Pėstieji ir dviratininkai nepaiso kelio ženklų

Bene pavojingiausios situacijos dviratininkų ir pėsčiųjų tarpe kyla dėl paprasčiausio kelių eismo taisyklių nesilaikymo. Tiek pėstieji, tiek dviratininkai neretai numoja ranka į kelių ženklinimą, taip keldami pavojų ne tik sau, bet ir aplinkiniams.

Nukreipiamasis kelio ženklas „Dviračių takas“ yra skirtas dviračiams ir elektrinių paspirtukų vairuotojams – jame leidžiama važiuoti tik šiomis transporto priemonėmis. Dėmesį į tai ypatingai atkreipti turėtų suaugusieji, pasivaikščioti išėję kartu su vaikais. Pastariesiems netikėtai išbėgus į dviračių taką, skaudžių susidūrimo pasekmių gali nepavykti išvengti.

Bendrame pėsčiųjų ir dviračių take leidžiama eiti pėstiesiems ir važiuoti dviračiais. Vadinasi, šiame take vietos turi pakakti ir vieniems, ir kitiems eismo dalyviams. Tačiau svarbu atkreipti dėmesį į ženklinimą: jeigu dviračio ir pėsčiųjų simboliai nukreipiamajame kelio ženkle „Pėsčiųjų ir dviračių takas“ yra pažymėti vienas šalia kito ir atskirti vertikaliu baltu brūkšniu, vadinasi, eismo dalyviai privalo naudotis ta tako puse, kuri jiems skirta. Jei ženkle vertikalaus brūkšnio nėra, judėti taku galima laisvai, tačiau eismo dalyviams reikėtų laikytis dešiniojo krašto.

Kelio ženklai
Foto: Organizatorių nuotr.

Važiuojantys dviračiais ir elektriniais paspirtukais turėtų atkreipti dėmesį į mažuosius eismo dalyvius ir būti ypač budrūs, nes vaikai gali staiga keisti judėjimo kryptį, neapsidarę eiti skersai tako. Riedučiais važinėja ir dar neturintys pakankamai įgūdžių jais važinėti vaikai ar paaugliai. Neretai jiems sunku manevruoti, sustoti ar išvengti susidūrimo.

Pėstieji ir dviratininkai numoja ranka į saugumą

Pėsčiųjų ar dviračių takuose, taip pat kaip ir važiuojamojoje kelio dalyje, būtinas budrumas. Bene dažniausia klaida, kurią daro žingsniuojantieji pėsčiųjų takais – naršymas telefone ir garsus muzikos klausymas, trukdantis susikoncentruoti ir stebėti aplinką. Ne kiekvienas pėsčiasis įvertina, kad net ir pėstiesiems skirtuose takuose gali pasitaikyti įvairių kliūčių – dviratininkų, riedutininkų ir kt. – todėl rūpinantis savo saugumu dėmesį reikėtų sutelkti ne į telefono ekraną ar muzikos klausymąsi, o į aplinką.

Pavojingos situacijos kyla ir dviratininkams nepaisant esminių saugumo reikalavimų – laikytis saugaus greičio prasilenkiant su kitais eismo dalyviais. Takuose, kurių eisme dalyvauja ne tik pėstieji, bet ir dviratininkai, pastarieji pro pėsčiąjį turi važiuoti sulėtintu greičiu, artimu pėsčiojo judėjimo greičiui – taip bus sumažinta paties susidūrimo rizika, o jo neišvengus, susidūrimo pasekmės bus lengvesnės.

Papildomų saugumo priemonių reikėtų imtis keliaujantiems tamsiu paros metu, esant prastam matomumui. Įsitikinkite, kad nepamiršote atšvaitų, o transporto priemonės žibintai veikia puikiai. Jei dviračių ir pėsčiųjų takai įrengti visai šalia vienas kito, būkite budresni – važiuodami dviračiu ar paspirtuku pasirinkite saugų greitį, keliaudami pėsčiomis, stebėkite aplinką, nesinaudokite ausinėmis ar telefonu.

Esant prastoms oro sąlygoms dviračių ir elektrinių paspirtukų vairuotojai turėtų važiuoti lėtesniu greičiu, išlaikyti didesnį atstumą nuo kitų transporto priemonių bei pėsčiųjų. Pėstieji taip pat turi būti dėmesingi, suprasti, kad esant šlapiai ar slidžiai kelio dangai transporto priemones sunkiau suvaldyti, tad netikėti pėsčiųjų veiksmai kelyje gali tapti nelaimingo įvykio priežastimi.

Nelaimių kaltininkas alkoholis

Skaudžių nelaimių priežastimi neretai tampa ir alkoholis. Visuomenėje vis dar gajus požiūris, esą apsvaigus nevalia sėsti tik prie automobilio vairo. Pavojų alkoholis kelia ir dviračių vairuotojams, ir pėstiesiems.

Specialistai tikina: net ir nedidelis alkoholio kiekis neigiamai paveikia mūsų gebėjimą mąstyti, budrumą, atidumą. Neblaivūs eismo dalyviai mažiau kreipia dėmesį į kelio ženklus, neįvertina saugaus atstumo, yra labiau pažeidžiami, mat jų reakcijos laikas – ilgesnis. Alkoholis blokuoja už suvokimą, supratimą ir situacijų analizę atsakingą smegenų dalį, tad visi išgėrusio žmogaus pojūčiui pasikeičia.

Kiekvienas eismo dalyvis turėtų suprasti, kad tik rūpindamiesi savimi ir galime sukurti saugią aplinką keliuose.

Foto: Shutterstock

Saugaus eismo atmintinė pėstiesiems ir dviratininkams

1. Pėstieji privalo eiti šaligatviais arba pėsčiųjų takais dešine puse, o ten, kur jų nėra, – kelkraščiu. Jeigu šaligatvio, pėsčiųjų tako, kelkraščio nėra arba jais eiti negalima, leidžiama eiti viena eile važiuojamosios dalies pakraščiu.
2. Pėstiesiems draudžiama eiti dviračių takais.
3. Šaligatviais dviračiu ir elektriniu paspirtuku galima važiuoti tik tuomet, kai nėra dviračių tako, dviračių juostos ar kelkraščio arba jais važiuoti nėra galimybės dėl prastos kelio dangos.
5. Dviračio ar elektrinio paspirtuko vairuotojui dviračio juosta arba kelkraščiu leidžiama važiuoti tik ta pačia kryptimi, kuria vyksta kitų transporto priemonių eismas gretima eismo juosta.
6. Dviratininkams ir paspirtukininkams draudžiama važiuoti bent viena ranka nelaikant vairo, išskyrus atvejus, kuomet rodomas signalas.