„Kauno technologijos universitete, ypač magistrantūros studijose, brandaus amžiaus studentų, kurie noriai neria į studijas net po nemenkos pertraukos, vis daugiau. Šiandien jau nieko nebestebina atvejai, kai siekiama antrojo magistro kvalifikacinio laipsnio arba kai vienoje srityje įgytas daktaro laipsnis paskatina rinktis magistro lygmens studijas kitoje srityje. Dažniausiai tai motyvuotos asmenybės, vedinos konkrečių tikslų – atnaujinti žinias, įgyti naujų, augti profesiniame kontekste, sustiprinti save kaip asmenybę. Brandesni studentai jau geba derinti studijas, darbą ir laiką šeimai, racionaliai planuoja, labai aiškiai žino, ko siekia. Brandaus amžiaus studentai dažniau renkasi studijų programas, kuriose paskaitos vyksta vakarais. Jų motyvacija labai kryptinga, studijos jiems suteikia žinių ir užaugina sparnus naujiems sumanymams“, – pasakoja Kauno technologijos universiteto docentė dr. Lina Užienė.

Niekada nenustojanti mokytis rašytoja

Ida Daiva Povilaitė – eseistė, novelistė ir publicistė, kultūrinių kelionių gidė, penkiolika metų dirbusi vadove tarptautinėje įmonėje. Moteris pripažįsta, kad mokslas jai – tarsi priklausomybė nuo narkotikų. Pasak jos, brandesniame amžiuje žmogus turi daugiau motyvacijos mokytis, o studijos – „einasi“ lengviau, mat jau turi darbinės patirties, tad teoriją gali palyginti su praktika.

„Rodos, mokausi visą gyvenimą. Studijuoti universitete pradėjau dvidešimt penkerių, tuomet baigiau vadybos bakalauro studijas. Tada pradėjau labai intensyviai dirbti ir visas jėgas atidaviau savo darbui. Greitai kopiau karjeros laipteliais, o norint pasiekti maksimalių rezultatų, reikėjo nemažai žinių, suvokti, kaip pritaikyti tam tikrus strateginius įrankius. Būtent tada pradėjau mokytis ir sėkmingai baigiau prestižines tarptautinės vadybos magistro studijas, skirtas jau patirties turintiems aukštesnio ir aukščiausio lygio vadovams. Po šių studijų nesustojau – gilinau žinias edukacinių technologijų srityje. Vėliau trejus metus mokiausi anatomijos, jogos ir meno filosofijos, o dar vėliau – literatūros. Jos tebesimokau ir dabar, o man jau 47-neri“, – pasakoja pašnekovė.

Pasak pašnekovės, studijuodama vyresniame amžiuje ji įgijo daugybę naujų kompetencijų, kurios praverčia kiekvieną dieną. „Viskas, ko kažkada mokiausi, vienu ar kitu būdu man padeda gyvenime. Geros studijos sustiprina profesinę veiklą, lavina strateginį mąstymą“, – teigia rašytoja.

Vyresniems žmonėms, kurie mano, kad studijų traukinys jau nuvažiavo – I. D. Povilaitė pataria visų pirma savęs paklausti, kodėl norima mokytis. Motyvacija, pasak jos, svarbiausias veiksnys, kuris gali paskatinti nebijoti. „Kai kažko noriu ir to siekiu, man svarbiausias yra tikslas. Todėl niekada nesiblaškau mąstydama, kas ką apie tai pagalvos. To linkiu kiekvienam, kuris trokšta išpildyti savo svajones“, – pabrėžia pašnekovė.

Žinių stygius paskatino grįžti mokytis

Reda Karkazienė – dar neseniai studijavusi, šiuo metu sėkmingai dirba pardavimų srityje. Ji įsitikinusi, kad studijos po pertraukos padarė didelę įtaka tam, kad dabar specialistė galėtų save realizuoti mėgstamame darbe ir nuolat tobulėti.

„Pirmąsias studijas baigiau Alytaus kolegijoje dar 1995 metais. Tai buvo laikmetis, kuomet trūko darbo vietų, gamyklos užsidarinėjo, tad savo žinių negalėjau pritaikyti praktikoje ir nedirbau pagal specialybę. Tuomet nusprendžiau dirbti individualiai ir susikurti sau darbo vietą. Su drauge buvome atidariusios drabužių parduotuvę. Pradėjusi verslą, pajaučiau, kad man išties trūksta žinių. Būdama 38-nerių įstojau mokytis į Kauno kolegiją, studijavau dieniniame skyriuje. Pamenu, studijų drauges, kurios buvo mano dukros metų kolegės“, – pasakoja pašnekovė.

R. Karkazienė džiaugiasi, mat turėjo galimybę po mokslų kolegijoje studijas tęsti Kauno technologijos universitete. Čia ji pasirinko Inovacijų valdymo ir antreprenerystės studijas, kurios yra skirtos visiems, siekiantiems ambicingų tikslų karjeros kelyje.

„Šios studijos mane išlaisvino iš kompleksų. Kai kurias žinias užtvirtinau, bet kartu susikroviau didžiulį bagažą naujų. Studijų metu susipažinau su nuostabiais žmonėmis. Šiuo metu kiekvieną dieną darbe panaudoju žinias, kurias įgijau šiose studijose“, – teigia pardavimų specialistė.

R. Karkazienė įsitikinusi, kad kiekvienas iš mūsų gali pildyti savo svajones, o amžius – tikrai ne riba pradėti mokytis.

Šiuolaikinis žmogus – besimokantis visą gyvenimą

Kauno technologijos universiteto docentė L. Užienė įsitikinusi, kad šiandien, siekiant augti ir pilnavertiškai realizuoti save profesiniame kelyje ir gyvenime – būtina mokytis nuolat. Tyrimais patvirtinta, jog technologinė sparta šiandien yra tokia didelė, jog praėjus trims metams mes prarandame arba pasensta pusė mūsų naujai įgytų žinių. Praeityje liko laikai, kai magistro ar daktaro mokslo laipsnį įgydavome visam gyvenimui. Šiandien, siekdami sėkmės profesiniame kelyje, kryptingai žinias atnaujiname mažiausiai kas penkeri metai.

„Dirbti su brandžia auditorija labai įdomu, diskusijos gilios, dažniau keliami strateginio lygmens klausimai, dalijamasi turtinga praktine patirtimi. Brandesnio amžiaus studentai labiau linkę dalintis, diskutuoti, ieškoti nestandartinių sprendimų. Jiems studijos – atgaiva ir kardinalus kasdienybės pasikeitimas. Pastebime, kad brandesni studentai labai reiklūs sau ir kolegoms, linkę nepalikti spragų, neišsiaiškintų klausimų, susikoncentravę į esmę, nuolatos ieško naujos vertės sau ir savo organizacijai. Studijos šiandien neturi jokios amžiaus ribos. Universitete atsiveriančios galimybės savaip vilioja tiek jaunimą, tiek jau patyrusius profesionalus“, – teigia docentė.