Išsikrovęs akumuliatorius nulėmė santykių baigtį

Naujienų portalo Delfi skaitytoja Gabija sutiko pasidalinti dabar jau šypseną keliančia istorija apie užgesusį automobilio akumuliatorių ir išsyk išblėsusius jausmus.

„Prieš kelerius metus, kai dar buvau studentė, turėjau darbą, kuris buvo netoli mano namų, tačiau į jį vis tiek važiuodavau automobiliu. Matyt, dėl važinėjamų trumpų atstumų akumuliatorius po truputį išsikvėpė“, – istorijos pradžią prisimena mergina.

Gabija prideda, kad nematė jokių akumuliatoriaus išsikrovimo ženklų, kol vieną dieną automobilis galiausiai neužsikūrė.

„Vieną vakarą su tuomet dar mažai pažįstamu vaikinu susitarėme susitikti. Kadangi po darbo dienos buvau pavargusi ir nenorėjau daug vaikščioti, pas vaikiną važiavau su mašina, paskui patraukėme į netoli esančią automobilių stovėjimo aikštelę“, – pasakoja vairuotoja.

Asociatyvi nuotr.

„Pasėdėjome, pasikalbėjome ir atėjo metas važiuoti namo. Kiek besukau raktelį, mašina vis kosėjo ir nejudėjo iš vietos. Natūralu, kad išsigandau, bet vaikinas, panašu, išsigando dar labiau“, – šypsosi Gabija.

Mergina pasakoja, kad jos tuometinis draugas nesiėmė jokių veiksmų, nekvietė pagalbos, todėl iniciatyvos ėmėsi ji pati.

„Buvau pastebėjusi, kad į automobilių stovėjimo aikštelę yra atvažiavęs sunkvežimis. Sukaupusi drąsą, pabeldžiau į vairuotojo dureles, o jas atidaręs vyras išsyk ėmė spręsti problemą. Mano išsikrovusį akumuliatorių pakrovė su laidais“, – dėsto mergina.

„Vaikiną parvežiau namo, tačiau daugiau niekada su juo nebesusitikau“, – prisimena Gabija.

Paaiškino, kaip teisingai įkrauti akumuliatorių

UAB „Marton“ direktoriaus pavaduotojas Dainius Dambrauskas paaiškino, dėl kokių priežasčių gali išsikrauti automobilio akumuliatorius.

„Visų pirma, akumuliatorius gali išsikrauti dėl netvarkingos elektroninės įrangos. Jei netinkamai funkcionuoja generatorius, jis nepakrauna akumuliatoriaus pakankamai“, – sako specialistas. Jis priduria, kad generatorius turi krauti akumuliatorių 13,7-14,3 volto srove.

„Automobilyje taip pat gali būti srovės nuotėkis. Srovė nuteka į automobilio kėbulą ir tai yra kaip papildomas energijos eikvojimas, dėl kurio akumuliatorius išsikrauna“, – dar vieną priežastį atskleidžia pašnekovas.

Asociatyvi nuotr.

Jis primena, kad akumuliatorius gali išsikrauti dėl nepakankamo jo įkrovimo. „Dažnai akumuliatoriaus gnybtai yra nepilnai užveržti, o kontaktai – oksidavęsi“, – sako D. Dambrauskas.

„Kai lauke yra šalta, pats akumuliatorius išsikrauna, o jo įkrovimas vyksta žymiai lėčiau. Geriausia įkrauti akumuliatorių esant 20 laipsnių šilumos“, – žiniomis dalijasi specialistas.

Automobilių serviso atstovas pastebi, kad automobilio akumuliatoriui išsikrovus žiemą, dažniausiai griebiamasi pagalbos laidais. D. Dambrauskas nurodo, kaip teisingai reikėtų įkrauti mašinos akumuliatorių.

Specialistas aiškino, kad panorę užvesti automobilį nuo kitos transporto priemonės, vairuotojai turėtų neskubėti ir būti itin atidūs. Pirmiausia „krokodilais“ vadinamais užvedimo laidais reikėtų sujungti akumuliatorių „pliusus“, o tik tada žnyples uždėti ant „minusų“.

Automobilio siunčiami ženklai apie išsikraunantį akumuliatorių

Giedrius Petrikas, „Lietuvos draudimo“ Transporto žalų skyriaus vadovas, paaiškina, kaip vairuotojas gali suprasti, kad artinasi nemaloni situacija.

„Apie senstančią ir įkrovos nebelaikančią akumuliatoriaus bateriją vairuotojas dažniausiai sužino vienu nemaloniausių būdų – automobilis tiesiog nebeužsiveda“, – sako specialistas.

Asociatyvi nuotr.

Anot jo, jei ryte atsisėdus į automobilį ir bandant paleisti jo variklį yra girdimas sunkus variklio prasisukimas, tai yra pirmas požymis, kad automobilio akumuliatorius yra nusilpęs.

„Prietaisų skydelyje įsižiebianti indikacija dėl akumuliatoriaus krovimo taip pat yra svarbus požymis, rodantis, jog automobilio elektros sistemoje yra gedimas, kuris gali nulemti akumuliatoriaus būklę. Akumuliatorių greičiau iškrauna tie vairuotojai, kurie ilgą laiką praleidžia nevažiuojančiame automobilyje – klauso radijo, jungia įvairius prietaisus krauti, taip pat dažniau ši problema gali atsitikti tiems, kas važiuoja itin trumpus atstumus ir ypač šaltuoju metų laiku“, – paaiškina pašnekovas.

G. Petrikas pastebi, kad vairuotojai patys imasi spręsti išsikrovusio akumuliatoriaus problemą, be ar tai tikrai saugu?

„Dėl prastų laidų, netvarkingų gnybtų galimi elektros srovės šuoliai. Supainiojus polius ir sujungus laidus netinkamai, įvyksta trumpas jungimas. Dėl šių dažniausiai pasitaikančių priežasčių gali sudegti elektrinių valdymo blokų dalys. Dažnu atveju šios dalys yra neberemontuojamos, jas tenka keisti naujomis“, – galimas grėsmes įvardina „Lietuvos draudimo“ atstovas.

Profesionali pagalba nesugadins automobilio

G. Petrikas informuoja, jog jei vairuotojas yra pasirinkęs „Lietuvos draudimo“ privalomosios civilinės atsakomybės draudimą, jam priklauso 10 nemokamų techninės pagalbos tarnybos kelyje paslaugų, tarp kurių – nemokama pagalba užvedant automobilio akumuliatorių.

„Išsikrovęs akumuliatorius – dažniausia priežastis, dėl kurios vairuotojai skambina į „Lietuvos draudimo“ techninės pagalbos tarnybą. Vien per septynis šių metų mėnesius meistrai vyko užvesti automobilių beveik 1000 kartų. Jei draudimo neturėtumėte ir reikėtų mokėti patiems, vidutiniškai tokia paslauga atsieina 58 eurus“, – teigia G. Petrikas.

Vyras prideda, kad nemokama techninė pagalba atvyks užvesti automobilio, tačiau jo transportavimas į servisą bus nemokamas tik tiems klientams, kurie turi išplėstinę techninės pagalbos paslaugą arba yra apdraudę automobilį KASKO draudimu.

„Tik privalomojo draudimo klientams paslauga teikiama vietoje, o transportavimas nepriklauso“, - teigė G. Petrikas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (222)