Būkite atidūs

Vairavimo instruktorius Andrejus Savčenko teigė, kad pirmiausia, tiek miestuose zujantys naujakuriai, tiek gatves puikiai pažįstantys ilgamečiai didmiesčių gyventojai, turėtų neskubėti ir kiekvieną kartą stebėti kelio ženklus. Mokytojas pabrėžė, kad vairuotojai visada turi atkreipti dėmesį į esamuoju laiku numatytą eismo organizavimą, mat dienos bėgyje, ar naktį jis gali būti pakeistas, todėl neapdairumas gali tapti skaudžios nelaimės priežastimi.

„Išsiblaškymas ir pirmumo ženklų nepaisymas yra pagrindinė problema, kodėl manevruodami sankryžose vairuotojai patenka į eismo įvykius arba juos sukelia. Pernelyg skubėdami arba dėl pašalinės veiklos vairuojant sėdintys prie vairo nepastebi pirmumo ženklų, o dėl to neišvengia ir klaidų“, – aiškino vairavimo instruktorius.

Klaidas taisykite saugiai

Mokytojas aiškino, kad dar tik artėdami prie sankryžos vairuotojai turėtų įsitikinti ar užima reikiamą eismo juostą, o jei reikia, persirikiuotų. Vis dėlto, vairavimo instruktorius pabrėžė, kad per vėlai pastebėję, jog užimama eismo juosta veda netinkama kryptimi, ar pasukti nepavyks, to nereikėtų daryti bandant „užlįsti“ ar kitiems eismo dalyviams užkertant kelią.

A. Savčenko aiškino, kad visada reikia vadovautis Kelių eismo taisyklėmis, todėl net ir tada, kai užimama eismo juosta nėra tinkama, reikėtų važiuoti jos numatyta kryptimi, o atsiradus galimybei saugiai apsisukti, tai padaryti ir toliau tęsti kelionę tikslo link. Tiesa, vairavimo instruktorius teigė, kad į didžiuosius šalies miestus atvykę studentai turėtų atlikti ir namų darbus, dėl kurių judėdami piko valandomis galėtų išvengti klaidų.

„Iš mažesnių miestelių į didmiesčius atvykę studentai turėtų pasipraktikuoti ir ne piko valandomis, geriausia vėliau vakare ar savaitgaliais, reikiamus maršrutus pravažiuoti pasitikrindami, kada ir kur jiems reikia persirikiuoti, kad kelionę galėtų tęsti sklandžiai“, – patarė A. Savčenko.

Įvertinkite galimybes

Vairavimo instruktorius aiškino, kad atidumo turėtų nestokoti ir norintys pasukti į kairę. Nors neretai vairuotojų darbą palengvina papildoma šviesoforo sekcija, tais atvejais, kai jos nėra, sėdintys prie vairo turėtų nepamiršti ne tik praleisti važiuojančių tiesiai ir sukančių į dešinę, tačiau ir tinkamai įvertinti, ar atstumas iki artėjančio automobilio yra pakankamas, kad kirsti sankryžą pavyktų saugiai.

„Prisiminkite, kad jei abejojate, geriau manevro apskritai nedarykite. Žinoma, toks jūsų pasirinkimas gali sukelti šiokį tokį kitų eismo dalyvių nepasitenkinimą, tačiau jūsų saugumas yra svarbesnis, o ir eismas judės greičiau, jei važiuosite saugiai, nei kad sukelsite eismo įvykį ir apskritai užblokuosite sankryžą“, – įžvalgomis dalinosi instruktorius.

Foto: DELFI / Paulius Garkauskas

Nesivadovaukite mitais

Saugaus eismo ekspertai taip pat akcentuoja, kad vairuotojai važiuodami sankryžose turėtų nesivadovauti mitais, mat vyrauja įsitikinimas, kad jei kelyje yra dvi eismo juostas, o papildomų šviesoforo sekcijų nėra, tai susikirtus iš vienos pusės sukančiųjų į dešinę ir iš kitos pusės sukančiųjų į kairę keliams, sukantys į dešinę turėtų įvažiuoti į pirmą eismo juostą, o sukantys į kairę – užimti antrąją.

Vis dėlto, vairavimo instruktoriai pabrėžia, kad tai yra netiesa ir atvejais, kai iš abiejų pusių vairuotojams dega žalia šviesa, sukantys į dešinę turi pirmenybę ir gali pasirinkti, į kurią eismo juostą įsukti. Šiuo atveju sukantys į kairę turi palaukti ir sukančius į dešinę praleisti.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.