Geriau valgyti šaltas salotas nei mikrobangų krosnelėje pasišildytus vakarykščius patiekalus“, – teigia VMG kulinarinio žurnalo vyr. redaktorius ir kulinarinių knygų autorius Alfas Ivanauskas.

Anot jo, šio principo neturėtų pamiršti ir tie, kurie neįsivaizduoja savo dienos be dubenėlio sriubos: kelis kartus šildytos sriubos geriau apskritai atsisakyti. Verčiau pasinaudoti Alfo siūloma gudrybe, kaip net ir darbe pasigaminti šviežios sriubos. „Namie pasigaminkite sultinio ir susipilkite jį į termosą. Atskirai pasirūpinkite būsimos sriubos priedais: tai gali būti morkos, grikiai, virtos vištienos gabaliukai, paprika ar kt. Atėję į darbą visus ingredientus tiesiog sumeskite į termosą ir palikite kuriam laikui – tokia sriuba bus nepalyginamai sveikesnė už šildytą“, – moko A. Ivanauskas.

Alfas Ivanauskas

Jis primena, kad taip pat dažniausiai pamirštama pusryčių svarba – jie yra būtinas visos dienos energijos šaltinis. Kita klaida – valgoma per retai: „Tarp trijų pagrindinių visos dienos valgymų turėtų būti 2–3 užkandžiavimai. Beje, tai padeda per daug neprisivalgyti vakare, kai geriausiai tinka lengvesnis baltyminis maistas.“

Atsakingai paruošta priešpiečių dėžutė

Dar išradingesniems tenka būti tėvams, ruošiantiems priešpiečių dėžutes savo atžaloms. Antradienį surengtuose priešpiečiuose, kuriose dalyvavo ir garsios Lietuvos mamos su savo vaikais, mitybos specialistė Raminta Bogušienė pristatė „Lidl“ užsakymu atliktos apklausos apie vaikų priešpiečių dėžutes rezultatus. Anot specialistės, didžiausias paradoksas tai, kad tėvai supranta naminio maisto svarbą, tačiau savo vaikams į priešpiečių dėžutes dažniausiai deda iš menkaverčių produktų pagamintų sumuštinių, daug cukraus turinčių javainių batonėlių, sūrelių ir netgi įvairių saldumynų.

R. Bogušienės teigimu, labai svarbu lavinti vaiko skonį ir pratinti jį prie sveikų maisto produktų, o tą patį sumuštinį taip pat galima pagaminti taip, kad jis taptų naudingas sveikatai. Tereikia menkaverčius maisto produktus pakeisti sveikais, pavyzdžiui, vietoj balto batono rinktis juodą grūdėtą duoną, fermentinį sūrį ar mėsą verčiau pakeisti ankštinių kultūrų ar avokado užtepėle, šviežiomis daržovėmis, kitais žalumynais.

Specialistė mokė, kad yra produktų, kurių neturėtų būti vaikų priešpiečių dėžutėse, pavyzdžiui, rūkytų, sūdytų mėsos gaminių, daug cukraus turinčių pieno produktų, riebaluose virtų gaminių, saldžių gazuotų gėrimų, produktų, kurių sudėtyje yra hidrintų riebalų, ir kt. Tėvai turėtų pasirūpinti, kad vaikų racione netrūktų įvairių daržovių ir žalumynų, daug skaidulinių medžiagų turinčių užkandžių iš grūdinių ar ankštinių kultūrų, riešutų ir sėklų, geriamojo vandens, raugintų pieno produktų ir kt.

Tenka pasitelkti gudrybes

Renginyje kelis sveikus vaikų priešpiečiams tinkamus patiekalus pristatęs A. Ivanauskas susiduriančius su sunkumais, kai vaikai atsisako valgyti vieno ar kito produkto, drąsino nenuleisti rankų. „Kartais vaikus reikia apgaudinėti arba juos pergudrauti. Pavyzdžiui, jei vaikas sako, kad nemėgsta ir nevalgys avokado, galima jo įdėti į trintą kokteilį – taip vaikas pamažu pripras prie jo skonio“, – mokė kulinaras.

Kitas jo patarimas – įsileisti vaikus į virtuvę ir leisti jiems patiems gaminti maistą. Anot A. Ivanausko, taip bus patenkintas jų smalsumas ir jie greičiau pamėgs tam tikrus maisto produktus.