Paslaugos ir lietuviams, ir užsieniečiams

Elektroninės Migracijos departamento paslaugos EPEKIS sistemoje (pats paslaugų portalas vadinasi EPIS), pasiekiamos per departamento internetinę svetainę, buvo sukurtos galvojant apie užsienio šalių ir Lietuvos piliečių laiką. Į šią sistemą galima patekti per elektroninius valdžios vartus arba Migracijos departamento internetiniame puslapyje dešinėje pusėje esantį skilčių sąrašą, pasirinkus Elektroninių paslaugų skiltį. Tuomet iš siūlomų elektroninių paslaugų reikia pasirinkti pačią pirmąją, pavadinimu EPIS ir spustelti mygtuką „Prisijungti".

Laiką taupančios paslaugos apima dokumentų išdavimą, konsultavimą, pavyzdžiui, galimybę pranešti apie prarastą dokumentą, sužinoti apie savo bei vaikų dokumentų būseną (galiojimo pabaigą, gamybos stadiją).

Pasirodo, lietuviams ne itin sekasi apsaugoti savo dokumentus. Šiais metais pranešimą apie pamestą dokumentą elektroniniu būdu pateikė beveik pusantro tūkstančio piliečių.

Taip pat per svetainę teikiamos prašymo patvirtinti kvietimą ir tarpininkavimo rašto pateikimo paslaugos. Vėliau, kaip ir užsisakant asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus, galima sekti dokumento būseną, gauti informaciją apie ją SMS žinute. Tokios paslaugos buvo sukurtos galvojant apie užsienio piliečių patogumą, tačiau jomis naudojasi ir lietuviai.

Kai kurios užklausos gali būti pateikiamos tik elektroniniu būdu. Įsigaliojus naujam vizų išdavimo tvarkos aprašui, tik internetu galima pateikti prašymus patvirtinti kvietimą užsienio piliečiui atvykti. Vien per 2018-uosius pateikta apie 18 tūkst. tokių prašymų.

Dėmesio centre – laiko taupymas

Migracijos departamento resursų valdymo skyriaus vedėja Rita Mikučionienė teigia, kad pagrindinė šių paslaugų nauda – vis labiau branginamas laikas. Užuot stovėję eilėje, keliavę į artimiausią skyrių, galite pateikti prašymus keliais mygtuko paspaudimais.

„Prašymus patvirtinti kvietimą, tarpininkavimo raštus ir pranešimus apie prarastą dokumentą fiziniai ir juridiniai asmenys gali pateikti elektroniniu būdu, todėl taupomas jų laikas ir nuvykimo į įstaigas kaštai, paslaugos vartotojui yra pasiekiamos nepriklausomai nuo atitinkamų įstaigų darbo laiko (šiuo metu dėl techninių kliūčių pranešimą apie prarastą dokumentą galima pateikti bet kuriuo metu, tačiau negaliojančiu dokumentas bus paskelbtas tik migracijos padalinių darbo metu).

Informacija apie galiojančius asmens ir jo nepilnamečių vaikų dokumentus yra naudinga, jei asmuo nori sužinoti asmens dokumento duomenis, tačiau reikiamu metu neturi dokumento kartu su savimi“, – nurodo R. Mikučionienė.

Elektronines paslaugas užsisakę asmenys SMS žinute arba elektroniniu paštu informaciją gauna iš anksto, todėl gali pasirūpinti asmens dokumentų keitimu, tai padeda išvengti būtinybės dokumentus keisti skubos tvarka. Remiantis Migracijos departamento duomenimis, tokią paslaugą užsisakė mažiau nei 800 žmonių.

Užsisakiusieji naujus dokumentus informuojami apie tai, kad asmens dokumentas jau pagamintas ir kur galima jį atsiimti.

Planuoja bendrą sistemą

2019-aisiais turėtų pradėti veikti (visi sistemos kūrimo ir diegimo darbai bus baigti 2020 m. pabaigoje) Lietuvos migracijos informacinė sistema MIGRIS.

„Tai bus vieninga elektroninė migracijos procedūrų administravimo, paslaugų teikimo ir dokumentų bei bylų formavimo, apdorojimo, nagrinėjimo bei archyvavimo sistema. Projekto metu taip pat ketinama sukurti vieningą užsieniečių identifikavimo sistemą. Sistema naudosis Migracijos departamento, migracijos padalinių, LR ambasadų ir konsulinių įstaigų, kitų atsakingų institucijų darbuotojai“, – paaiškina R. Mikučionienė.

Ši sistema turės ir išorinį portalą „eMIGRIS“ („Elektroniniai migracijos vartai“), kuriuo galės naudotis Lietuvos ir užsienio piliečiai.

Jame teikiama sudėtinė paslauga vadinsis „Atvykstu į Lietuvą“ ir apims 23 smulkesnes elektronines paslaugas, kurios leis visas migracijos paslaugas teikti „vieno langelio” principu.

Tiek anglų, tiek lietuvių kalbomis bus galima teikti prašymus, pateikti dokumentus, rezervuoti vizito laiką, stebėti savo bylos nagrinėjimą, o joje priėmus teigiamą sprendimą dokumentų užsakymas bus vykdomas automatiškai.

Projektai įgyvendinami pagal Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją