Teks išmokti gyventi su robotais

Anot „Alliance for Recruitment“ personalo atrankos kompanijos konsultantės Ievos Makarevičiūtės, galima pamatyti tendenciją, kad didžioji dalis perspektyviausių ateinančio dešimtmečio specialybių orientuotos į skaitmeninę erdvę: „Akivaizdu, kad vis labiau judame į kompiuterių pasaulį, natūraliai atsiranda vis daugiau specialybių, kurios reikalauja tam tikrų įgūdžių iš mūsų rinkos specialistų.“

Noras iš mokslinių institucijų tokius specialistus ruošti, anot I. Makarevičiūtės, yra didelis, tačiau tokie specialistai būna paruošti iš labiau teorinės pusės: „Jie gauna žinias, tačiau šiandienos rinkai ypatingai reikia gebėjimo teorinius įgūdžius panaudoti praktikoje.“

Nors daug kalbama apie specialybes, reikalaujančias tiksliųjų mokslų išmanymo, humanitarai irgi turės, ką veikti: „Kalbame apie robotus ir sistemas, bet visa tai kuria žmonės. Reikia žmogiško prisilietimo, jausmų, humanitarinių vertybių. Manau, kad yra labai daug potencialo ir humanitarinių mokslų sričiai, tiesiog reikės prisitaikyti prie naujovių ir išmokti gyventi su robotais, sistemomis.“

Atlyginimai gali siekti 3000 Eur ir daugiau

Koks tokių specialistų atlyginimas? „Uždirbti galima ir neblogai. Iš išvardytų specialybių tose, kurios orientuotos į programavimą, programavimo kalbų naudojimą, patyrę specialistai gali uždirbti iki 3000 Eur į rankas ir daugiau. Tuo tarpu elektronikos inžinieriai – iki 2500 Eur, marketingo specialistų atlyginimas gali būti 1800 Eur ar 2000 Eur į rankas“, – pasakoja I. Makarevičiūtė.

Robotai

Atlyginimai Lietuvoje, sako pašnekovė, – konkurencingi, tačiau pandemija parodė, kad galima sėkmingai dirbti iš namų, tad didėja galimybės darbo ieškoti pas užsienio darbdavį, sudarantį galimybes darbuotis nuotoliu.

Lietuvos darbo rinka, anot personalo atrankos specialistės, susivienodino su vakarietiška – pastebima tų pačių specialistų paklausa, tačiau ar tai reiškia kylančią grėsmę kitų specialybių atstovams likti nereikalingiems?

„Robotizacija ir skaitmenizacija gali tam tikrą specialybių dalį išstumti iš rinkos. Greičiausia tai bus specialybės, kur daugiau rankinio darbo ar susietos su administracine veikla.“ Visgi, pašnekovės teigimu, robotai žmogaus neišstums: net kai kurioms specialybėms nykstant, atsiras kitos ir žmogaus prisilietimas išliks reikalingas.

Skaitmeninio marketingo specialistas ir influenceris – tas pats?

Skaitmeninio marketingo specialistas – viena specialybių, kuri, tikimasi, bus itin paklausi artimiausiu metu. Šios srities atstovo nereikėtų painioti su dabar taip populiariais influenceriais. Anot pašnekovės, influenceriai dažniausiai gerai išmano kažkurią vieną platformą – Instagramą ar Feisbuką ir gauna užsakymą su pilnai suformuluota instrukcija, ką ir kaip reikėtų daryti, tuo tarpu skaitmeninio marketingo specialistai kuria kampanijas nuo pat jų pradžios.

Asociatyvi nuotr.

Vienok, influencerių laikas, anot Ievos, dar tikrai neartėja prie pabaigos: „Jie išliks didelė mūsų gyvenimo dalis, ypatingai, kai viskas dar daugiau keliasi į skaitmeninę erdvę, jie tapo neatsiejama marketingo strategijos dalis.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (154)