Pirmiausia, vos pradėjus važiuoti elektriniu paspirtuku patariama nesistengti išbandyti šios transporto priemonės galimybių, o pasirinkus saugų greitį susipažinti, kaip jis rieda, valdomas ir kiek laiko reikia, kad saugiai sustotų. Saugaus eismo ekspertai tikina, kad būtent noras važiuoti maksimaliu greičiu daugeliu atvejų pakiša koją, mat atsiradus kliūčiai dėl įgūdžių trūkumo suvaldyti elektrinį paspirtuką tampa sudėtinga, o stabdymo kelias būna per ilgas, kad susidūrimo pavyktų išvengti.

Gali ne tik susižaloti, bet ir sužaloti

Atšilus orams padažnėja ir elektrinių paspirtukų susidūrimo su pėsčiaisiais atvejų skaičius, todėl saugaus eismo ekspertai primena, kad važiuodami taku, kuriuo leidžiamas pėsčiųjų eismas, paspirtukininkai turėtų judėti lėčiau, o su pėsčiuoju prasilenkti jo ėjimui artimu greičiu.

Elektrinių paspirtukų vairuotojai turėtų prisiminti, kad pėsčiasis netikėtai gali pakeisti ėjimo kryptį ir to net visai nenorėdamas, užkirsti kelią riedančiam ant dviejų ratų. Tokiais atvejais sužalojami ne tik pėstieji, tačiau krisdami nukenčia ir paspirtukininkai. Specialistai tvirtina, kad kritimo metu sužalojimai gali būti įvairūs – nuo odos nubrozdinimų iki kaulų lūžių ar net galvos traumos.

Svarbios saugumo priemonės

Būtent dėl pastarojo sužalojimo, saugaus eismo ekspertai pabrėžia, kad saugos šalmus turėtų dėvėti ne tik nepilnamečiai, nes toks reikalavimas numatytas Kelių eismo taisyklėse, bet ir suaugę žmonės. Mat tik naudodami tokias saugumo priemones, net ir nelaimės metu dviračių ir paspirtukų vairuotojai galės išvengti rimtų sužalojimų ar net mirties.

Ne ką mažiau svarbu pasirūpinti ir savo matomumu. Tam, kad kitiems eismo dalyviams būtų lengviau identifikuoti elektrinio paspirtuko vairuotoją, patariama kiekvienos kelionės metu būti įsijungus ne tik baltos šviesos žibintą priekyje ir raudonos gale, bet ir vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais. Tiesa, sutemus, paspirtukininkai privalo naudoti abi šias matomumą pagerinančias priemones.

Tiesa, ne ką mažiau svarbu, kad važiuojančius elektriniais paspirtukais matytų ir automobilių vairuotojai, todėl priartėję prie pėsčiųjų perėjos, paspirtukininkai turėtų sustoti, apsidairyti ir tik įsitikinę, kad vairuotojai juos praleidžia, kirsti važiuojamąją kelio dalį savo transporto priemonę varydamiesi šalia. Jei pėsčiųjų perėja yra papildyta dviračių taką žyminčiu ženklinimu susidedančiu iš baltų kvadratų, keliaujantys paspirtukais kelią gali kirsti važiuodami, tačiau prieš tai, jie privalo įsitikinti, kad yra saugu ir turėtų važiuoti saugiu greičiu.

Tik po vieną

Nors pasivažinėjimas elektriniu paspirtuku su šeima ar draugais gali atrodyti puiki pramoga, saugaus eismo ekspertai įspėja, kad vienu paspirtuku gali važiuoti tik vienas žmogus. Specialistai tikina, kad atvejai, kai tėvai paspirtuku važiuoja priekyje leisdami stovėti mažamečiam vaikui, yra itin prastos praktikos pavyzdys, mat toks pasivažinėjimas, net ir atsiradus menkiausiai kliūčiai, gali baigtis itin stipriu vaiko sužalojimu. Tiesa, dėl tos pačios priežasties – padidėjusios nukritimo ir sužalojimų rizikos, tokių pasivažinėjimų turėtų vengti ir suaugusieji.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (83)