Eismo sąlygos pablogėjo

2006 m. A. Zuokas teigė: „Vilniuje įdiegsime moderniausią regione eismo reguliavimo sistemą, kuri transporto pralaidumą mieste padidins apie 20 proc. Tikimės, kad teigiamą efektą vilniečiai pajus jau po kelių mėnesių“.

Praėjus 9 metams galima apibendrinti, kad teigiamas efektas iš 145 mln. litų kainavusios ir kiekvienais metais dar po kelis milijonus pabrangstančios eismo reguliavimo sistemos veikimo efektas yra lygus nuliui.

Vilniuje kamščiai nesumažėjo, o atvirkščiai transporto spūstys susidaro ten, kur anksčiau jų su žiburiu nerastum. Šviesoforų, siekiant „įsisavinti“ lėšas yra pristatyta daugiau negu reikia. O jei dar prie to pridėtume įvairius „lobistų“ prastumtus sprendimus, įrengti šviesoforus, nesuderinamus su šia sistema, pagrindinėse miesto gatvėse arba padaryti nelogiškas sankryžas prie prekybos ar verslo centrų, tai ir gauname nemenką chaosą miesto gatvėse. To neištaisys jokie aplinkkeliai.

Viešasis transportas ant bankroto slenksčio

2013 metais meras skambiai ir skandalingai pareiškė, kad miestui nieko nekainuojantys privatūs vežėjai netinkamai veža klientus (nepaisant priešingos pačių keleivių nuomonės) ir varo miesto viešąjį transportą (VVT) į bankrotą.

„Todėl nuo liepos 1 d. mikriukus pakeis greitieji autobusai. Į centrą galėsite nuvažiuoti greitai ir, svarbiausia, – saugiai,“ - teigė meras 2013 metų pradžioje. 

2014 m. gruodžio mėnesį meras tyliai, be triukšmo, pateikė miesto tarybai sprendimą, kuriuo nuo 2015 m. Vilniuje vėl pradės važinėti privatūs mikroautobusai. Tik šį kartą jie taip pat kainuos miestui apvalią sumą. Šio nepasverto mero išsišokimo kaina 2 milijonai litų per mėnesį, nes tiek pabrango Vilniaus miestui VVT paslaugos. Daugybė pinigų, skirtų gatvėms platinti ir žymėti, dėl greitųjų autobusų maršrutų įdiegimo, nepatenkinti miesto pakraščių gyventojai, padidėjusios spūstys.
Ir, deja, bet VVT finansinė būklė nė kiek nepagerėjo.

Ponas Zuokas visuomet reiškėsi kaip aktyvus tramvajaus įdiegimo Vilniuje šalininkas. Eilinį kartą brangiai buvo nupirkta studija, kuri vėl parodė tramvajaus „būtinumą“ (iš viso panašioms studijoms išleista per 4 mln. litų), tačiau praėjusių metų pabaigoje tyliai tyliai, nekeliant šurmulio sprendimai pasikeitė. Meras prastūmė dokumentą, kuriame įrašyta, kad pats moderniausias greitojo susisiekimo transportas Vilniuje – autobusas ! Netrukus paaiškėjo tokio netikėto viražo priežastis – Vyriausybė numatė miestams lėšų autobusams įsigyti.

Didieji projektai melžia pinigus

Skandalingai veiklą pradėjęs „Vilnius veža“, panašu, taip pat skandalingai ją ir baigs. Konkurencijos taryba pateikė galutinį sprendimą, kad „Vilnius veža“ buvo įsteigta neteisėtai. Dar viena sudužusi mero svaja, brangiai apmokėta vilniečių pinigais. Na, dar vilniečiams liko smarkiai pabrangusios taksi paslaugos.

Kita skaudžiausiai miesto biudžetui smogusi svajonė, virš 20 mln. litų, yra žinoma „Air Lituanica“ įkūrimas. Už šituos pinigus būtų galima pastatyti porą šiuolaikiškų vaikų darželių ar išnuomoti pakankamai patalpų visiškai išspręsti ikimokyklinio amžiaus vaikų problemas. Tačiau meras visai kitaip sprendžia darželių trūkumą. Vaikų tėvai negali miegoti naktimis. Dėl nekompetentingų įdarbintų bičiulių, trečią kartą iš eilės stringa vaikų registracijos sistema.

Šilumininkai toliau valdo miestą

Nepaisant švelnesnės žiemos, gerokai atpigusių dujų ir pingančio biokuro mero bičiuliai šilumininkai nesibodi vilniečiams išstatyti dar didesnes sąskaitas už šilumą. Nepaisant to, kad kompetentingos institucijos nustatė ir pareiškė įtarimus baudžiamosiose bylose, kad šilumininkai netesėtai brangino dujas ir biokurą, jie nenusiramina.

Su mero palaiminimu toliau bus bandoma išnaudoti visas galimybes paimti kuo daugiau pinigų per likusį laiką. Tenka tik apgailestauti, kad už šio abonentinio oligarchinio klano sustabdymą atsakingos institucijos susigriebia per vėlai.

Kovo pirmą dieną tik nuo vilniečių balsavimo priklausys ar Vilnius stovėdamas ant finansinės bedugnės krašto, žengs didelį žingsnį į priekį mero A.Zuoko tempiamas, ar vis dėl to ryšis pakeisti merą ir apsigręžus pradės eiti teigiamų pokyčių keliu.