STEAM – tai daugybę metų egzistuojantis, tačiau iki šiol Lietuvoje ne itin dažnai taikytas mokymosi būdas, skatinantis visapusišką moksleivių įsitraukimą, atskleidžiantis kūrybinį jų potencialą, formuojantis kritinį mąstymą ir problemų sprendimo gebėjimus. Tokio ugdymo mokiniai mokosi per patyrimus, eksperimentuodami, bandydami realybėje pritaikyti turimas teorines žinias.

Todėl STEAM „Juodosios dėžės klubas“ kviečia visus Lietuvos mokytojus bei jų mokinius priimti juodosios dėžės iššūkį.

„Šį iššūkį sukūrėme tam, kad atskleistume mokinių kūrybiškumą bei jų potencialą. Šiais laikais dauguma vis dar mokosi pagal senąją sistemą, kurioje tiesiog reikia išmokti tam tikrus dalykus, tačiau jau akivaizdu, kad daug reikšmingesni dalykai – tai kūrybiškumas ir inovatyvumas. Juose mes atrandame tikrąją žmogaus vertę“, – sako vienas iš iššūkio kūrėjų, netrukus duris atversiančio Utenos STEAM centro metodininkas Tumas Navickas.

Taigi STEAM „Juodosios dėžės klubas“ bendrojo mokyklų ugdymo mokytojus kviečia suburti komandas kartu su mokiniais iki 10 asmenų. Dalyvių lauks įvairiomis virtualiomis priemonėmis užpildyta juodoji dėžė, kurią komandos turi panaudoti galvodamos idėją, skirtą palengvinti kosmonauto Marse ryto rutiną. Juodąją dėžę galima atsisiųsti interneto svetainėje Steamklubas.lt.

Anot pašnekovo, visi vaikai iš prigimties yra smalsūs, todėl tinkamai paskatinti jie neabejotinai gali parodyti savo sugebėjimus programuoti, projektuoti ir pasitelkę savo kūrybiškumą, spręsti ne vaikiškas problemas.

„Iššūkis visų pirma skatina pagalvoti, su kokiomis problemomis Marse gali susidurti astronautai. Tikslaus atsakymo į šį klausimą nėra, tad iššūkio dalyviams paliekama labai daug erdvės fantazijai ir pamąstymams. O klausimas išties svarus, juk greičiausiai ne už kalnų tie laikai, kai iš tiesų keliausime į Marsą ir bandysime ten įsikurti. Esu įsitikinęs, kad šio iššūkio metu atsiras idėjų, kurias bus galima panaudoti praktiškai vienoje ar kitoje srityje“, – sako T. Navickas.

Norintieji dalyvauti projekte iki šių metų lapkričio 29 dienos gali atsisiųsti juodąją dėžę, suformuoti komandą ir registruoti ją iššūkiui. Geriausiai išpildytos idėjos autoriams atiteks pagrindinis konkurso prizas – edukacinė kelionė komandai į vieną iš STEAM tematikos centrų Europoje. Šioje programoje nėra amžiaus limito, tad kviečiami dalyvauti visi mokytojai bei jų mokiniai.