Eksperimento metu 4 dalyviai bandė prisiskambinti draugams aiškindami, neva važiuojant iš Vilniaus į Nemenčinę sprogo padanga ir jiems reikia pagalbos. Tiesa, po eksperimento paaiškėjo, kad draugų pagalbos sulauktų tik 2 dalyviai – kitiems tektų suktis iš padėties savo jėgomis.

Draugams skambinta apie 15–16 val. darbo dienos – nors dalis atsiliepusiųjų atsisakė padėti dėl darbų, kiti buvo pasiruošę dėl nelaimėje atsidūrusio bičiulio viską mesti ir iškart skubėti į pagalbą.

Kaip reagavo į eksperimento dalyvius ištikusią bėdą jų draugai, žiūrėkite reportaže.

Sprogus padangai, svarbiausi – trys dalykai

Techninę pagalbą kelyje teikiančios įmonės „Traliukas24“ vadovas Audrius Bartnikas teigia, kad sprogusi padanga – viena dažniausių priežasčių, dėl kurių vairuotojai kreipiasi į techninės pagalbos specialistus.

„Būna, padangos sprogsta, būna, mašina neužsiveda ar nustoja važiuoti. Dėl tokių dalykų dažniausiai kreipiasi. Dažnai būna, kad vairuotojai neturi domkrato ar rakto, su kuriuo atsuktų ratą“, – pastebi A. Bartnikas.

Anot jo, vienintelė tokiose situacijose gelbstinti išeitis – atsarginis ratas, tačiau net ir jį turintiems ne visuomet pavyksta problemą išspręsti be pagalbos.

„Nuo padangų sprogimo niekas nėra apsaugotas – dažnai tai nutinka pataikius kažkur į duobę ar pasigavus kokią vinį. Tokiose situacijose tiesiog reikia su savimi turėti tai, kas priklauso – atsarginį ratą, domkratą. Tada būtų galima pakeisti sprogusią padangą. Žinoma, tie, kurie negali patys pasikeisti, kreipiasi techninės pagalbos – būna tokių, kurie sako, kad pas mane viskas yra, bet aš nesugebėsiu. Tokiais atvejais atvažiuoji ir pagelbėji žmogui, kuris tiesiog pats negali to pats padaryti“, – aiškina A. Bartnikas.

Kokiais atvejais ir kaip gali padėti draudimas?

Kaip aiškina „Lietuvos draudimo“ Transporto žalų skyriaus vadovas Giedrius Petrikas, apie 31 proc. atvejų vairuotojai kviečia techninę pagalbą išsikrovus akumuliatoriui, 18 proc. skambučių prašo padėti pakeisti pradurtą padangą. 11 proc. vairuotojų reikia padėti atrakinti duris, nes raktai būna užtrenkti, dar 5 proc. – ištempti užklimpus. Neturint draudimo su technine pagalba užvedimas išsikrovus akumuliatoriui kainuotų apie 58 eurus, padangos pakeitimas – apie 65 eurus.

Anot jo, regionų gyventojams problemų dažniau kyla dėl pradurtos padangos ir purve įklimpusio automobilio, avarinio durelių atrakinimo. Savo ruožtu miestuose į draudikus paprastai kreipiamasi dėl neužvedamų automobilių. Čia dažnesni ir iškvietimai dėl automobilio transportavimo po avarijos.

„Techninės pagalbos tarnyba mieste įsipareigoja atvykti ne vėliau kaip per 60 minučių, įvykiui atsitikus magistralėse ir greitkeliuose, respublikinės ir rajoninės reikšmės keliuose su asfalto danga – 90 minučių, o kituose keliuose – per 180 minučių. Techninė pagalba nemokamai nesuteikiama, jei automobilis tiesiog sugedo ir jį reikia vežti į servisą. Tokiu atveju reikia įsigyti papildomą techninės pagalbos paketą”, – aiškina G. Petrikas.