Kokios priežastys lemia, kad neužsiveda automobilis?

Anot „Inchcape Motors“ Kauno atstovybės serviso vadovo Artūro Kviliūno, esama trijų pagrindinių gedimų: nusėdęs akumuliatorius, problemos su degalų tiekimo sistema ir automobilio apsaugos sistemomis.

„Dažniausiai pasitaikantis gedimas – nepakankama automobilio baterijos galia. Užvesdamas automobilį, vairuotojas jaučia, kad „yra sukimas“, tačiau variklis neužsiveda. Jei akumuliatorius yra nusilpęs, nepakanka jo galios atsidaryti kuro vožtuvui, todėl automobilis ir neužsiveda. O automobilio baterija dažniausiai nusėda dėl užmaršumo: paliekamos degti lempos, salone neišjungiamos lemputės ar neuždaromas pirštinių skyrelis, kuriame automatiškai veikia apšvietimas“, – vardina A. Kviliūnas.

„Inchcape Motors“ Kauno atstovybės serviso vadovas pratęsia, kad antra neužsivedimo priežastis yra susijusi su degalų tiekimo sistema. Šaltuoju sezonu užšąla nepakeistame kuro filtre susikaupęs vanduo. Pasitaiko, kad naudojami nekokybiški degalai. Tokiu atveju, kuro padavimo sistemoje nesusidaro pakankamai slėgio, automobilis sunkiai važiuoja, pradeda trūkčioti arba nebeužsiveda variklis.

Trečia priežastis, dėl kurios neužsiveda automobilis, automobilio apsaugos sistema – nusėda pultelio ar imobilaizerio baterija.

Kas kaltas dėl to, kad automobilis neužsiveda?

„Kad kalta nusilpusi baterija, matyti, kai vedant automobilį jaučiate, jog starteris yra sukamas, bet automobilis neužsiveda. Tokia situacija dažniau pasitaiko automobilių su dyzeliniais varikliais savininkams. Šiems automobiliams reikalinga įtampa atidaryti degalų padavimo vožtuvui. Tokioje situacijoje atsidūrus, patarčiau nekankinti be reikalo automobilio, tai nepadės. Pasitaiko, kad yra blogi akumuliatoriaus kontaktai. Tuomet vedant automobilį girdisi peršokantis garsas „čik, čik, čik“. Jei nėra kontakto, vedant automobilį, prigęsta ar mirksi lemputės priekinėje konsolėje“, – aiškina A. Kviliūnas.

Anot jo, problemą degalų padavimo sistemoje išduoda situacija, kai bandant užvesti viskas lyg ir veikia, starteris suka variklį, bet automobilis neužveda. Beje, žiemos metu kartais neveikia pakaitinimo žvakės ir tai taip pat trukdo užvesti automobilį.

O jei problema – imobilaizeris, reikia žinoti, ką jis blokuoja. Jei blokuoja kuro siurblį, tuomet jausite, kad starteris suka variklį, bet jis neužsiveda.
Vairuotojas

„Įjungiant ir išjungiant apsaugos sistemą, girdime garso signalą. Pavyzdžiui, įjungiant garsinį signalą girdime vieną kartą, o išjungiant – du. Jei sistema sugedo, ji perspėja mus keturis ar penkis kartus. Suskaičiavus šiuos garsinius signalus, problemą galima identifikuoti pasižiūrėjus apsaugos sistemos aprašymą. Esant problemai, patarčiau susisiekti su specialistais, jie padės tiksliau identifikuoti gedimą“, – teigia jis.

Ką reikėtų daryti šiais skirtingais atvejais?

Jei problema akumuliatoriuje, patarčiau išsikviesti techninę pagalbą – ji užves automobilį. Dauguma automobilių yra apdrausti, tad galima pasinaudoti draudimo siūloma technine pagalba arba jei turite, garantiniu aptarnavimu.

Jei variklis neužsiveda dėl apsaugos sistemos blokavimo, taip pat siūlau iš karto kreiptis į profesionalus. Nedarykite labai dažnos klaidos – nebandykite pultelio viduje esančių detalių valyti, grandyti ar trinti tirpikliu. Dabartiniuose pulteliuose paviršiai yra dengiami plonu anglies sluoksniu, jei valysite, sugadinsite pultelį. Tokiu atveju, pakeisti bateriją jau nebeužteks.

„Patarčiau nelaukti paskutinės minutės ir reguliariai tikrinti baterijos įkrovimą. Jei seniai keitėte apsaugos pultelio bateriją, pakeiskite. Prieš šaltąjį sezoną patarčiau pasikeisti kuro filtrus, pasitikrinti sankabos, stabdžių sistemos skysčius. Po žiemos taip pat reiktų apžiūrėti automobilį – patikrinti visas sistemas, ar nėra pažeistų kuro ar stabdžių vamzdelių", - sakė specialistas.

Originalus akumuliatorius tarnauja vidutiniškai iki 6 metų, būna ir – ilgiau. Tai priklauso nuo to, kaip prižiūrimas automobilis, kaip dažnai jis eksploatuojamas. Labai dažnai naudojamo automobilio baterijos gyvavimo terminas – 4-5 metai.

„Visuomet rekomenduoju akumuliatorių pasitikrinti prieš žiemą ir pavasarį. Atvažiavus į servisą, patikriname bateriją ir, jei matome, kad reikia, rekomenduojame ją pakrauti. Jei baterija eksploatuojama jau kelis metus ir matyti, kad ji nusilpusi, rekomenduojame keisti.
Kad neužsiterštų degalų filtravimo sistema, rekomenduočiau piltis geresnės kokybės degalus žinomose degalinėse. Ir – periodiškai, pagal gamintojo rekomendacijas, keisti kuro filtrus.
Jei pastebėjote, kad negalite užrakinti automobilio iš toli, turite prieiti arčiau, pakeiskite pultelio elementą ir sistema vėl tarnaus kelis metus", - patarė specialistas.

Patarimai vairuojantiems automobilius su dyzeliniu kuru

Tuo metu serviso „Temis“ direktorius Kasparas Stirblys dalinasi patarimais vairuotojams, kurie vairuoja dyzeliniu kuru varomus automobilius.

Kas svarbiausia, kad užsivestų automobilis, varomas dyzeliu:

1. Kuras. Dažniausia su juo susijusi problema – kuro siurblys nebesukelia pakankamo slėgio, tad jį tenka remontuoti arba keisti, jei jis nėra remontuojamas. Taip pat turi būti laiku keičiamas kuro filtras, jam užsikišus pakankamas kuro kiekis nepatenka į variklį ir jo darbas sutrinka.

2. Oras. Turi būti tvarkingas ir švarus oro filtras ir sandari paėmimo sistema.

3. Kompresija. Dyzelinio kuro ir oro mišinys cilindre užsidega ne nuo kibirkšties (kaip benzininiame), bet nuo susidarančios kompresijos. Kompresija priklauso nuo kompresinių stūmoklio žiedų ir cilindrų sienelių būklės. Jeigu cilindre ar cilindruose nesusidaro reikalinga kuro mišiniui uždegti reikalinga kompresija, cilindras „nesudirba“ ir variklis dirba netolygiai, šokinėja apsukos. Reikalingas rimtas variklio remontas arba variklio keitimas.

4. Žvakių kaitinimas žiemą. Labai dažna bėda, kai variklis sunkiai kuriasi arba nesikuria žiemą – pakaitinimo žvakių sistemos gedimas. Arba neveikia viena, arba kelios pakaitinimo žvakės arba jų valdymas.
Automobilio remontas

O visiems varikliams yra svarbus tvarkingas akumuliatorius. K. Stirblys pabrėžia, kad akumuliatorius turi įkrovimo ciklų kiekį. Kuo daugiau jų yra, tuo mažesnė lieka efektyvi akumuliatoriaus talpa. Tai lemia cheminės reakcijos, vykstančios jo viduje.

„Po tam tikro įkrovimo ciklų kiekio, akumuliatorius nebeturi pakankamai galios pasukti automobilio starterį. Automobilis nebeužsiveda. Jeigu važinėjate trumpais atstumais, akumuliatorių reikėtų profilaktiškai pilnai pakrauti, nes jis nuolat išsikrauna užvedimo metu ir pilnai nepasikrauna per trumpai važiuojant. Vidutiniškai reikia iki 20 minučių, kad prieš užvedimą atsistatytų jo būklė“, – aiškina serviso „Temis“ direktorius.

Dalinasi kiekvienam svarbiais esminiais patarimais

Tuo metu serviso „Autovici“ vadovas Sigitas Jurkevičius pagrindine problema, kodėl neužsiveda automobilis, vadina techninės priežiūros taisyklių nesilaikymą.

Anot jo, kiekvienas vartotojas turėtų pasirūpinti bent keliais elementariais dalykais, kurie gali turėti įtakos automobilio neužsivedimui:

1) visada į automobilio baką užpilti tik kokybišką kurą (žiemą dyzeliniams varikliams – žieminį kurą);

2) prieš žiemos sezoną patikrinti akumuliatorių ir nuvalyti kontaktus ir gnybtus;

3) patikrinti generatoriaus dirželį;

4) važiuojant trumpais atstumais (ypatingai žiemą) papildomai pakrauti akumuliatorių;

5) laiku keisti kuro ir oro filtrus;

6) senesniems dyzeliniams automobiliams prieš žiemą patikrinti pakaitinimo žvakes.

„Problema yra ta, kad vartotojai nelinkę kreipti dėmesio į tokius dalykus ir automobilio būkle susirūpina tik jam sugedus. Jei vartotojas laiku ir teisingai prižiūrės savo automobilį, jis iki minimumo sumažins riziką, kad šis neužsives. Jei teisingai prižiūrimas automobilis neužsivestų, tikėtina, kad atsirado rimtesnis gedimas. Tada rekomenduoju kreiptis į servisą, nes jeigu neturite patirties, tai galite sugaišti daug laiko bandydami suremontuoti patys ir neturėti jokio rezultato“, – pataria serviso „Autovici“ vadovas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (51)