Įvertinkite riziką

Pirmiausia, atvėsus orams vairuotojai turėtų įvertinti, kad padangų sukibimas su kelio danga taip pat keičiasi, o specialistai pabrėžia, kad vasarinių padangų efektyvumas, lauko temperatūrai nukritus iki 7 laipsnių ar žemiau, mažėja, todėl jau rugsėjį keliaujantys saulei nusileidus turėtų būti itin budrūs. Reikėtų įvertinti ir sinoptikų įspėjimus apie galimas pirmas šalnas. Tokiais atvejais net ir esant 0 laipsnių temperatūrai gali susidaryti ledukas ant tiltų ir viadukų.

Tiesa, atsargumo turėtų nestokoti ir keliaujantys saulei kylant, mat rudens rytus neretai pasitinka rūkas, o saugaus eismo ekspertai pabrėžia, kad šis reiškinys yra ne tik itin klastingas, bet ir labai pavojingas. Susidarius tirštam rūkui pirmiausia yra apribojamas vairuotojo matomumas, o dėl vandens lašelių padengusių asfaltą kelio danga, nors to ir nesimato, tampa pakankamai slidi.

Rūkas / Audriaus Gavėno nuotr.

Užtikrinkite savo saugumą

Specialistai pabrėžė, kad tvyrant rūkui vairuotojai turėtų sumažinti važiavimo greitį iki tokio, kuris įvertinus turimus įgūdžius būtų saugus. Įvažiavus į rūką patariama kaip mat įjungti rūko žibintą gale, o jei reikia, ir priekyje. Negana to, važiuodami tokiomis sąlygomis vairuotojai turėtų laikytis ir didesnio atstumo nuo priekyje važiuojančių transporto priemonių bei vengti lenkimo manevrų.

Esant rūkui taip pat patariama, jei tai nėra būtina, vengti staigaus stabdymo, kuris galėtų išprovokuoti automobilio slydimą. Vis tik jei to reikia, kad pavyktų išvengti eismo įvykio, saugaus eismo ekspertai pataria tai daryti stabdžio pedalą spaudžiant kuo stipriau, o ne palengva.

Prisiminkite svarbias taisykles

Subjurus orams bei pradėjus lyti, ypač, kai eismo srautai didžiuosiuose miestuose padidėja, vairuotojai turėtų palaikyti saugų atstumą nuo kitų transporto priemonių. Specialistai primena, kad esant prastoms eismo sąlygoms saugus atstumas nuo priekyje važiuojančio automobilio turėtų prilygti pusei greičio arba dviem sekundėms. Tai reiškia, kad važiuojant 50 km/val. greičiu palaikomas atstumas turėtų būti 25 metrai, arba toks, kad priekyje važiuojančio automobilio pravažiuotą vietą pasiektumėte praėjus dviem sekundėms.

Saugaus eismo ekspertai teigė, kad pastebėję, jog dėl nepalankių oro sąlygų kelionę tęsti yra labai sunku, vairuotojai turėtų nerizikuoti ir sustoti šalikelėje, o geriausia, iš vis nusukti nuo pagrindinio kelio bei palaukti, kada eismo sąlygos taps palankesnės. Vis dėlto, jei sustoti galimybės nėra, specialistai ragina savo matomumą, nesvarbu ar tvyro rūkas, ar stipriai lyja, užtikrinti ne tik įjungiant rūko žibintą gale, bet ir avarinę šviesos signalizaciją. Tik naudojant papildomas savisaugos priemones vairuotojai galės užtikrinti savo transporto priemonės matomumą kitiems eismo dalyviams.

Laukiniai gyvūnai

Atsargiai – laukiniai žvėrys

Tiesa, vairuotojai turėtų įvertinti ir dar vieną pavojų. Prasidėjus rudeniui prasideda ir gyvūnų migracija, todėl sėdintys prie vairo turėtų būti itin budrūs – stebėti ne tik apie laukinius žvėris įspėjančius kelio ženklus, tačiau ir pasirinkti saugų greitį, kad galėtų ne tik gyvūną pastebėti, bet ir laiku sustabdyti vairuojamą transporto priemonę.

Specialistai primena, kad rugsėjo mėnesį migruoti pradeda šernai, kurie į kelius dažniausiai išeina apie 21-23 valandą bei keliauja ne po vieną, o bandomis. Dar didesnį pavojų kelia ir rugsėjį migruojantys briedžiai. Juos vairuotojams pamatyti būna itin sunku, mat jų akys yra aukščiau nei automobilio žibintų skleidžiama šviesa. Vis dėlto vairuotojai turėtų prisiminti, kad dažniausiai šie gyvūnai migruoja apie 20-22 valandą. Žinoma, sėdintys prie vairo visuomet turi išlikti budrūs, mat tiek šie, tiek kiti laukiniai žvėrys į važiuojamąją kelio dalį gali išbėgti bet kuriuo paros metu.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)