Saugaus eismo ekspertai akcentuoja, kad dažniausiai, važiuodami tvyrant rūkui, vairuotojai neįvertina, kaip iš tiesų yra paveikiamas jų gebėjimas laiku pastebėti kliūtį ir laiku į ją sureaguoti. Specialistai aiškino, kad besiruošdami išvykti iš namų vairuotojai retai susimąsto, kad išvažiuoti reikėtų anksčiau, mat važiuoti įprastu greičiu bus pernelyg pavojinga.

Planuokite laiką ir įvertinkite greitį

Specialistai tikino, kad neįvertinę, kaip pasikeis kelionės trukmė, vairuotojai neretai nusprendžia nekeisti ir važiavimo greičio, o dėl to nebesugeba laiku pastebėti priekyje stabdančio, persirikiuojančio ar posūkio manevrui besiruošiančio eismo dalyvio. Negana to, neretai vairuotojai nė nesusimąsto, kad tvyrant rūkui jie ne tik prasčiau mato kitų automobilių gabaritų šviesas, tačiau ir visiškai praranda galimybę laiku pastebėti kelkraščiu žingsniuojančius pėsčiuosius.

Tam, kad pavyktų išvengti ne tik techninių eismo įvykių, tačiau ir skaudžių nelaimių, kuriose būna sužalojami ar žūva žmonės, specialistai pataria ne tik sumažinti greitį, tačiau ir laikytis didesnio atstumo nuo priekyje važiuojančių transporto priemonių. Tiesa, vairuotojams patariama didesnį dėmesį skirti ir palaikomam šoniniam atstumui, mat pažeidžiamiausi eismo dalyviai bus saugesni jei jis bus bent šiek tiek didesnis.

Rūkas / Audriaus Gavėno nuotr.

Tiesa, savo saugumu turėtų pasirūpinti ir tokiomis sąlygomis keliaujantys pėstieji bei dviratininkai. Specialistai pabrėžė, kad itin svarbu, jog esant sudėtingoms eismo sąlygoms kiekvienas eismo dalyvis paisytų numatytų Kelių eismo taisyklių – dviratininkai važiuotų su priekyje įjungtu baltos, o gale raudonos spalvos žibintais, taip pat vilkėtų ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiai elementais. Pėstieji taip pat turėtų pasirūpinti, kad vairuotojams juos pastebėti būtų lengviau bei atšvaitus užsidėti ant dešinės rankos aukščiau riešo ir dešinės kojos žemiau kelio. Užmiesčio keliuose pėstieji turėtų judėti kelkraščiu, prieš transporto judėjimo kryptį.

Sunkiai matomas pavojus

Vis dėlto, ekspertai tikino, kad prastas matomumas nėra vienintelis pavojus, kurį turėtų įvertinti važiuojantys tvyrant rūkui. Specialistai pabrėžė, kad tokiomis eismo sąlygomis, nors taip gali ir neatrodyti, kelio danga dažniausiai būna drėgna. Susidarius rūkui drėgmės lašeliai neretai padengia ir kelio dangą, todėl sėdintys automobiliuose turėtų būti itin atidūs ir pasirinkti ne maksimalų leistiną, o saugų greitį, kuris visais atvejais bus mažesnis, nei numatytas kelio ženkluose.

Rūkas
Foto: Shutterstock

Saugaus eismo ekspertai aiškino, kad dėl drėgno asfalto bei gerokai vėsesnio nei vasarą asfalto, automobilio padangų sukibimas su kelio danga bus prastesnis, todėl prireikus staiga stabdyti, tikėtina, kad stabdymo kelias bus ilgesni nei įprasta, o dėl to gali nepavykti išvengti nelaimės.

Specialistai aiškino, kad susidarius rūkui itin svarbu, kad vairuotojai įjungtų ir rūko žibintus, tiek priekyje, tiek gale. Priekiniai rūko žibintai labiau apšviečia kelkraščius, todėl net ir esant tokioms eismo sąlygoms, ypač švintant arba temstant, jie gali padėti anksčiau pastebėti pėsčiąjį, laukinį žvėrį ar kliūtį. Įjungtas rūko žibintas gale leis kitiems vairuotojams automobilį pastebėti anksčiau, o kartu ir to pačio automobilio vairuotojui gali padėti išvengti smūgio į galinę transporto priemonės dalį.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.