Kai kurie įpročiai Lietuvoje itin paplitę

Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas šypsosi, pasakodamas apie prieš kurį laiką prekyboje išpopuliarėjusius specialius jungiklius ar mažus aparatus, kuriuos įjungus automobilyje, neva tauposi kuras. Tokius aparatus žmonės noriai perka, mat tada tikimasi sutaupyti, tačiau pačiam nieko daryti nereikės. Tuo tarpu, vos prakalbus apie ekonomiškesnį vairavimą, daugelis purto galvą, nes keisti savo įpročių net dėl ženklaus taupumo nesinori.

Pašnekovo teigimu, egzistuoja stereotipas, jog ekovairavimas primena „pensininkų vairavimą“ – lėtas, nedinamiškas. Visgi, tiesa ta, kad savaime lėtas važiavimas nėra būdas taupyti degalus.

„Ekonomiško vairavimo strategija yra ne lėtai važiuoti. Pagrindinė užduotis – atvažiuoti per tą patį laiką kaip ir anksčiau, t. y. numatytą maksimaliai eismo taisyklių ribose. Pvz, įjungiame navigaciją ir ji mums parodo, kada būsime taške B. Ir būkime tuo laiku, laiko keisti nereikia, bet reikia keisti energijos sąnaudas. Mes turime nuvažiuoti į tašką B per tą patį laiką, kaip mums paskaičiuoja GPS pagal taisykles, nei greičiau, nei lėčiau, tačiau su mažesnėm energetinėm sąnaudom“,– kalba vairavimo mokytojas.

Vienas itin ydingas, nors labai populiarus, vairavimo būdas – spausti tai greičio, tai stabdžio pedalą, užuot išnaudojus automobilio saviinerciją ir riedėjimą.

Vairavimas

„Norint išnaudoti inerciją, nepakanka tokio primityvaus sprendimo tiesiog atleisti akseleratorių. Mes pirmiausia pastebėjome, kad dega raudonas šviesoforo signalas, tik tada atleidome pedalą“, – pavyzdžiu dalinasi A. Pakėnas, sakydamas, kad kiekvienoje kelionėje, būtina žiūrėti keletą žingsnių į priekį ir turėti strategiją.

Nuo spūsčių vengimo iki bagažinės ištuštinimo

Dar viena auksinė taisyklė – jei tik galite nevažiuoti piko valandomis, tikrai išvenkite vairavimo tuo metu, mat automobilių spūstys išnaudoja itin daug degalų.

Nors, A. Pakėno teigimu, emociškai laikmetis tikrai nėra lengvas, o įtampa ir stresas žmonių gyvenimuose atsispindi ir keliuose, vairavimo ekspertas pabrėžia ramybės ir neskubėjimo vairuojant svarbą. Ne vien naujieji „žalialapiai“ vairuotojai atsakingi už tai, kad kelyje elgtumėmės saugiai, ekonomiškai ir liktume kuo draugiškesni aplinkai.

Driverfocus.ie pateikia dar kelis būdus sutaupyti kelyje:

  • Bet koks papildomas svoris padidina degalų sąnaudas, todėl automobilyje, jo bagažinėje vežiokitės tik tai, ko jums tikrai reikia;
  • Sumažinkite vėjo pasipriešinimą uždarydami langus, kuomet važiuojate daugiau nei 50 km/h ir venkite stogo bagažinės, mat jos turi įtakos transporto priemonės aerodinamikai;
  • Oro kondicionieriaus nejunkite be reikalo: transporto priemonės su oro kondicionieriumi per metus paprastai sunaudoja 5 % daugiau degalų nei tos, kur oro kondicionavimas nenaudojamas;
  • Oro pasipriešinimas važiuojant didesniu greičiu sunaudoja iki 30% daugiau degalų, tad važiuojant ne 120 km/h, o 100 km/h galima sutaupyti apie 20% degalų;
  • Stop/start funkcija padeda sutaupyti, tad naudokitės ja, jei tenka stovėti ilgiau nei 10 sekundžių, užuot spūstyje stovėdami su laisva automobilio pavara. Stop/start teisingas ir savalaikis naudojimas taip pat mažina azoto oksidų išmetimą;
  • Tikrinkite padangas: per mažas oro pripūtimas padidina degalų sąnaudas 2%, o 62% automobilių turi bent vieną padangą su oro trūkumu, todėl patikrinkite savo padangas kas mėnesį
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)