Tarp labiausiai pageidaujamų „minkštųjų“ įgūdžių išsiskiriama lyderystė, projektų valdymas, gebėjimas komunikuoti bei dirbti komandoje, valdyti laiką, priimti strateginius sprendimus. Šie gebėjimai dažniausiai ugdomi ruošiant marketingo, pardavimų, verslo, vadybos, strateginio bei organizacijų valdymo ir panašių profesijų specialistus. Kodėl ketvirtosios pramonės revoliucijos ir technologijų amžiuje taip reikalingi šie specialistai ir kodėl jie išliks geidžiamiausių darbuotojų viršūnėje?

Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Verslo vadybos fakulteto (VVF) dekanė prof. dr. Jelena Stankevičienė paaiškina – kol automatizuotos mašinos ir robotai perima didžiąją dalį fizinių ir rutininių darbų, užduotys, kurios paliekamos žmonėms, daugiausiai remiasi „minkštaisiai“ įgūdžiais. „Studijuojant verslo programas daug dėmesio skiriama socialinių įgūdžių lavinimui. Tokie gebėjimai kaip darbas komandoje, viešasis kalbėjimas, lyderystės, projektų valdymo, kritinio mąstymo, problemų sprendimo, planavimo ir laiko valdymo gebėjimai kartu su ekonominių ir finansinių procesų supratimu tinkami įvairiose pramonės šakose, todėl lengviau prisitaikoma prie ateities pokyčių, paprasčiau pereinama iš vieno verslo sektoriaus į kitą“, – sako J. Stankevičienė.

Technologijų įsigalėjimas beveik visose srityse sukūrė daug naujų darbo vietų ir jos nėra vien tik susijusios su techninėmis specialybėmis. „Technologijų bumo padariniai – spartus darbo vietų, susijusių su klientų aptarnavimu, marketingu, pardavimais, augimas. Klientų radimas, tikslingas pasiekimas, sėkmingas sandorio sudarymas, ryšių išlaikymas bei vartotojo pasitenkinimo užtikrinimas yra esminiai sėkmingo verslo aspektai. Be vadybinės grandies šie procesai neįsivaizduojami. Bet kuri nauja technologija ar inovacija pati savaime bus bevertė, jei nebus komercializuota, tinkamai pateikta, pristatyta investuotojui ar vartotojui. Reikalingi žmonės, kurie tarpininkautų tarp technologijų kūrėjų ir jų naudotojų, supažindintų su vykstančiomis ir artėjančiomis naujovėmis, permainomis“, – akcentuoja VVF dekanė.

VGTU Verslo vadybos fakulteto (VVF) dekanė prof. dr. Jelena Stankevičienė

Vis daugiau su technologijų plėtra ir inovacijomis susijusių įmonių suvokia, kad patys kūrėjai negali tinkamai atlikti „minkštųjų“ įgūdžių reikalaujančių darbų ir valdyti procesų. O tiems, anot J. Stankevičienės, kurie dar to nesupranta, dažniausiai tenka skaudžiai pasimokyti: „Per daug dažnai dideli ir svarbūs projektai žlunga vien dėl netinkamos vadybos, menkų lyderystės įgūdžių ar prasto komunikacijos tarp komandos narių valdymo. Laimi tos įmonės, kurios investuoja į gerus ir tinkamai pasirengusius vadybininkus, projektų vadovus ir kitus specialistus.“

Pasaulio ekonomikos forumo prognozės rodo, kad ateinančiasi dešimtmečiais darbo vietų skaičius labiausiai augs verslo ir finansų bei valdymo ir pardavimų srityse. „LinkedIn“ 2018 m. sudarytas labiausiai reikalingų profesijų sąrašas taip pat skelbia, kad šalia technologinių profesijų populiarumo viršūnėje išlieka ir į bendravimą su klientais orientuotos profesijos – marketingas, pardavimai, vadyba, strateginis valdymas.

„Visame pasaulyje FAME (finansų, apskaitos, vadybos ir ekonomikos; angl. finance, accounting, management and economics) grupės studijų programos yra vienos populiariausių. FAME grupės studijų programos apima ekonomiką, finansų valdymą, žmogiškųjų išteklių valdymą, rinkodarą ir marketingą, verslininkystę, verslo analitiką, verslo logistiką, strateginį valdymą ir kt. Į šiais programas išlieka didžiausi stojimo konkursai. Pagrindinės to priežastys – verslo studijos paliečia visas gyvenimo ir darbo sritis, atveria itin plačias galimybes ir įvairius karjeros kelius, šių profesijų atstovai visada yra geriausiai apmokamų profesijų sąraše“, – užtvirtina VGTU Verslo vadybos fakulteto dekanė.

Užsakymo nr.: PT_78590355