Paskelbta per 42 tūkst. gyvenimo aprašymų

Lietuvos darbo biržos (LDB) informacinė sistema susideda iš dviejų elektroninių paslaugų blokų – gyventojams ir verslui. Išplėstos LDB viešosios paslaugos internete tapo dar labiau prieinamos visiems biržos klientams.

Kaip aiškina LDB atstovė Milda Jankauskienė, informacinė sistema garantuoja registraciją Darbo biržoje tiek dirbantiems, tiek nedirbantiems žmonėms. Darbo paieška automatizuota – bedarbiai ir darbdaviai turi galimybę bendrauti tiesiogiai. Naujoji informacinė sistema veikia 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę.

Ji pabrėžia, kad ši sistema suteikia platesnių galimybių darbo ieškantiems žmonėms. Jie gali patys tvarkyti darbdaviams išsiųstus prašymus ir gautus darbo pasiūlymus, peržiūrėti išsaugotas darbo vietas, užsisakyti elektroninio pašto žinutes apie dominančias laisvas darbo vietas.

„Daugelį darbo ieškančių žmonių turėtų dominti žinia, kad jie gali užpildyti supaprastintą išankstinės registracijos Darbo biržoje formą ir pasirinkti atvykimo į Darbo biržą laiką, sudaryti preliminarų individualų užimtumo veiklos planą ir, susitikus su savo konsultantu, jį aptarti“, – aiškina M. Jankauskienė.
Lietuvos darbo biržos elektroninių paslaugų naudojimas

2017 m. Lietuvos Darbo biržos elektroninėmis paslaugomis pasinaudojo 28,1 tūkst., o 2018 m. – 47,6 tūkst. darbo ieškančių asmenų. 2017 m. elektroninėmis paslaugomis naudojosi 58,5 tūkst. šalies darbdavių, o šiais metais jų skaičius išaugo iki 67,8 tūkst.

2017 m. registravosi per 69 tūkst. elektroninių paslaugų naujų vartotojų – 65 tūkst. darbo ieškančių asmenų ir 4 tūkst. darbdavių. Naudojantis elektroninėmis paslaugomis, sukurta daugiau nei 89 tūkst. darbo pasiūlymų, kuriuose paskelbta informacija apie 141 tūkst. laisvų darbo vietų. Metų pabaigoje elektroninėmis paslaugomis naudojosi 40 proc. visų darbo biržos klientų, iš kurių darbo ieškantys asmenys sudarė 39 proc., darbdaviai – 57 proc.

Sistemoje registruoja ir redaguoja darbo pasiūlymus

M. Jankauskienė prideda, kad neseniai įdiegta dar viena paslauga – darbo ieškantys asmenys gali peržiūrėti darbo biržos išduotą rekomendaciją įsidarbinti ir siūlomos darbo vietos aprašymą, kontaktinius darbdavio duomenis.

Anot jos, visos darbo biržos suteiktos paslaugos darbo ieškantiems žmonėms yra lengvai prieinamos – paslaugų suvestinę jie patys gali peržiūrėti kada panorėję. Dar viena galimybė – tiesiogiai bendrauti su priskirtu darbo biržos specialistu, užduoti klausimus ir gauti atsakymus.
Populiariausios darbo biržos elektroninės paslaugos

Informacinė sistema darbdaviams suteikia galimybę registruoti ir redaguoti darbo pasiūlymus, nurodyti, jei siekiama dalyvauti organizuojamose aktyviose darbo rinkos priemonėse, atsisiųsti užpildytas sutarčių formas, pildyti aktyvių priemonių elektroninį tabelį, gauti specialias darbo biržos išduotas rekomendacijas apie siūlomus kandidatus, užsakyti darbo mugę, tiesiogiai bendrauti su priskirtais darbo biržos specialistais, užduoti jiems klausimus ir gauti atsakymus, koreguoti duomenis apie įmonės veiklą.

DELFI primena, kad e. paslaugos Lietuvoje kuriamos Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis.

Darbdaviams siūloma užsisakyti elektroninio pašto žinutes apie tinkamus kandidatus turimiems darbo pasiūlymams, jie gali nusiųsti elektroninį pranešimą kandidatui, išsaugoti kandidatų paieškos parametrus. Elektroniniu būdu galima įgalioti vieną ar kelias įmones nustatytą laikotarpį vykdyti darbuotojų atranką ar skelbti darbo vietas.

Kai kuriems žmonėms vis tiek trūksta gyvo pokalbio

Nuotoliniu būdu, net neatvykus į biržą, ir darbdaviai, ir bedarbiai, ir besidomintys darbo rinkos klausimais, turi galimybę daug greičiau gauti reikiamą informaciją apie paslaugas, patys aktyviai dalyvauti procesuose priimant darbuotojus ar ieškant darbo, kontaktuojant su darbo biržos darbuotojais“, – aiškina M. Jankauskienė.

LDB atstovė pastebi, kad elektroninėmis paslaugomis naudojamasi vis aktyviau, tačiau apie pusė darbo ieškančiųjų pageidauja paslaugas gauti atvykus į darbo biržą.

„Visų pirma, tai yra vyresnio amžiaus klientai, kuriems sudėtinga naudotis informacinėmis technologijomis. Kita vertus, susitikti su konsultantu pageidauja mažesnes galimybes darbo rinkoje turintys klientai. Jų teigimu, tokiu būdu galima daugiau klausti, išsamiau įvardinti savo lūkesčius, tiesiog pabendrauti. Klientai pageidauja, kad konsultantai išsamiau pakomentuotų laisvų darbo vietų skelbimus, suteiktų daugiau informacijos apie kitas darbo biržos paslaugas.

Darbdaviai tiesiogiai teikti dokumentus taip pat pageidauja, nes taip įpratę, neturi elektroninio parašo, pildant dokumentus kyla klausimų ir jie nori tiesiogiai juos išsiaiškinti“, – aiškina M. Jankauskienė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (26)