Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) inspektorius Vitalijus Šufinskas teigė, kad vairuotojų įprotis automobilio technine būkle susirūpinti tik artėjant techninei apžiūrai, yra ne tik klaidingas, tačiau ir pavojingas. Mat statistika rodo, kad net 8 proc. eismo įvykių užfiksuotų 2019 metais, įvyko būtent dėl techniškai netvarkingų transporto priemonių.

Svarbu – sustoti laiku

V. Šufinskas aiškino, kad pagrindinė ir didžiausia lietuvių klaida – per mažas dėmesys automobilio padangoms. Specialistas teigė, kad neretai vairuotojai stengiasi taupyti ir numoja ranka į padangų amžių, jei protektoriaus gylis nepasiekia kritinės ribos –1,6 mm vasarą bei 3 mm žiemą. Reikėtų atkreipti dėmesį, kad ilgainiui padangų gumos savybės keičiasi, o dėl to pailgėja ir stabdymo kelias.

„Važiuodami automobiliu su senomis padangomis vairuotojai itin rizikuoja ne tik savo, bet ir kitų eismo dalyvių saugumu. Dėl netinkamų padangų, nors jų protektorius nėra mažesnis nei tai numato Kelių eismo taisyklės, lemiamu metu gali nepavykti sustoti laiku, o pradėjus lyti padidėja akvaplanavimo tikimybė, dėl kurio transporto priemonė apskritai gali tapti nevaldoma ir sukelti eismo įvykį“, – aiškino V. Šufinskas.

Saugaus eismo ekspertas atkreipė dėmesį, kad neretai vairuotojai dažniau domisi transporto priemonės greitėjimu, o ne stabdžių sistemos veikimui. Vis tik anot jo, stabdžių diskus ir trinkeles reikėtų tikrinti dažniau nei kartą per 2 metus, mat kai kuriais atvejais, trinkelės įskyla, o dėl to automobilis gali ne tik pradėti stabdyti netolygiai, tačiau ir apskritai nesustoti laiku.

Techninė apžiūra

Užtikrinkite matomumą

LTSA inspektorius pabrėžė, kad ne ką mažiau svarbu pasirūpinti ir tinkamu žibintų veikimu. Jų skleidžiamas šviesos spindulys neturėtų ne tik akinti kitų, tačiau ir šviesti per žemai, dėl ko vairuotojui būtų sunku apskritai judėti sutemus. Specialistas aiškino, kad perdegus vienai iš žibintų lempučių, reikėtų nedelsti ir kaip mat ją pakeisti, mat toks techninis neatitikimas gali turėti netgi tragiškų padarinių keliaujant tamsiu paros metu.

Specialistas atkreipė dėmesį, kad būtent žibintų reguliavimas yra vienintelė paslauga, kurią teikia techninės apžiūros stotys, todėl vairuotojams patiems automobilio žibintų spindulio aukščio keisti nereikėtų. o jei dėl remonto darbų tai privaloma – apsilankyti autoservise.

„Labai svarbu, kad matymo neapsunkintų ir nešvarus ar įskilęs priekinis stiklas. Vairuotojai turėtų suprasti, kad dėl prastai valančių valytuvų, ar sueižėjusio stiklo jie gali laiku nepastebėti kliūties bei būti apakinti saulės ar kitos transporto priemonės, dėl ko būna netgi užfiksuojami nuvažiavimai nuo kelio“, – teigė saugaus eismo ekspertas.

Parodė, kaip sumažino dūmingumą BMW, kuris vos įveikė techninę apžiūrą
Foto: Lukas Bartkus

Rūdys kenkia ne tik estetikai

V. Šufinskas pabrėžė, kad tinkamai turėtų būti prižiūrimas ir automobilio kėbulas. Nors tai dauguma sieja su estetiniu grožiu, reikėtų nepamiršti, kad korozijos paveiktos rėminės konstrukcijos gali lemti kitokias automobilio kėbulo deformacijas nei tai numatė gamintojas. Būtent dėl šios priežasties net ir nedidelio eismo įvykio metu žmonės gali patirti daugiau sužalojimų ar net žūti.

Saugaus eismo ekspertas taip pat atkreipė dėmesį, kad vasarą keliones automobiliu planuojantys vairuotojai turėtų skirti išskirtinį dėmesį savo transporto priemonių techninei būklei, o pastebėję, kad yra neatitikimų, juos kuo greičiau pašalinti. V. Šufinskas teigė, kad net ir menkas bildėjimas važiuoklėje gali apkartinti kelionę jai dar net neįpusėjus, mat dėl didesnės automobilio apkrovos, gedimų tikimybė tik didėja.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.