„Šiuolaikiniai sėkmingų organizacijų vadovai mokosi ir tobulėja kasdien. Jeigu jaunoji karta didžiausią dėmesį studijose skiria naujausioms technologijoms ir sprendimams, tai į studijų suolą sugrįžę vadovai ieško naujų asmeninio augimo formų, lavina strateginį mąstymą, semiasi naujų įžvalgų, atnaujina savo žinias inovaciniuose kontekstuose, dalijasi patirtimi išeidami už savo socialinio rato ribų, mobilizuoja save naujiems iššūkiams ir sumanymams“, – teigia pašnekovė.

Vadovė, kuriai mokslų – niekada negana

Saulė Motiejūnienė – linų perdirbimo įmonės vadovė. Ši specialistė būdama vyresniame amžiuje ir savo rankose valdydama nemažą verslą sugebėjo baigti net keletą studijų pakraipų, kurios, pasak jos, padarė didelę įtaką gyvenimui.

„Mūsų įmonė – užsienio kapitalo. Užsiimame ilgo ir trumpo linų pluošto šukavimu, kotonizuojame trumpą linų pluoštą. Turime dvi gamybines įmones Kauno rajone ir Panevėžyje. Žaliavos pirkimu ir pardavimu užsiima mūsų motininė įmonė Belgijoje. Čia dirbu jau daugiau nei 20 metų. Pradėjau nuo administratorės pareigų“, – pasakoja pašnekovė.

S. Motiejūnienė prisimena, kad prieš šias, administratorės pareigas, aštuonerius metus ji augino vaikus. Jos įgyta profesija tada buvo visuomeninio maitinimo inžinierė-technologė. Po keleto metų dirbant administratore, specialistei tuometinis įmonės vadovas pasiūlė savo pareigas, vos tik jis išeis į pensiją.

Foto: Shutterstock

„Buvau labai pakylėta tokio jo pasitikėjimo, bet supratau, kad man stinga vadybinių žinių. Kai įstojau į Kauno technologijos universitetą, Verslo administravimo magistro studijas, tuo metu man buvo 46 metai“, – teigia vadovė.

S. Motiejūnienė pradėjusi studijas jau vadovavo gamybiniam padaliniui Panevėžyje. Pasak jos, įgytos žinios jai labai pravertė. Specialistė pastebi, kad vadovaudama pradėjo intuityviai elgtis taip, kaip buvo rekomendavę dėstytojai.

„Studijų metu atsirado tiesioginis ryšys tarp teorinių žinių ir praktikos. Šie mokslai man suteikė didesnį pasitikėjimą savo jėgomis bei parodė, kad gyvenime pasirinkau tikrai teisingą kelią“, – džiaugiasi pašnekovė.

Jos nuomone, magistro laipsnio verta siekti ne iš karto po bakalauro studijų baigimo, o jau padirbus mėgstamoje srityje. Taip žmogus bus išsigryninęs, kokių žinių jam trūkstą, kokia linkme nori tobulėti ir augti kaip specialistas. Magistro studijose, kurias pasirinko S. Motiejūnienė, mokėsi išskirtinai tik vadovai. Tai, pasak jos, labai vertinga patirtis, mat įmonių vadovai čia susirenka su savo patirtimi, gali pasitarti, pasilyginti, padiskutuoti aktualiomis visiems vadovams temomis.

„Prieš dvejus metus, kuomet man buvo 58-neri, nusprendžiau, kad noriu mokytis toliau. Tuomet įstojau į ISM vadybos ir ekonomikos universitetą, organizacijų konsultavimo studijų programą. Tikėjau, kad šių studijų pagalba galiu savo vadovavimo patirtį pritaikyti konsultuojant jaunesnius kolegas. Baigusi šias studijas esu labai patenkinta – sužinojau, kokius metodus galima pritaikyti konsultuojant kitus ar vadovaujant verslui. Šias žinias šiandien taikau vadovaudama savo komandai, siekiant didesnio įmonės produktyvumo, padrąsinant darbuotojus siekti išsikeltų tikslų“, – teigia S. Motiejūnienė.

Pasak jos, studijos suteikia galimybę vadovui pamatyti kur ir kokių žinių gali įgyti įmonės darbuotojai. Taip jie gali kryptingai augti ir tobulėti ta linkme, kuri svarbi įmonei.

Foto: Shutterstock

„Studijų metu sutikau įvairių žmonių. Su jais galėjau pasikalbėti, pasisemti idėjų, pamatyti, kokius skirtingus verslus žmonės kuria ir su kokiomis problemomis susiduria. Tai man leido į viską pažvelgti kitu kampu, gauti koncentruotą, neišmėtytą, pačia naujausią informaciją iš savo srities profesionalų. Studijų metu galėjau pasidžiaugti jaunais žmonėmis, jų siekiu kurti sėkmingus verslus, jiems vadovauti. Puiku ir tai, kad tiems jauniems žmonėms mano patirtis taip pat buvo naudinga“, – džiaugiasi pašnekovė.

Specialistės teigimu svarbu tai, kad vadovaujant verslui ir grįžus į studijų suolą tu vėl tampi studentu, kuriam svarbiausia – mokymosi procesas. Visai nesvarbu, kokio lygio vadovas esi, universitete – visi studentai lygūs.

Žinių stygius paskatino mokytis

Jovita Mažeikienė sėkmingai vysto statybų verslą bei jam vadovauja. Specialistė taip pat dirba finansavimo srityje, yra Centro kredito unijos valdybos narė bei plėtros vadovė. Bakalauro studijas pašnekovė rinkosi ne iškarto, o praėjus kuriam laikui po dukros auginimo.

„Pamenu, studijuodama jau dirbau įmonėje, kuri vertėsi prekyba naftos produktais. Nors pabaigusi mokslus ir toliau dirbau ten pat, įkūrus dar dvi smulkias įmones supratau, kad nesu brandi versle ir negaliu savo pareigų atlikti nepriekaištingai, nes man trūksta žinių. Man trūko gilesnio supratimo, kaip veikia verslas“, – pasakoja pašnekovė.

Susilaukus antrosios dukros specialistė įstojo mokytis į Kauno technologijos universitetą, Vadybos ir verslo administravimo magistro studijas, skirtas vadovams.

„Man studijos labai patiko. Sutikau puikių žmonių. Grupėje studijavo didelių Lietuvos ir tarptautinių įmonių vadovai. Besimokydama įgijau teorinių žinių, kurios man praverčia darbe, taip pat supratau, kad visi „didieji“ vadovai – tokie patys žmonės, kaip ir aš“, – teigia J. Mažeikienė.

Vadovė prisimena, kad magistro baigiamąjį darbą rengė žymiai atidžiau, nei bakalauro. Jam skyrė daugiau laiko, itin atidžiai domėjosi ir gilinosi.

„Manau, kad žmogus turi mokytis nuolat. Gyvenimas – judesys ir veiksmas. Po magistro studijų baigiau daugybę įvairių mokymų ir kursų. Esu įsisavinusi buhalterinę apskaitą, mokiausi italų kalbos, šiuo metu intensyviai tobulinu anglų kalbą“, – pasakoja pašnekovė.

Specialistė teigia, kad tobulėti norimoje srityje gali kiekvienas to trokštantis. Įmonės vadovai – ne išimtis. Įgiję tam tikrų žinių vadovai ne tik jas pritaikys įmonėje, tačiau kartu patobulės ir kaip asmenybės.

Foto: Shutterstock

Vadovai – stropesni studentai

Kauno technologijos universiteto docentė dr. L. Užienė pastebi, kad įmonių vadovai į studijas grįžta būdami labai motyvuoti, o dirbti su jais – labai įdomi patirtis. Studijų suole vadovai iki smulkmenų gilinasi į pateiktas situacijas, provokuoja dėstytoją ir kolegas netikėtiems požiūriams, siekia suprasti, kaip nagrinėjami sprendimai veikia praktikoje, įrankius ir metodikas čia pat aprobuoja savo organizacijos ar industrijos kontekstuose.

„Tobulėja ne tik trumpam į studijų suolą sugrįžtantys vadovai. Įgytos žinios keičia organizacijas. Atsiveria naujos verslo modelių ir inovacijų vystymo perspektyvos. Įmonių ir organizacijų vadovai siekia koja kojon žengti su pritraukiamais jaunaisiais talentais, noriai gilinasi į naujausias metodikas ir technologijas, domisi mokslo tyrimų rezultatais, ieško būdų auginti savo organizacijas, stiprinti jų konkurencingumą. Tik nuolat besimokantys vadovai gali tinkamai atstovauti įmonėms šiandienos dinamiškoje verslo aplinkoje, užtikrinti kryptingą ir pilnavertį jų potencialo augimą bei sukurti terpę, kurioje norėtų burtis ir kurti motyvuoti, žingeidūs ir profesionalūs darbuotojai“, – teigia Dr. L. Užienė.