J. Blažiūno pasakojimu, geležinio vilko legenda vėlesniais laikais davė peno susieti lietuvių kilmę su romėnais. „Jei prisimintume Romos miestą, jo atsiradimas taip pat siejamas šiuo gyvūnu, todėl Gedimino susapnuotas vilkas buvo labai puiki legenda traktuoti, kad lietuviai yra romėnų palikuonys“, – sako menotyrininkas.

Tuo metu Trijų kryžių kalnas, pasak jo, mena jau Algirdo laikais nutikusį įvykį, kuris pareikalavo Vilniuje gyvenusių šventikų gyvybių. „Legenda byloja, kad būtent ant šio kalno Vilniuje pranciškonai dėl to, jog skelbė Dievo žodį, miestiečių buvo žiauriai nužudyti. Todėl jų atminimui Gedimino sūnus Algirdas ant kalno pastatė tris kryžius“, – pasakoja J. Blažiūnas


Na, o štai istorijos apie miesto dibuką – žydų religijoje vadinamą „nuogą dvasią“, kuri yra užstrigusi tarp šio ir ano pasaulio bei galinti apsėsti žmogų, gimė iš Vilniuje XIX a. pradžioje gyvenusio žydų kilmės rašytojo Simono Anskio užrašų.