Būdas, kuris mažina baudų surinkimo kaštus

VMI Mokestinių prievolių departamento direktoriaus pavaduotojos Virginijos Ginevičienės teigimu, kuriant centralizuotą administracinių baudų sistemą buvo siekiama skatinti geranorišką baudų sumokėjimą, gerinti ne ginčo tvarka paskirtų baudų administravimo procesą, sukurti priemones ir įrankius patogiai sumokėti baudas bei efektyviai valdyti įsiskolinimus valstybei.

Taip pat sukūrus centralizuotą administracinių baudų sistemą standartizuotas ir suvienodintas baudų administravimo procesas skirtingose institucijose, sumažinti baudų surinkimo kaštai.

„Diegdami vieningą e-baudos sistemą siekėme, kad baudų sumokėjimas taptų patogesnis gyventojams, kadangi visi mokėjimai už baudas atliekami į VMI surenkamąją sąskaitą, vienu bendru įmokos kodu (1001), mokėjime nurodant pažeidimo identifikacinį kodą (toliau – ROIK), o jo nesant – mokėjimo nurodymo paskirtyje įrašant baudos paskyrimo dokumento numerį“, – aiškina V. Ginevičienė.

Pasak direktoriaus pavaduotojos, mokėjimai matomi ir įskaitomi automatiškai VMI informacinėje sistemoje, o gyventojui nereikia pristatyti kvito apie atliktą mokėjimą į baudą skyrusią instituciją: „Pažymėtina, jog perėmusi baudų administravimo funkciją, VMI pritaikė savo veikloje naudojamas prievolių administravimo, gyventojų informavimo bei pažeidimų prevencijos priemones.“

Baudą galima sumokėti iš karto

Didžiausias centralizuotos administracinių baudų sistemos privalumas, kurį įžvelgia V. Ginevičienė – gyventojai gautas baudas gali matyti vienoje vietoje. Taip jiems nereikia naudotis kelių institucijų skirtingomis duomenų bazėmis, pranešimai apie paskirtą baudą juos pasiekia el. paštu.

Telefonas ir kompiuteris

„Gyventojų patogumui sukurta sistema leidžia pasitikrinti paskirtos baudos dydį prisijungus prie asmeninės mokesčių mokėtojų erdvės Mano VMI ir, neatsijungus nuo sistemos, iškart baudą sumokėti“, – teigia direktoriaus pavaduotoja.

Informacija apie nuo 2015 m. liepos 1 d. paskirtas administracines baudas Mano VMI yra paskelbta daugiau kaip 157 tūkst. gyventojų, iš jų net 97 proc. naudojasi Mano VMI.

V. Ginevičienės teigimu, gyventojai pripažįsta pažangesnę ir patogesnę baudų mokėjimo ir informavimo paslaugą: lyginant 2016 metų sausio – liepos mėnesius ir pernai liepos, kada startavo e-baudos paslauga, ir gruodžio mėnesius matyti, kad gyventojai, naudodamiesi e-baudos paslauga, šiemet baudų sumokėjo beveik 40 procentų daugiau.

Pirmas mėnuo Vilniuje nešykštėjo baudų

Devyniolikmetė studentė Klaudija teigia, jog praėjusieji metai jai buvo itin nesėkmingi – merginą nuolat persekiojo skiriamos baudos, nors anksčiau su niekuo panašaus jai nėra tekę susidurti. „Viskas prasidėjo, kai įstojau į VGTU ir atvykau iš palyginus mažo miesto į Vilnių. Nors bendrabutis yra prie pat universiteto ir į jį vaikštau pėsčiomis, norint nuvykti į centrą visada sėduosi į troleibusą. Per pirmąjį mėnesį sugebėjau gauti dvi baudas“, – tikina mergina.

Baudos kvitas

Dėl pirmosios baudos Klaudija kaltina užmaršumą, nes viena diena vėlavo prasitęsti Vilniečio kortelės galiojimo laiką, tačiau antrąją vadina visišku nesusipratimu, kuris galėjo baigtis ir kitaip.

Pirmąją apmokėjo banke, kitą – internetu

Prisiminusi baudų apmokėjimo procesą studentė teigia, jog pirmąją apmokėjo banke. „Žinojau, kad galima tai padaryti internetu, bet tuo metu tiesiog pakeliui buvo bankas ir nuėjau kuo greičiau atsikratyti baudos. Buvau prigąsdinta, jog vėluojant susimokėti bauda išauga dar labiau, tad nenorėjau delsti“, – tikina Klaudija.

Eurai

Vėliau merginai teko mokėti ir internetu, nes iškart po baudos gavimo neturėjo reikalingos sumos ir vos spėjo susitaupyti per sumokėjimui skirtą laikotarpį. „Taip, internetu mokėti buvo nepalyginamai greičiau“, – pasakoja studentė.

Kita vertus, Klaudija tiki, kad baudų mokėjimas internetu labiausiai praverčia dirbantiems ir visur skubantiems žmonėms.

Baudą apmokėjo elektroniniu būdu

Kita studentė Margarita taip pat yra gavusi baudą už važiavimą autobusu be bilieto. Ir ji nedvejodama nusprendė ją apmokėti internetu. Ji sakė, kad stengiasi naudotis visomis elektroninėmis paslaugomis. O baudą tokiu būdu ji apmokėjimo pirmą kartą.

„Nors baudą gavau pirmą kartą, tačiau man nebuvo sunku ją apmokėti internetu. Tai labai paprasta paslauga. Ir jeigu kada netyčia vėl gaučiau baudą, tai, žinoma, kad ir vėl rinkčiausi šį variantą. Nesuprantu žmonių, kurie norėdami apmokėti baudas ar susimokėti už kitas paslaugas eina į bankus ir prekybos centrus. Taip sugaištama daugiau laiko. Be to, tokios paslaugos papildomai kainuoja. Manau, tai supranta jaunimas ir didžioji dalis jaunų žmonių naudojasi elektroninėmis paslaugomis", - aiškino ji.

DELFI primena, kad vis dar nemokantys baudų apmokėti internetu neturėtų nusiminti. Norėdami išmokti naudotis internetu arba pagilinti jau turimas žinias žmonės gali pasirinkti viešosios interneto prieigos taškus, kur dirba specialistai, kurie nusiteikę padėti. Šie taškai sukurti ir toliau bus plėtojami panaudojant Europos Sąjungos fondų lėšas. Pagrindinis šių taškų tikslas yra teikti gyventojams galimybę pasinaudoti interneto teikiamomis galimybėmis ir taip skatinti informacijos visuomenės plėtrą. Taigi visi norintys gali visoje šalyje surasti viešosios interneto prieigos taškus, kurie aprūpinti kompiuteriais ir interneto ryšiu.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (26)