybę stabdyti ŽŪM traukinį jiems reikalingoje stotelėje, kad įliptų su raštiška peticija ar prašymu. Jei traukinys neras interesantų pakeliui, galės išvystyti greitį iki leidžiamo 130 km per val. Ir pasieks Kauną anksčiau.

Šiuo metu Kauno mero nurodymu vyksta intensyvūs Kauno stoties pritaikymo šiai idėjai darbai, kad ŽŪM traukinys įriedėtų kaip ilgai laukta dovana visiems išsiilgusiems sprendimo interesantams. Perone bus įrengtas kaunietiškas nekeičiamo vandens baseinas ŽŪM tarnautojams ir ministrui pasiplaukioti pertraukėlės metu.

Atvykus į Kauną vieni interesantai bus išlaipinami ir į stovintį ŽŪM traukinį bus priimami kiti lankytojai.

Traukinio valdininkai dirbs iki bus įdėmiai išklausomi visi centrinės ir Vakarų Lietuvos gyventojai, pirmiausia – tie politiškai nesusipratusieji ūkininkai, kurie viešai neparėmė ministerijos kraustynių ir nesuvokė Kultūrų komiteto pirmininko gerųjų norų.

ŽŪM traukinys stabilizuos politinę padėtį ir atleis nuo nerimo „Urban Inventors“ įmonę, jau laimėjusią pigiausias varžybas įrenginėti kabinetines darbo vietas ministerijos klerkams Kauno centre, prie Vienybės aikštės.

Ir kuriems galams! Juk pespektyviausia ten būtų įkraustyti centrinę Valstiečių ir žaliųjų partijos būstinę, kad joje vyktų reguliarūs partijos vado susitikimai su visais Lietuvos valstiečiais.

Šviečiamąsias paskaitas Lietuvos centre nenusivylusiems žemės ūkiu mokytojams atvyks skaityti dvasinis pedagoginės aukštosios reformos įkvėpikas ponas Jovaiša.

Lietuvos geležinkeliai visą šį biurokratinį procesą padengs iš savo uždirbtų lėšų, juolab kad pasigyrė, jog „LG CARGO" liepos mėnesį pervežė 47 proc. daugiau vietinės kilmės grūdų palyginti su tuo pat laikotarpiu 2018 m.

Be to, Lietuvos geležinkeliai atsisakė savo vagonų prikabinimo prie rusiškojo Maskvos ekspreso, todėl atlikusias sąnaudas irgi galės nukreipti naudinga Vilniaus politikai Vakarų kryptimi.

ŽŪM ministerija ant riedmenų pagerins pačių Lietuvos geležinkelių statistiką: ko gero, jau metų gale bus pervežtas milijoninis keleivis. Tokio keleivio prizą būtų galima įteikti visų laikų geriausiam Seimo pirmininkui, kurį ŽŪM pavežės namo ir šitaip valstybė sutaupys degalų BMW limuzinui, o konservatoriai pasaugos odinę visažinio politiko kėdę.

Jeigu šis – tikėtina – pažangiausias ir inovatyviausias politinis sumanymas gerai įsibėgės, ministerijų mobilumo modelis bus įdiegtas ir plačiau: Užsienio reikalų ministras liks įsodintas į traukinį ir mažų mažiausia per 5 val. sėkmingai pasieks Lenkiją arba Latviją.

Gi atkakliai vykdant regionų kultūrinio glaudinimo politiką per šalį šaltų kamerų tipo vagonuose galės keliauti Kultūros ministerija, kad pagaliau vykdytų pernai paskelbtą „Valstybinių kultūros įstaigų tinklo pertvarką“, todėl atviroje platformoje iki pat Šiaulių koncertuos Vilniaus valstybinis orkestras, vadovaujamas pono Rinkevičiaus, o atskirame užtamsintame vagone viceministrė Žemaitytė rengs konkursus regioninių kultūros įstaigų – muziejukų, teatriukų, bibliotekėlių vadovų vietoms užimti – žinoma, dėmesingai įsiklausydama į visų svarbiausių politikų siūlomus kandidatus.

Ši sėkminga pertvarka padės atsisakyti „Ministerijų miestelio“ Vilniuje, todėl Steigiamojo Seimo 100-mečio jubiliejaus proga Seimui beliks išasfaltuoti tą savo žvyrinę stovėjimo aikštelę. Ir pavadinti – kaip manote – kieno vardu? Siūlykite!