Draudimo žalų ekspertai ir automobilių techninės priežiūros meistrai teigia, kad sugedusi keliautojų ekipažo nuotaika – bene menkiausia problema, kuri gali nutikti, jeigu automobilyje pasibaigia degalai.

„Visų pirma, vairuotojams turi rūpėti saugumas. Kai važiuojate su degalų likučiais, gali nutikti taip, kad variklis užges intensyviame eismo sraute. Sustojus varikliui gali sutrikti vairo stiprintuvo, stabdžių stiprintuvo darbas. Tokiomis sąlygomis suvaldyti automobilį net patyrusiam vairuotojui tampa sudėtinga – kelyje gali susidaryti labai pavojinga situacija“, – konstatuoja automobilių techninės priežiūros ir remonto serviso „Moller Auto Savanoriai“ technikas Žilvinas Babianskas.

Gedimai gali išryškėti ne iš karto

Specialistas pažymi, kad šiuolaikiniai automobiliai smarkiai skiriasi nuo transporto priemonių, kurios miestų gatvėmis riedėjo prieš 20 metų. Į tai vertėtų atsižvelgti, kai įsižiebia įspėjimas, kad bake liko kritinis kiekis benzino arba dyzelino. „Jeigu leidžiate degalams visiškai išsekti, galite patirti didelių remonto išlaidų. Mat trūkstant degalų gali sutrikti įpurškimo sistemos veikla ir neįvykti degalų mišinio uždegimas. Kai nesudegę degalai patenka į išmetimo sistemą, gali būti pažeisti suodžių filtrai, katalizatorius, kitos kuro sistemos dalys – šios automobilio detalės yra brangios“, – aiškina serviso atstovas.

Pasak Ž. Babiansko, verta žinoti, kad dabartinių dyzelinių ir benzininių automobilių degalų tiekimo sistemose slėgis yra aukštas, todėl į sistemą patekęs oras gali padaryti didelės žalos. Specialistas atkreipia dėmesį, kad oras į degalų siurblį gali patekti ir tada, kai degalų filtras yra pakeičiamas neteisingai – būna blogai įstatytas arba sistema degalais užpildoma primityviai, ne pagal taisykles.

Po kelionės „tuščiu baku“ degalų tiekimo sistemos gedimai gali pasireikšti iš karto arba tik po kurio laiko. Taigi įprotis važinėti su paskutiniais degalų likučiais gali smarkiai sutrumpinti degalų tiekimo sistemos „tarnavimo“ trukmę.

Išgelbėja techninė pagalba

Bendrovės „Lietuvos draudimas“ Žalų departamento direktorius Artūras Juodeikis teigia, kad kelyje pasibaigę degalai yra viena iš priežasčių, kodėl transporto priemonės valdytojų civilinės atsakomybės privalomuoju draudimu (TPVCAPD) automobilį apdraudę klientai kreipiasi į techninės pagalbos tarnybą. „Kartu su privalomuoju draudimu mūsų klientai įgyja teisę gauti nemokamą pagalbą kelyje, jeigu jų nuosavoms reikmėms naudojamas automobilis įklimpsta, išsenka akumuliatorius, reikia pakeisti ratą ar atrakinti dureles, kai rakteliai pamesti arba užsitrenkę salone“, – vardija A. Juodeikis.

Bendrovės duomenimis, nemokamos pagalbos kelyje kasdien prireikia per 20 vairuotojų, turinčių sutartį su „Lietuvos draudimu“. Dalis jų prašo atgabenti degalų. Techninės pagalbos tarnyba nemokamai pristato iki 10 litrų benzino arba dyzelino – klientui tereikia apmokėti sąskaitą už atvežtą kurą.

Serviso technikas Ž. Babianskas mano, kad nemažai problemų vairuotojai galėtų išvengti, jeigu dažniau pavartytų savo automobilio eksploatacijos vadovą – instrukcijose yra aiškiai nurodoma, kiek degalų telpa automobilio bake, kiek kilometrų galima saugiai nuvažiuoti užsidegus indikatoriaus lemputei ir t.t. Pagal tai galima tiksliai apskaičiuoti, kiek degalų prireiks tolimai kelionei – kiek sustojimų reikėtų numatyti savo maršrute, kur veikia degalinės.

„Dauguma vairuotojų yra įpratę prieš kelionę pasitikrinti, kiek degalų yra bake. Jie paprastai žino, kiek benzino ar dyzelino reikia, kad automobilis įveiktų 100 kilometrų. Vis dėlto pasitaiko atvejų, kai dėl vienokių ar kitokių priežasčių degalai pasibaigia anksčiau, negu vairuotojas tikėjosi. Kad ir kur Lietuvoje mūsų klientus ištinka toks netikėtumas, į pagalbą atvyksta „Lietuvos draudimo“ techninės pagalbos meistrai“, – pažymi draudimo bendrovės Žalų departamento direktorius A. Juodeikis.