Ši nesveika situacija susiklostė, nes opozicijos atstovai įsitikinę, kad investicijos Garantinio fondo (GF) veiklai efektyvinti, įdiegiant būtiniausią programinę įrangą – tiesiog nereikalingos.
Kaip buvo skaičiuojama rankiniu būdu, taip ir liks.

Seimo patvirtintas Garantinio fondo biudžetas siekia 27 procentus tos sumos, kuri buvo numatyta. O tai reiškia, jog bankroto administratoriai ir toliau duomenis suvedinės, paraiškas pildys rankiniu būdu, įveldami gausybę klaidų, prarasdami marias laiko ir taip tik dar labiau apsunkindami komplikuotą bankroto priežiūros procedūrą.

Dainius Kreivys
Bankroto administratoriai ir toliau duomenis suvedinės, paraiškas pildys rankiniu būdu, įveldami gausybę klaidų, prarasdami marias laiko ir taip tik dar labiau apsunkindami komplikuotą bankroto priežiūros procedūrą.
Garantinio fondo administracija dabartinėje situacijoje geba išnagrinėti apie 1000 paraiškų per metus. Šiuo metu nebaigtų nagrinėti paraiškų įsiskolinimas, besivelkantis jau kelerius metus – beveik 900. Skaičiuojama, kad kitąmet Garantiniam fondui bus pateikta dar apie tūkstantis parašų.

Iki 2009 metų, kol GF veiklos priežiūrą perėmė Ūkio ministerija, bankrotų paraiškų nagrinėjimas vyko skandalingai lėtai. Per mėnesį buvo išnagrinėjama vos 30 paraiškų. Nuo 2009-ųjų šis skaičius išaugo iki 100 per mėnesį.

Efektyvi ir šių dienų reikalavimus atitinkanti programinė įranga Garantiniam fondui tiesiog būtina.
Informacinių sistemų panaudojimas bankroto administratoriams pildant paraiškas, elektroninio parašo įdiegimas, automatinio patikrinimo įrankių sukūrimas ir pildymo/tikrinimo metodologijų sukūrimas pagreitintų Garantinio fondo administracijos darbą.

Efektyviai sistemai, kuri iš esmės pakeistų pasenusias procedūras bei leistų siekti Garantinio fondo tarybos užsibrėžto tikslo – išmokėjimo per 3 mėnesius po paraiškos gavimo, buvo prašoma vieno milijono litų.

Taip, tai apvali suma, tačiau nepamirškime, kad Garantinis fondas išmoka per metus 20 – 60 milijonų litų. Tad paraiškų administravimo programinė įranga privalo būti sukurta profesionaliai, atitikti aukštus saugumo ir patikimumo reikalavimus bei būtų naudojama tikrai ne vienerius metus.
Garantinio fondo veiklos esmė labai panaši į draudimo bendrovės. Įsivaizduokite, koks būtų skandalas, jei draudikai žalas tūkstančiams žmonių delstų dengti, tarkime, metus. Retorinis klausimas šioje vietoje ir tas, kiek draudimo bendrovės investuoja į savo duomenų sistemas bei programines įrangas.

Kol politikai nesistengia įsigilinti į reikalo esmę, žmonės, kurie ir taip nukentėjo, nes bankrutavo jų įmonės, dabar dėl Seimo priimtų finansinių suvaržymų veiksmų, jiems priklausančių pinigų galės tikėtis anksčiausiai 2012 metais.