Akį traukia – tiek žvaigždžių net eurovizinė LT United grupė nesurinko, nesulaukė nei viena scena ar koks kitas projektas. Kažkas padirbėjo iš peties visus suburdamas. Mestos galingos viešųjų ryšių pajėgos. Kiek tai kainuoja? Į šį klausimą reikėtų pirmiausia perklausti – ko? Politikoje tokie viešųjų ryšių projektai kainuoja kažkam gėrimų dėžutę prikimštą banknotų, kitam - tiek pat, kaip nupirkti dramblį ar dar kokį nors triuką. Tai ne visuomet matuojama pinigais.

Toks pinigais neįkainojamas vaizdo įrašas, pasak kai kurių žiniasklaidos priemonių, plinta it virusas socialiniuose tinkluose. Nemanau, kad plinta, manau, yra platinamas. Ir ne tik socialiniuose. Likus savaitei iki rinkimų jis mestas į televizijos ekranus. Vėlgi – kokia to kaina? Ryšiai, įtaka?

Formaliai vertinti kaip politinę reklamą sudėtinga – nei specialiai pažymėta, nei joje įvardijama už ką ar prieš ką reikia balsuoti. Bet pamatai ir iškart supranti, už ką nebalsuoti. Pavyzdžiui, kaip klipe teigia žinomas veikėjas, už tuos, kurie nesugeba ištarti žodžio „konstitucija“. Ir dar daugiau veikėjų ir dar daugiau įvardijimų, už ką nebalsuoti. Bet tarp tų, už kuriuos nereikia balsuoti, tikrai nerasite ir neišgirsite apie liberalų lyderio Eligijaus Masiulio gėrimų dėžutę su daugiau šimtatūkstantine „paskola“ iš verslininkų. Ši istorija politologų laikoma didžiausiu korupcijos skandalu per nepriklausomos Lietuvos istoriją. Įžymybės klipe apie ją nutyli.

Ar tai reiškia – nekreipkite dėmesio į tokias smulkmenas kaip šimtatūkstantiniai kyšiai, nes juos ima dešinieji? Vadinasi, balsuokite tik prieš kairiuosius, jeigu kuriam žodis pastrigo ar buvo bandoma primesti kokį nors dirbtinai išpūstą skandalą? Ir tai vadinama socialine reklama? Akivaizdi paslėpta reklama su šūkiais nebalsuoti už kažkam „ne savus“. Kas gi tas savas pasislėpęs už šiaip jau brangiausiai save popscenoje parduodančių garsiųjų veidų?

Ar tas pats, kieno rankomis buvo kuriami ir pučiami skandalai – „Vijūnėlės dvarų“, „auksinių šakučių“ ir visi kiti, kurie baigėsi lygiai niekuo arba atsisuko antru galu į jų autorius?

It virusas plinta ir gandas apie tai, kad šiems rinkimams specialiai suburtas viešųjų ryšių štabas – reguliuojamas to paties skandalų pūtėjo ir vadovaujamas viešųjų patyčių meistro – žinomo žurnalisto, kurio paslaugų šiemet atsisakė ne viena žiniasklaidos priemonė. Labai keista dėl to buvo tik pačiam patyčių specialistui. Šito viešųjų ryšių štabo ausys kyšo ir iš už garsių veidų paslėptos rinkimų reklamos vaizdo įraše. Įrašas pagražintas tokiais jaunimui skirtais atpažinimo ženklais kaip žodžiai „šūdų krūva“, „univerkė“ žinomo profesoriaus lūpose ir panašiais. Pažiūrėjęs vaizdo klipą suprask – savi balsuojame už savus, antraip būsi „šūdų krūva“.

Žinoma, socialinės reklamos tendencingumą, paslėptą reklamą joje ir akivaizdžią agitaciją už dešiniąsias politines jėgas turėtų įvertinti Vyriausioji rinkimų komisija. Bet dešinieji jau įvaldė taktiką, kad kol įvertins – galima nors ir tvaną neleistinų reklamų paleisti. Papirksim liaudį koncertu Katedros aikštėje – anūko senelis pašoks. Bus dar tų dėžučių su banknotais, baudas susimokėsime. Bet užtat nuskambėsime kaip tas Katedros bokšto varpas. Gal netgi nustelbs anos dešiniųjų valdymo kadencijos atgarsius – žmonių burbėjimus dėl neteisėtai atimtų pensijų, nurėžtų algų ir išmokų, dėl užsienin uždarbiauti ištremtų artimųjų.

Todėl ateikite balsuoti kaip virusiniame klipe jus ir kviečia tie mūsų garsūs ir garbinami žmonės, tik nesileiskite manipuliuojami, kaip kad buvo pasielgta su įžymybėmis.