Patyręs keliautojas Vitoldas Milius teigė, kad naktį neigiamos įtakos vairavimui gali turėti ne tik eismo sąlygos ar kiti pavojai kelyje, tačiau ir žmogaus fiziologinės savybės. Jis aiškino, kad tik pasiruošimas kelionei naktį gali padėti išvengti rimtų pavojų:

1. Noras miegoti

V. Milius patarė, kad prieš kelionę naktį reikėtų tinkamai pailsėti dieną, tačiau jei to padaryti neįmanoma, reikėtų pasirūpinti, kad veiksnių skatinančių mieguistumą, būtų kuo mažiau. Keliautojas aiškino, kad pirmiausia reikėtų pasirūpinti, jog automobilio viduje būtų pakankamai vėsu. Taip pat automobilyje turėtų būti vandens, o vairuotojui reikėtų pakankamai jo gerti, mat šie veiksniai gali padėti išlikti žvaliems.

Specialistas aiškino, kad trumpi sustojimai taip pat gali padėti neprarasti budrumo, tačiau jų metu nereikėtų prisivalgyti, mat sotumo jausmas tik prisidės prie noro miegoti. V. Milius teigė, kad kartais mieguistumą vairuotojams kelia ir tai, jog kartu automobilyje esantys žmonės miega, todėl keleiviai, arba bent jau sėdintis priekyje, jei reikia, turėtų palaikyti pokalbį su vairuotoju bei taip padėti jam išlikti žvaliu.

Vairavimas naktį
Foto: Shutterstock

2. Prastas matymas

Keliautojas aiškino, kad naktį, skirtingai nei dieną, matymo laukas sumažėja, todėl ir laikas, skirtas vairuotojo reakcijai, yra trumpesnis. Siekdami geriau matyti tai, kas yra tolumoje, vairuotojai greičiau pavargsta, o dėl to dar labiau pailgėja reakcija bei koordinacija. V. Milius aiškino, kad vairuotojus dar labiau vargina pernelyg ryškus prietaisų skydelio ir multimedijos apšvietimas, todėl ekranų ryškumą reikėtų sureguliuoti taip, kad jis netrukdytų matymui ir dar labiau nevargintų.

Vis tik pastebėjus, kad nuovargis didėja, tačiau kelionę privalu tęsti, vairuotojai turėtų įvertinti savo galimybes ir sumažinti greitį arba bent trumpam sustoti.

3. Prastos oro sąlygos

Dar sudėtingiau tampa tada, kai matomumą sunkina ne tik tamsa, tačiau ir krituliai ar rūkas. Vairuotojai dar prieš kelionę turėtų pasirūpinti, kad valytuvai tinkamai valytų, o langų skysčio bakelis būtų papildytas. Šlapias, prastai nuvalytas priekinis stiklas iškreipia vaizdą, laužia šviesos spindulius bei taip dar labiau apsunkina kelionę, o dėl to kliūties gali nepavykti pastebėti laiku.

Prieš kelionę reikėtų pasirūpinti ir tinkamu apšvietimu, mat jei žibintai yra nešvarūs, ar prastai sureguliuoti, tai reikėtų kaip įmanoma greičiau ištaisyti.

4. Laukiniai žvėrys

V. Milius akcentavo, kad dėl sumažėjusio transporto judėjimo, padidėja tikimybė šalia kelio, ar ant jo sutikti laukinį žvėrį, todėl labai svarbu sutemus neskubėti bei pasirinkti ne maksimalų leistiną, o vairavimo įgūdžius ir eismo sąlygas atitinkantį saugų greitį. Važiuodamas lėčiau vairuotojas turės daugiau laiko sprendimų priėmimui bei sugebės savo transporto priemonę sustabdyti laiku.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.