Vairavimo mokytojas Artūras Pakėnas aiškino, kad tokios situacijos, kada eismo organizavimas sutrinka – vienos nemaloniausių. Dėl to ne tik susidaro transporto spūstys, tačiau kartais nepavyksta išvengti ir eismo įvykių, o važiuojantiems šalutiniu keliu pravažiavimas sankryža apskritai tampa iššūkiu. Instruktorius teigė, kad patekus į tokią situaciją reikėtų elgtis, kaip įmanoma ramiau, o pirmiausia – neskubėti.

„Tokiose situacijose reikėtų prisiminti judėjimo nereguliuojamose sankryžose tvarką ir praleisti važiuojančius pagrindiniu keliu arba iš dešinės. Kai eismo juostų yra daugiau nei po vieną kiekviena kryptimi, reikėtų būti itin atidiems, sumažinti greitį, apsidairyti ir įsitikinti, kad kirsti sankryžą yra tikrai saugu“, – sakė vairavimo mokytojas.

Dėmesys į ženklus

A. Pakėnas aiškino, kad vos pastebėjus, jog šviesoforai neveikia, reikėtų sumažinti greitį bei atkreipti dėmesį į virš šviesoforų esančius pirmumo ženklus. Pamačius, kad užimamas kelias yra pagrindinis, skubėti nereikėtų, mat tokiais atvejais pirmumo teisę įgyja ir pėstieji, todėl juos vairuotojai privalo praleisti.

Tiesa, kirsdami tokią sankryžą pėstieji taip pat turėtų būti itin atidūs, mat kelių eismo juostų kelyje ne visi vairuotojai gali iškart pastebėti einantį žmogų. Dėl šios priežasties vairuotojai turėtų prisiminti, kad matydami vienoje iš tos pačios krypties eismo juostų sustojusį automobilį, privalo pasekti stovinčiojo pavyzdžiu.

Šviesoforas

Savitarpio pagarba ir atsargumas

Vairavimo mokytojas aiškino, kad važiuojantys šalutiniu keliu, į sankryžą turėtų įvažiuoti tik įsitikinę, kad juos praleidžia, o štai judantys pagrindiniu turėtų nepiktnaudžiauti situacija, būti empatiški pastariesiems ir kas kiek laiko juos praleisti.

„Savitarpio pagarba ir atsargumas yra pagrindinė taisyklė, kuria reikėtų vadovautis visose situacijose. Vairuotojai turi suprasti, kad kitoje sankryžoje jų užimamas kelias gali būti šalutinis, todėl privalo sudaryti sąlygas saugiai sankryžą kirsti ir kitiems. Laukiantiems galimybės pravažiuoti galima „pamirksėti“ šviesomis ir taip pranešti, kad juos praleidžiate“, – sakė A. Pakėnas atkreipdamas dėmesį, kad keliuose po vieną eismo juostą, galima judėti užtrauktuko principu – pravažiavus vienam automobiliui pagrindiniu keliu, važiuoja vienas šalutiniu.

Atsakingi ne tik už save

A. Pakėnas aiškino, kad tokiose situacijose, kai neveikia šviesoforai, o eismo juostų kiekviena kryptimi yra daugiau nei viena, vairuotojai pasimeta ir ima „kovoti“ už save, tačiau tai, anot instruktoriaus, yra pagrindinė klaida, dėl kurios įvyksta eismo įvykiai. Vairavimo mokytojas akcentavo, kad vairuotojai neturėtų bandyti įsiterpti į sankryžą jei jų kiti vairuotojai nepraleidžia, mat taip jie sukelia didelį pavojų savo ir kitų eismo dalyvių sveikatai ir gyvybei.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)