Derybos sėkmingos ir kita prasme. Jei portfeliai būtų buvę dalijami pagal mandatų skaičius, socdemai būtų turėję gauti bent keturias ministerijas. Be to, mažesnioji partija paprastai geba išsiderėti proporcingai daug ministerijų, nes be jos negalima sudaryti koalicijos. Akivaizdu, jog socdemai nusileido, nes jiems labai rūpėjo pasilikti valdžioje.
Neužmiršta ir prezidentė, jai bus leista savo nuožiūra parinkti Krašto apsaugos ministrą. Senasis ir būsimasis Užsienio reikalų ministras Linas Linkevičius yra didelis jos favoritas. Taigi, galima sakyti, kad prezidentė skirs du ministrus, socdemai tiek pat. Šiais paskyrimais iš dalies amortizuojamas prezidentės nepasitenkinimas, jog socdemai grįžta į valdžią. Bet Karbauskis klysta, jei jis mano, jog taip lengvai laimima prezidentės malonė. Pastangos turi būti nuoseklios ir nuolatinės. Prisiminti ir rinkėjai. Nutarimas mažinti Seimo pirmininko pavaduotojų skaičių, iš visų jų atimti automobilius bei vairuotojus sulauks beveik visuotinio pritarimo. Ir ne be pagrindo. Nukentės tik radijo ir televizijos diskusijų laidos, kurioms bus sunkiau pasikviesti šoferio apleistus pavaduotojus.
Nežinau, ar panašaus vaidmens tikisi Karbauskis, bet jo padėtis gerokai skiriasi. Kačinskio vadovaujama partija „Teisė ir teisingumas“ turi nusistovėjusią struktūrą, valdymo patirtį, pats Kačinskis, kartu su a. a. broliu Lechu, seniai jai vadovauja. Kačinskio autoritetas nekvestionuojamas, jo nurodymai vykdomi. LŽVS yra partija naujagimė, sutelkusi mišrų didesnės politinė patirties neturinčių žmonių būrį, kurie patys nežino, kiek dera jų pagrindinės nuostatos (tai išryškės, kai bus rengimai konkretūs įstatymai ir projektai), tad nežinia, kiek partija bus vieninga ir drausminga.
Manau, kad jis teisingai įvertino padėtį, supranta, kad partijos darbo derinimui reikia skirti pirmenybę. Tiksliau tariant, dar reikia konsoliduoti, kai kuriais atžvilgiais net kurti partiją.
Antra vertus, nutarimas tapti seniūnu turi savo privalumų. Jis sukuria kuklumo regimybę ir suteikia Karbauskiui daugiau laisvės atsiriboti nuo nepopuliarių sprendimų. Premjeras ar Seimo pirmininkas turės pranešti apie mokesčių didinimą, negebėjimą prastumti svarbaus įstatymo, kitus rinkėjus nuviliančius nutarimus.
LŽVS pergalė neabejotina, seniai partija nuskynė tiek Seimo mandatų. Vis dėlto pirmąjį turą laimėjo konservatoriai, surinkę 21,70 proc. balsų. LŽVS turėjo tenkintis 21,53 proc. balsų, taigi gavo truputi mažiau. Iš esmės tik kas penktas rinkimuose dalyvavęs pilietis atidavė savo balsą Karbauskio partijai. Nežinia, koks rinkėjų procentas antrame ture palaikė LŽVS, nes pritarė partijos programai, jos vadovams, ypač ponui Karbauskiui, ir kiek jų balsavo prieš konservatorius ir socdemus, stengėsi užkirsti jiems kelią į valdžią, taigi, ne tiek balsavo už LŽVS, kiek reiškė savo nepasitenkinimą ir nusivylimą tradicinėmis partijomis ir įprasta politika.
Atsakymas į šį klausimą svarbus, nes leistų spręsti, kiek rinkėjai palaiko konkrečius „valstiečių“ ketinimus, ir kiek tai buvo dar vienas jau tradiciniu tapęs sukilimas prieš valdančiuosius plačiąja prasme. Pastaruoju atveju rinkėjų suteiktas mandatas yra kuklus, ir LŽVS klystų manydama, kad laimėjo platų pritarimą savo programai įgyvendinti. Šiuo atveju atsargumas tikrai nedarytų gėdos, ką lyg supranta Karbauskis, pranešęs, kad Darbo kodekso įsigaliojimas bus atidėtas, ir kad nebus jokių „naktinių reformų“.