Motociklininkas ir žurnalistas Marius Eidukonis teigė, kad neretai problemų kyla tada, kai motociklininkai neįvertina savo galimybių ir nenumato galimų situacijų, bei kaip jose elgtųsi. Motociklininkas aiškino, kad dar prieš leidžiantis į kelionę, siekiant užtikrinti savo saugumą, vertėtų įvertinti, kaip reikėtų elgtis, jei staiga atsiranda kliūtis ar pagrindiniame kelyje automobilio vairuotojas motociklininkui nesuteikia pirmumo bei suka į kairę.

„Situacijų numatymas gali prisidėti prie eismo saugumo. Žinoma, visų įmanomų situacijų numatyti neįmanoma, bet dažnai besikartojančias – svarbu apžvelgti. Stresinėje būsenoje priimti tinkamą sprendimą tikrai gali būti sudėtinga, bet jei dar prieš tai nuspręsite ar stabdysite abiem stabdžiais, ar kažkuriuo vienu, ar bandysite rikiuotis į kitą juostą, ar suksite į šoną, suvaldyti situaciją, o ir motociklą, gali būti lengviau“, – aiškino M. Eidukonis.

Pašnekovais teigė, kad numatymas į priekį taip pat motociklininkams yra labai svarbu, mat kiekvieno savo, ar kitų eismo dalyvių manevro metu, sėdintis ant „plieninio žirgo“ turi įvertinti, kas jo gali laukti už kelių ar kelių šimtų metrų. M. Eidukonis pabrėžė, kad kiekvienas motociklininkas turėtų nepamiršti pagrindinių pamokų, kurias turėjo vairavimo mokykloje, mat būtent tokios užduotys, kaip gyvatėlė ir „briedžio“ testas realiame gyvenime gali netgi padėti išvengti rimtų sužalojimų.

Didžiausias dėmesys saugumui

Motociklininkas taip pat aiškino, kad ne ką mažiau svarbu prisiminti, kad panorus ant motociklo pasisodinti keleivį, vairuotojas turėtų įvertinti ne tik savo gebėjimu, tačiau ir pasirūpinti to žmogaus saugumu.

„Keleiviui, kaip ir motociklo vairuotojui gresia tie patys pavojai, todėl stebina, kai tenka matyti, jog motociklininkas važiuoja apsirengęs pilna apranga, o keleivis važiuoja ne tik su marškinėliais ir džinsais, bet dar ir dėvi šalmą, kuris neatitinka jo galvos dydžio. Žinoma, tokiose situacijose atsakomybę už keleivį turi jausti pats vairuotojas ir jam paaiškinti, kad apranga ar bent jau apsaugos, gali padėti išvengti rimtų traumų“, – aiškino motociklininkas.

M. Eidukonis pabrėžė, kad motociklininko apranga yra vienintelis šarvas galintis jį apsaugoti nuo sužalojimų, todėl net ir karštą vasaros dieną, nereikėtų atsipalaiduoti ir tinkamai pasirūpinti savo kūno apsauga. Motociklininkas teigė, kad būtent tam yra specialūs šarvai, kuriuos dėvint būna apsaugotos svarbiausios kūno vietos – keliai, alkūnės, juosmuo ir stuburas, o važiuojant nebūna taip karšta.

Instruktuokite keleivį

M. Eidukonis atkreipė dėmesį, kad motociklininkas nusprendęs važiuoti kartu su keleiviu, turėtų taip pat įvertinti ir tai, kad esant dviem žmonėms motociklo valdymas taip pat pasikeičia, todėl reikėtų įvertinti savo įgūdžius ir pasirinkti saugų važiavimo greitį, o dar prieš leidžiantis į kelionę, paaiškinti, kaip turėtų sėdėti ir elgtis keleivis, kad netrukdytų vairuotojui ir neapsunkintų jo darbo.

„Dar prieš važiuodami paaiškinkite, ką turėtų daryti, ar ko neturėtų daryti keleivis bei įspėkite, kad keleivis savo ruožtu neturėtų imtis iniciatyvos manydamas, kad vienas ar kitas jo veiksmas gali palengvinti motociklo valdymą, nes tai tik gali tapti eismo įvykio priežastimi“, – sakė pašnekovas.

Savisaugos trūksta ir motorolerių vairuotojams

Motociklininkas teigė, kad ne ką mažiau dėmesio savo saugumui turėtų skirti ir motorolerių vairuotojai, kurie neretai naudoja tik vienintelę saugos priemonę – šalmą. M. Eidukonis teigė, kad motorolerių vairuotojai, kurie sėda ant 125 kub. cm variklį turinčio motorolerio, turėtų suprasti, jog eismo įvykio metu jie gali būti sužaloti ne ką mažiau nei motociklų vairuotojai, todėl turėtų pasirūpinti ne tik šalmu, bet ir bent jau stuburo bei juosmens apsaugomis.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.